تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۸۴۰۵۴

تشریح جشنواره ملی علم تا عمل در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛سرپرست جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های اقتصاد دانش بنیان استان است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شمس الله رشیدی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: این جشنواره با هدف به تصویر کشیدن توانمندیهای‌ استان‌ها در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود.
وی اظهارکرد: جشنواره ملی علم تا عمل در سه سطح شرکت‌کنندگان در نمایشگاه، برگزیدگان استانی و ملی نیز برگزار می‌شود که انتظار می‌رود رسانه‌ها و مسئولان نیز پای کار آیند.
سرپرست جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد دبیر برنامه ریزی جشنواره ملی عمل تا عمل در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با تقسیم کار جشنواره اطلاع‌رسانی لازم تا ۳۰ دی‌ صورت می‌‌گیرد و اطلاعات طرح‌ها به دبیرخانه استانی واقع در جهاددانشگاهی استان ارسال می‌شوند.
رشیدی تصریح کرد: از ارزیابی طرح‌ها تا پنجم بهمن‌ خبر داد و گفت: تا ۱۰ بهمن‌ فرصت داریم طرح‌های داوری شده را به جشنواره ارسال کنیم.
وی ادامه داد: کمیته داوری جشنواره شامل دانشگاه‌های استان، پارک علم و فناوری، رئیس بنیاد نخبگان و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی است و برای انتخاب طرح‌ها آیتم‌هایی در نظر گرفته شده است.
سرپرست جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فناوری مربوط به طرح، مجوزها و استانداردها، چرخه عمر شرکت و طرح، تیم اجرایی و میزان اشتغالزایی طرح، برنامه‌ریزی طرح، آثار طرح، وضعیت استقرار، پیش‌بینی سوددهی طرح، ضرورت ملی طرح، روند سوددهی محوریت در تجاری‌سازی و میزان ریسک صاحب طرح را از موارد مهم در انتخاب طرح‌ها عنوان کرد.
***
فراخوان شرکتها و اشخاص حقوقی کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در جشنواره علم تا عمل
سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت ها و اشخاص حقوقی که طرح ها و محصولات دانش بنیان دارند برای ارزیابی طرحهای خود جهت شرکت در جشنواره علم تا عمل به دبیرخانه این جشنواره واقع در جهاددانشگاهی استان معرفی کنند.
مهندس شمس الله رشیدی که در دومین نشست دبیرخانه برنامه ریزی و هماهنگی استان برای شرکت در پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل در جهاددانشگاهی برگزار شد، افزود: شرکت ها و اشخاص حقوقی که طرح ها و محصولات دانش بنیان دارند برای ارزیابی طرح های خود جهت شرکت در پنجمین جشنواره و نماتیشگاه ملی علم تا عمل حداکثر تا تاریخ پنجم بهمن ماه به دبیرخانه این جشنواره در جهاددانشگاهی استان معرفی کنند.
وی اظهارکرد: پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل با هدف به تصویر کشیدن توان استانهای مختلف در اقتصاد دانش بنیان از سوم تا هفتم اسفند ماه سالجاری در مصلای تهران در سه سطح شرکت کنندگان در نمایشگاه، برگزیدگان استانی و برگزیدگان ملی برگزار خواهد شد.
سرپرست جهاددانشگاهی استان و دبیر جشنواره علم تا عمل کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره تنها شرکت ها(اشخاص حقوقی) اعم از خصوصی و تعاونی می توانند بعنوان شرکت کننده وارد فرآیندهای مربوطه شوند. علاوه بر ان این شرکت ها باید در مرحله ای از تجاری سازی طرح خود باشند که تولید داشته و ان را به فروش رسانده باشند.
رشیدی تصریح کرد:‌ این جشنواره برای استان حیثیتی است بنابراین از همه دستگاهها، دانشگاهها و مراکز علمی و صداو سیما و رسانه ها تقاضای مشارکت و همکاری داریم.
وی اضافه کرد:‌ یکی از رسالتهای جهاددانشگاهی استان برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت است که تلاش خواهیم کرد به این رسالت خود در سطح استان عمل کنیم.
همچنین محمود رضا رحیمی، مسئول راه اندازی پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: نبود سوابق و مستندات یکی از مشکلات این استان در زمینه فعالیتهای دانش بنیان است که باید در این خصوص چاره ای اساسی اندیشیده شود.
وی با اشاره به اینکه تنها استانی هستیم که پارک علم و فناوری نداریم، افزود: نبود پارک علم و فناوری یک حلقه مفقوده ای است که برای حضور بهتر در عرصه دانش بنیان باید این پارک به نتیجه مطلوب برسد.
رحیمی اظهارکرد: از مسئولان ارشد استان تقاضا داریم که مسایل و مشکلات زمین پارک علم و فناوری را برطرف کنند تا روند احداث این پارک مطلوب شود.
همچنین علی مرادی، رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: تعامل و ارتباط بین دانشگاه و صنعت دو طرفه است که باید به این مسأله در سطح استان توجه لازم شود.
در این نشست مقرر شد؛ دستگاهها، دانشگاهها و مراکز علمی و صنعتی استان حمایتهای علمی، مالی لازم را از روند اجرایی این جشنواره داشته باشند، دستگاهها و دانشگاهها تا ۳۰ دی ماه امسال به زیر مجموعه خود اطلاع رسانی کنند که طرحهای شاخص و مرتبط خود با این جشنواره را همراه با کار برگ به دبیرخانه جشنواره استان واقع در جهاددانشگاهی  استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و ارسال کنند.
پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل از سوم تا هفتم اسفند ماه امسال در سه سطح شرکت کنندگان در نمایشگاه؛ برگزیدگان استانی و برگزیدگان ملی در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

راز
Iran, Islamic Republic of
عزیزان سلام
این استان متخصص کش رفتن ایده ها و برنامه های افراد است
سوال اینکه این بخت برگشته ای که طرحش را برای شما میفرستد از کجا بداند در دست آقایان برای عمل نباشد؟
موسوی منش
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر برادرارزشی جناب آقای مهندس رشیدی.امیدمیرود همه مسؤلین ومتولیان امرجهت دفاع ازآبرو وظرفیت علمی استان ،برادرعزیزمان رادرجشنواره علم وعمل مورد حمایت خود قرار داده ودرواقع خودمان مصداق علم وعمل باشیم.چراکه دراین همایش ها وجشنواره ها عیار هراستان سنجیده میشود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1