تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۸۴۰۴۷

تیم فوتبال شهرداری یاسوج چگونه به قربانگاه بی‌تدبیری رفت

۳
۰
کبنا ؛


تیم فوتبال شهرداری یاسوج که این اواخر با نام دنا چند روزی را در فوتبال کشور حضور نیمه‌جان داشت دست آخر به قربانگاه بی‌تدبیری رفت.


 
 شامگاه جمعه در برنامه زنده تلویزیونی همگام با ورزش که از شبکه استانی دنا پخش شد آن‌چه که باید در خصوص تیم شهرداری یاسوج گفته می‌شد و برخی از آ‌نها که واقعا جای گفتن نداشت نیز بر زبان آمد تا هواداران پرشمار این تیم اندکی با تاریخچه و سرگذشت این تیم آشنا شوند.
تیم فوتبال شهرداری یاسوج که روزگاری در فوتبال کشور برای خود اسم و رسمی پیدا کرده بود و تیم‌های ریز و درشت فوتبال را یکی پس از دیگری از پیش رو برمی‌داشت، اکنون دیگر وجود خارجی در فوتبال ندارد.

 


 
تیم فوتبال شهرداری نام شهر یاسوج را در کشور بلندآوازه کرد و سهم عمده‌ای نیز در شناسایی و معرفی جاذبه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان را داشت.

اما انگار دست تقدیر این‌گونه بود که مردم رأی بدهند و از دل صندوق‌های رأی شورای شهر یاسوج ۱۱ کاندیدای خدمت در شورای شهر بیرون بیاید که عمده آن‌ها به وجود و حضور تیمی همانند شهرداری یاسوج اعتقادی نداشتند.

همه این‌ها دست به دست هم داد تا شهرداری یاسوج پس از سه فصل موفقیت‌آمیز و ایجاد دریچه امید برای زنده شدن فوتبال استان راهی جز سقوط به لیگ دسته دوم را نداشته باشد.

 

روزهای خوب تیم شهرداری یاسوج و هنرنمایی در برابر بزرگان فوتبال کشور

 
پس از پایان این ماجرای غم‌انگیز بود که برخی از پیشکسوتان تصمیم گرفتند با کمک مسئولان ارشد استانی وارد میدان عمل شوند و تیم را دوباره از لیگ دسته دوم به سر جای قبل خود بازگردانند.

استاندار در این میان برای کمک به ورزش استان با نیت خیر وارد قضیه شد و تصمیم گرفت جوانان را برای ماندن بر روی سکوهای ورزشگاه تختی یاسوج یاری دهد.

حتی در نشستی که برای بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج در محل فرمانداری تشکیل شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شهردار یاسوج خواست تا نسبت به تعهداتش در قبال تیم شهرداری یا همان دنا پایبند باشد.

 همچنین استاندار از شورای شهر و شهردار خواست در قبال کمک میلیاردی که از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ به شهرداری یاسوج شده از خود مایه گذاشته و اندکی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان را به امر ورزش و فوتبال شهرداری اختصاص دهند.

با این تفاسیر امروز باید دید که چه کسانی در این بین مقصر هستند و آیا باید تقصیرها را به گردن بانیان تشکیل تیم شهرداری یاسوج انداخت.

شهردار محترم یاسوج در برنامه زنده تلویزیونی از تخلفاتی پرده برداشت که رقم کمی نیست آن‌جا که عنوان کرد رقمی معادل با ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان هزینه غیرقانونی صورت گرفته است تا تیم شهرداری سابق در میادین حضور پیدا کند.

امروز دیگر جوان یاسوجی به دنبال این نیست که آیا در شکل‌گیری تیم شهرداری یاسوج از همان ابتدا تخلفی صورت گرفته یا نه، بلکه به دنبال این است که چگونه این تیم با بی‌تدبیری ابتدا از لیگ دسته اول به لیگ دو و اکنون هم به کل از صحنه فوتبال کشور محو شده است.

هواداران فوتبال یاسوج به دنبال این حقیقت بوده و هستند که چرا در مرکز استانی که تا چند روز دیگر یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های ایران افتتاح می‌شود تیم فوتبالی برای جولان‌دادن در آن وجود نداشته باشد.

باید از مسئولان پرسید شما که میلیاردها تومان در این ورزشگاه بزرگ هزینه کردید آیا نمی‌شد ۳۰۰ میلیون تومان دیگر نیز هزینه کنید تا لااقل در روز افتتاحیه تیمی در سطح لیگ‌های کشوری از این شهر یک طرف میدان قرار گیرد.

ورزشگاه بزرگ ۱۵ هزار نفری یاسوج امروز به مانند ظرفی بزرگ است که جوانانی تشنه منتظر نوشیدن جرعه‌ای گوارا از آن هستند دریغ از این که آبی در این ظرف برای نوشیدن نیست.

 

شامگاه تاریک فوتبال یاسوج و با تیم نفس بریده دنا

 
اکنون ورزشگاه بزرگ فتاحی شهر یاسوج حکم ساعتی بزرگ را دارد که هیچ عقربه‌ای در آن کار گذاشته نشده و تنها قاب عکسی را می‌ماند که خوش آب و رنگ است.

جوانان یاسوجی هم باید از این پس خود را برای شهری بدون تیم و یاسوجی بدون تیم شهرداری آماده کنند و اگر خواستند به تماشای فوتبالی در سطوح کشوری بنشینند یا در همان خانه بمانند و یا این که راهی شهرهای همجوار شوند چرا که تا شیراز، اصفهان و اهواز چندان راهی نیست و مخارج و هزینه‌ای هم در بر ندارد!!!

اما در این میان نباید تنها به‌دنبال یک مقصر گشت بلکه همه از مدیرکل ورزش و جوانان، استانداری، شهرداری، پیشکسوتان، رسانه‌ها و شاید هواداران همه در حذف نام بزرگ شهرداری یاسوج از عرصه فوتبال کشور تقصیر دارند.

تیم شهرداری در یک کلام دلسوز واقعی نداشت و اکنون باید قضاوت را بر عهده مردم گذاشت زیرا هوادار فوتبال بیش از همه می‌دانند چه کسانی به وظیفه خود عمل نکردند.

هوادارانی که ۴،۴، ۲ و ۵، ۳، ۲ فوتبال را به خوبی درک می‌کنند در این جا هم جفاهایی که به فوتبال یاسوج شد را به خوبی و درستی تحلیل خواهند کرد.

گزارش: داریوش بهنیازاده

انتهای پیام/

نام شما

آدرس ايميل شما

هوادار
Iran, Islamic Republic of
افسوس.افسوس.افسوس غول کش کو؟؟؟ورزشگاه۱۵۰۰۰هزارنفری میخوایم چکار؟؟؟بهرامی کجایی که وقتشه بیایی
سيد
Iran, Islamic Republic of
مسؤلین مربوطه باید ....بکشند
soltan
Iran, Islamic Republic of
کاش کاش کاش
همه حسرت روزهای اوج تیم شهرداری را می خورن. همه استان حسرت مدیر مدبری چون بهرامی رو میخورن. ب امید روزی ک دکتر بهرامی با صلابت ورزشکاری و جوانمردی ب داد جوانان برسن
ب امید فردایی روشن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1