تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۸۳۹۶۰

معرفی تولیدات کشاورزی استان به ۴ زبان زنده دنیا

۵
۰
کبنا ؛ 
مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ در جذب سربازان سازندگی در بخش کشاورزی باید تجدیدنظر شود.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمد امیری عصر امروز در نشست مدیران این سازمان با اشاره به سفر دو روزه مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی به این استان اظهار کرد: در نشست شورای اداری با حضور این مقام وزارت جهاد، مسائل مهمی را در حوزه ترویج به گوش مسئولان رساندیم.
مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سه بخش آب و خاک، گیاه پزشکی و باغبانی اولویت‌های ما برای جذب سربازان سازندگی است که ضروری است سربازان زندگی تنها در وظایف اصلی سازمان‌های جهاد کشاورزی جذب شوند.
 معرفی ظرفیت‌های تولیدی بخش کشاورزی به ۴ زبان زنده دنیا
وی اضافه کرد: موضوع بازاریابی، حلقه مهمی در زنجیره تولید است که غفلت از آن به ضرر و زیان کشاورزان خواهد بود.
این متولی حوزه ترویج بخش کشاورزی با بیان اینکه تلاش‌هایی برای تقویت بازاریابی در حال انجام است، گفت: ‌برای نخستین‌بار در این دوره، تولیدات، شناسنامه و ظرفیت‌های بخش کشاورزی این استان به چهار زبان زنده دنیا ترجمه و در اختیار اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی قرار داده شد تا به سفارت کشورهای مختلف در ایران داده شوند.
امیری بیان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها موضوع دیگری است که در برنامه‌های واحد ترویج مغفول واقع نشد به طوری که برنامه‌های خوبی در حوزه رادیو، تلویزیون اجرا شده است.
تصویب ۱۷ طرح پژوهشی در بخش کشاورزی
وی تأکید کرد: در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باید استفاده بیشتری از ظرفیت رسانه‌ها، شیکه بازار و کشاورزی، شبکه‌های محلی، پیامک و اطلاع‌رسانی در جراید و خبرگزاری‌ها به منظور ترویج فرهنگ کشاورزی مدرن صورت گیرد.
این مسئول بخش کشاورزی با اشاره به اهمیت باغبانی در بخش کشاورزی بیان کرد: در سال گذشته ۱۷ طرح پژوهشی کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد که ۹ مورد از این طرح‌های پژوهشی در بخش باغبانی بوده است.
امیری گفت: این طرح‌های پژوهشی از محل یک تا سه درصد اعتبارات بوده که امید است با ترویج تحقیقات و پژوهش بتوانیم مشکلات این بخش را کاهش دهیم.
در تعیین دوره‌های کددار مهارتی بخش کشاورزی تجدیدنظر شود
مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش ادامه داد: از مجموع ۱۲۶ دوره مهارتی در بخش کشاورزی که این واحد در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کرده، تنها تعداد اندکی در حوزه باغبانی بوده که باید توجه بیشتری به مقوله آموزش و مهارت در حوزه باغبانی صورت گیرد.
وی رفع این نقیصه مهم را در برگزاری دوره‌های کددار را تنها با بازنگری در وزارت جهاد کشاورزی ممکن دانست و تأکید کرد:‌ لازم است در مرکز برای این مشکل فکری شود.
این مسئول در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌هایش به توانمندی‌های بالای بسیج اشاره و تصریح کرد: در این استان از ظرفیت بسیج به خوبی استفاده شده ولی برخی فعالیت‌ها، کم‌رنگ بود.
امیری، واحد ترویج و باغبانی را دو برادر فقیر در خانواده بزرگ جهاد کشاورزی خواند و خاطرنشان کرد: این فقر اعتباری بسیاری از برنامه‌های ضروری در بخش کشاورزی را تحت‌الشعاع قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

!
Iran, Islamic Republic of
آقای امیری تا مهندس آیت اله مقیمی را داری غم مخور
مهمان
Iran, Islamic Republic of
لطفأ بفرمائید این چهار زبان زنده دنیا کدام هستند؟ توضیح ندادی که با این چهار زبان زنده دنیا می خواهی چکار کنی؟ اگر منظورتان زبان چینی است که لازم نبود. زیرا کالاهای فکسنی و ورشکسته شان تمام کشور را فرا گرفته. تا آنجا که معلوم است با یک زبان هم می توان روابط اقتصادی را توسعه داد بشرط آنکه زبان سخن گفتن را در سطح بین المللی بلد باشیم یا بعبارتی آداب آنرا بدانیم.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
آقای امیری درزمانمدیریت گوهرگانی درتمام محصولات افت کمی وکیفی داشتیم .درودبرگرجی پور
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فکری به حال بی ابی کنید که سال دیگه محصولی نیست که بخواید ترجمش کنید
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فکری به حال بی ابی امسال کنید که دیگه محصولی سال دیگه وجود نداره که بخواید به چهار زبان دنیا بفرستین....شاید به زبان لری هم نشه ببینیش
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1