تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۸۳۹۵۴

توسعه باغات اراضی شیبدار استان در انتظار مجوز ۲۱۵

۰
کبنا ؛ 
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم اعتبارات فصل کشاورزی از اعتبارات تملک دارایی از سال ۸۷ به این‌طرف سیر نزولی داشته که جای تأسف دارد.
علیرضا رستگار که در نشست شورای اداری با حضور مدیرکل میوه‌ها‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی سخن می‌گفت، اظهار کرد:‌ طرح‌های کشاورزی عمدتا طرح‌های کوچک اما مهمی هستند ولی دیدگاه‌های مالی در بودجه کشور توجه به طرح‌های بزرگ است که این موضوع ناهم‌خوانی‌هایی را به وجود آورده است.
 
وی با اشاره به نسبت بودجه‌های ملی و استانی افزود: ۸۵ درصد اعتبارات بودجه کشوری و تنها ۱۵ درصد روستایی است در حالی که این نسبت در بخش کشاورزی ۶۰ به ۴۰ است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:‌باید سهم کشاورزی را از اعتبارات ملی ویژه ببینند تا شکوفایی روستاها و بخش کشاورزی رونق گیرد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ابراز داشت: اگر چه همه مأموریت‌های سازمان جهاد کشاورزی مهم است ولی می‌توان مأموریت اصلی این سازمان در استان کهگیلویه و بویراحمد را در یک جمله توسعه باغبانی بدانیم.
رستگار، باغبانی را ویترین کهگیلویه و بویراحمد نامید و گفت: از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می‌رود برای اخذ مجوز ماده ۲۱۵ احداث باغات در اراضی شیبدار همکاری ویژه‌ای با این استان داشته باشند
وی ادامه داد: این استان هم آب دارد و هم اراضی شیب‌دار که دلیلی برای عدم حمایت وزارت جهاد کشاورزی از طرح‌های توسعه باغات این استان وجود ندارد.
وی با اشاره به چالش این استان در موضوع تسهیلات، اقدامات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در تأمین آب اراضی را خوب توصیف کرد و خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر، زنجیره توسعه باغات در این استان ناقص است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌هایش تصریح کرد: این استان کلکسیونی از تولیدات باغی سردسیری و گرمسیری دارد که آرزوی من این است که روزی استان ما را با یک محصول ویژه و شاخص بشناسند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1