تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۸۲۳۷۰

ضرباتی که از روبرو به خادمی وارد می‌شود

۲۸
۰
کبنا ؛محمد اکبرنژاد*

با انتشار مطلبی با عنوان «از سم پاشی تندروها تا تلاش های خادمی برای توسعه استان» یکی از مخاطبان کبنا نیوز متن زیر را ارسال کرده که عیناً منتشر می‌شود.
ضرباتی که از روبرو به خادمی وارد می شود/ من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
مطلبی تحت عنوان «از سم پاشی تندروها تا تلاش های خادمی برای توسعه استان»[کلیک کنید] آمده که شباهت زیادی با ادبیات جبهه پایداری دارد و به جای التیام زخم یارانِ روحانی نمک بر این زخم ها پاشیده است. این مقاله پر از توهین و حمله به منتقدان و دلسوزان و حامیان واقعی دولت اعتدال می باشد لذا به منظور تنویر افکار عمومی ذکر مواردی چند خالی از لطف نمی باشد:

* نویسنده ی محترم از ابتدا دفاع را در حمله دانسته و با متهم دانستن نیروهای سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیاست زدگی و مسموم بودن فضای سیاسی استان ذهن ها را به سمت و سوی نقاط نامعلوم منحرف کرده و در منطق خود نقد،اعتراض و پرسش را بر نمی تابد.
* نویسنده از سوی دیگر با پتک کردن شعار توسعه آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد! بر سر منتقدان و دلسوزان مدام توسعه ی فرضی را به رخ می کشد اما روشن نمی کند که مقصودش از توسعه چیست و در کدام حوزه ها استاندار مرزهای توسعه را در نوردیده است.البته شایسته بود برای آگاهی مردم گزارش عملکرد آقای استاندار و تیم معاونان ایشان ارایه می شد تا همه چیز بر مردم روشن گردد.
گر چه به طور کلی تعریف آقای خادمی از توسعه ایراداتی دارد و هر توسعه‌ای در ذیل توجهات به توسعه سیاسی امکان پذیر است. ولی آقای خادمی نمی‌خواهد این مسئله را قبول و اجرایی نماید.
نویسنده محترم در بخشی از نوشته ضعیف و سطحی خود که ظاهراً یا برای رفع مسئولیت نوشته است و یا هم بنا به سفارش کسی، با افتخار اذعان می دارد «خادمی در جذب حمایت دوستی نمایندگانی که با وی چندان موافق نبودند نیز موفق شد و دل آنها را هم به دست آورد ». جل الخالق!!
در جواب این بخش باید گفت؛ اولاً که موضوع حقوق یک ملت و دفاع و اجرای سیاست های یک دولت چه ربطی به دلدادگی و بده و بستان عاطفی دارد و ثانیاً شما بفرمایید نتیجه این دل دادن و قلوه گرفتن چه بوده است؟ آیا این دل به دست آوردن نتیجه ای جز معاملات پشت پرده و تقسیم مدیریت ها بین نمایندگان ماحصل دیگری هم داشته است. جهت استحضار آقای نویسنده باید عرض کنم تنها نتیجه این دلدادگی تحمیل مشاوران، مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و... بوده است که حیرت و تمسخر همه را سبب شد و برخی را حتی مسعود حسینی به عنوان اصولگرای غیر قابل اعتماد می‌دانست و استفاده نمی کرد.
چه نادان است یارب آدمیزاد که گردد از متاع عاریت شاد
مردم واقعیات را می دانند و شما هم می دانید؛ آنجا که از ابتدا وزیر اصولگرا و وابسته به طیف لاریجانی – باهنر آقای رحمانی فضلی را به دولت تحمیل کردند و ایشان از استاندار خواستند که به جای توجه به مطالبات مردم، دنبال ممانعت از دلخوری نمایندگان باشند. نمایندگانی که همه آرای نامزد مورد حمایتشان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در استان ۱۱۰۰۰ رای بود.

در مقاله مذکور بارها از گروه های فشار نام برده می شود و ظاهرا منظور نویسنده از گروه های فشار همان اعضای ستاد دکتر روحانی هستند. کسانی که نه قبلا دنبال پست و مقامی بودند و نه اینک چیزی می خواهند کسانی که تنها گناه شان آن است که در زمان عافیت تصمیم گیرندگان فعلی در رنج و عسرت به سر می بردند. و اینک نیز دغدغه شان رضایت مردم از دولت و حمایت از رئیس جمهور مردمی می باشد و به سال آینده و انتخابات مجلس از این جهت فکر می کنند که درکنار دولت باید یک مجلس حامی دولت و اعتدالی باشد و وقتی انفعال و بی توجهی و قوم گرایی و مدیریت پروازی و ضد توسعه ای دوستان به تهران را می بینند طبیعی است که نگران و دلواپس باشند. این گروه های فشار مدنظر آقای نویسنده بلند مدت فکر می کنند ولی آقای خادمی یا انتخابات مجلس و به تبع آن حمایت از دولت برایش اهمیتی ندارد و یا آنکه احتمالا خود را تا آن‌ زمان استاندار نمی داند.
* مهره سوخته کیست؟ اگر این مهره ها سوخته اند پس چرا اینهمه همه از آنها هراس دارند؟ چرا کم کاری و اهمال خود را به پای این مهره های سوخته می اندازند؟ اصلا چرا آقای استاندار لیست پیشنهادی این مهره های سوخته برای مدیریت استان را منتشر نمی‌کند تا مردم خود بین آن لیست و مدیران فعلی قضاوت کنند و ببینند نیروهای پیشنهادی مهره های سوخته چه رزومه و توانمندی بالایی داشتند و مدیران فعلی چه وضعیتی دارند.
*ترسم که اشک در غم ما پرده شود وین راز سر به مهر به عالم سمر شود
آقای نویسنده!! مهره سوخته را مردم تعیین می کنند نه جیره خواران و فرصت طلبان این و آن و تجربه نشان داده است که مردم تا چه اندازه در کنار و حامی اصلاح طلبان بوده اند. مهره سوخته همان مشاوران و مدیرانی هستند که هر روز به یک رنگند و امروز به عنوان اعضای شورای اداری در جلسات استانداری حاضر می شوند.
مهره سوخته کسی است که شعار اعتدال می دهد اما دروغ می گوید و...
ما نه رندان ریائیم و حریفان نفاق آنکه او عالم شرست بدین حال گواهست
*در بخش پایانی این مقاله آقای نویسنده مدعی قالب کردن مدیران و فرمانداران ضعیف به تیم خادمی می شود ولی خوب بود توضیح می دادند که کدام یک از این مدیران و فرمانداران قالب شده از سوی گروه های فشار و مهره های سوخته هستند آقای نویسنده یا خبر ندارد و یا خود را به بی خبری می زنند که همین دوستان چقدر نسبت به انتصاب اکثر فرمانداران بویژه فرمانداران چرام ،بهمئی و لنده معترض و منتقد بوده اند و چقدر فریاد بر آوردند که این مدیران کل با روحانی نیستند و همه می دانند بخش عظیمی از این مدیران و فرمانداران تنها محصول زد و بند پشت پرده با نمایندگان می باشد.
*همین گروه های فشار تنها برای سلامت و موفقیت دولت به آقای خادمی توصیه کردند که انتصاب برخی از این مدیران شایسته این دولت نیست همین مهره های سوخته با درایت بالا از روز اول به آقای خادمی توصیه کردند که این مشاوران در شان شما و استاندار دولت اعتدال نیست و از سر دلسوزی به آقای استاندار گفتند که چنین مشاورانی موجب بدنامی و دلخوری حامیان دولت می شود. مشاوران و دوستانی که بی اطلاع استاندار در پی سهم خواهی و نیرو چینی در ادارات هستند. همین مهره های سوخته هنوز هم معتقدند خادمی برای موفقیت باید فرصت طلبان را از اطراف خود دور کند و به آینده دولت و اعتدال فکر کنند و تنها به چند روز ریاست بیشتر نیندیشد. شما نویسنده محترم اگر زیاد دغدغه توسعه و توجه به حقوق مردم را دارید بهتر است کمی راجع به وضعیت اداراتی همچون بهزیستی، هلال احمر و ... به آقای استاندار مشاوره بدهید و بگویید مردم چقدر نگران وضعیت این ادارات هستند. یا هم یادآوری فرمایید که گناه رئیس دانشگاه یاسوج چیست که باید خود و دانشگاه قربانی محافظه کاری ها شوند؟ البته خوب است کمی هم وضعیت برخی مدیریت‌ها که بی اذن نمایندگان آب نمی خورند به استاندار گزارش شود و یا اینکه رزومه معاونان فرمانداران استان تحویل آقای دکتر می گردید که چطور می شود بخشدار دولت احمدی نژاد معاون فرماندار اعتدال گردد و مواردی بسیار از این دست.
*دردها و دغدغه های حامیان دولت اعتدال کم نیستند و ما به همین اندک بسنده می نماییم ولی باید در پایان اشاره نمایم که اصلاح طلبان(به قول آقای نویسنده گروه های فشار و مهره های سوخته ) هنوز هم خادمی را از خود می دانند و امضای ایشان پای نامه دعوت از محمد خاتمی جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را از یاد نبرده اند و هنوز هم حاضرند از ایشان دفاع نمایند اما نه به هر قیمتی،بلکه به عملکردشان نقد بسیار وارد است و باید رویه فعلی اصلاح گردد.
* متاسفانه در این مقاله از خادمی بد دفاع شده است و هیچ بعید نیست از اول نیت نویسنده تخریب ایشان و انداختن فاصله بین استاندار و حامیان اصلی ایشان بوده باشد. مقاله خلاف شعارهای آقای استاندار و مشی اتاق فکرشان می باشد که می خواهد وحدت و وفاق ایجاد نماید و از هر صدایی هراس دارند.
*گروه های فشار و مهره های سوخته ای که به سهم خواهی و مانع تراشی در جلوی غلتک توسعه استاندار متهم شده اند، همچون سال های غربت دوران احمدی نژاد بیرون گود قدرت و در کنار مردم باقی خواهند ماند اما یقین بدارید که این مهره های سوخته داد این مردم را در سفر رئیس جمهور به استان به گوش ایشان خواهند رسانید تا شاید تدبیری اندیشیده شود.
*هر چند که نماز شام غریبان غصه ندارد




*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

داریوش
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر آقای اکبرنژاد

بله جناب استاندار
یقین بدارید که این مهره های به قول حامیان شما سوخته ،داد این مردم را در سفر رییس جمهور به استان به گوش ایشان خواهند رسانید و ما هم بی صبرانه منتظر آن روز می مانیم
اهورا
Iran, Islamic Republic of
به نظرم من دامن زدن به این موضوع لازم نبود
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
مرتضی دانایی نکو معاون تازه منصوب شده فرمانداری لنده و بخشدار محکم و افراطی احمدی نژاد یک هفته قبل از انتصابش به معاونت فرمانداری دولت روحانی در دفتر کار حاج آقا عبدی پور ریس ستاد جلیلی حاضر شد و از صحبتحهای حاج آقا علیه دولت روحانی و استاندار خادمی تشکر کرد و عین جمله ایشان این بود من امروز آمدم خدمت شما که بگویم شیر مادرت حلالت که به این اصلاح طلبان فتنه گر تاختید،

فایل صوتی این گفتگو جهت استحصار استاندار ، حاج فتاح معاون سیاسی و محمود منطقیان و قادر لاوهتی موجود است،
دوراهی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا لازمه جناب اهورا
تا به گوش آقای استاندار برسه که سکوت اصلاح طلبان در این مدت به معنای حمایت و تصدیق عملکرد ایشان و مدیرانش نبود و ایشان باید بداند اگر بخواهد بر همین روال ادامه دهد روزهای سختی در پیش خواهد داشت و اوج آن در سفر ریاست جمهوری به استان خواهد بود.
چه شود......
مهره سوخته
Iran, Islamic Republic of
مهره سوخته در نهایت .خواهد بود چون انه که در خاطره هاهم نخواهد ماند
دولت اعتدال
Iran, Islamic Republic of
چرا استاندار تاکنون مدبران دولت قبل همچون محیط زیست وبهزیستی و....... را با وجود گذر نزدیک به دوسال از عمر دولت روحانی تغییر نداده است اینها جای ناراحتی وتاسف دارد ولی در کل استاندار تاکنون به نظر بنده نمره قابل قبولی کسب کرده است به امید سربلندی دولت اعتدال
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه مهر ه های سوخته آماده باشید برای سفر ریاست جمهوری
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
فعلا بخندین فرصت طلبل تا روحانی بیا جوابتونه ایریمون
Iran, Islamic Republic of
اگه به قول شما همین مهره های سوخته نبود خادمی خادمی نمی شد حرف مفت نزن .این آقای به اصطلاح نگارنده بر چه اساسی اظهار نظر میکنه .اونا بودن و هستن که درقلب مردم جا دارن..
اصلاح طلب واقعی
Iran, Islamic Republic of
من تعجب می کنم محمودمنطقیان وقادرلاهوتی کی هستند که این همه اونها رابزرگ می کنیم بهپیر به پیغمبر شایداین دونفربه اندازه من نوعی برااصلاحات زجر وزحمت نکشیدن این دونفربا خودخواهی خود باعث نابودی اصلاحات شدن باباچراقبول نمی کنیداصلاحات دراستان بعدازبزرگ مرداصلاح طلبی دراستان حاج بهرام تاج گردون نابود شداگه لاهوتی ومنطقیان راست میگن باهم متحدشن لاهوتی کجاش اصلاح طلبه اینهااگه مردم نباشن هیچن مگه اقایون اززمان تصدی استاندارازدفتررییس جمهور تامصلحت نظام نرفن وبرچسب های مختلف به خادمی نزدن چی شدحمایت قاطع وزیرکشورازایشان نماینده هاهم باقاطعیت حامی استاندارن. خصوصا شیرمیدان تاج گردون قهرمان پس فکرنان کنید که خربزه اب است وباش تا صبح دولتت بدمد به فکراتحاداصلاحات باشیدهمه چی امکان پذیرمیشه فقط بااتحاد
محسن
Iran, Islamic Republic of
استانداری که من میبینم سرش برای این مسائل درد نمیکنه
به نظر من باید بزارید استاندار کارش را بکنه اگه خواهان توسعه استانید
منصف
Iran, Islamic Republic of
اقا اکبر نژاد چرا از فرماندار ..................نام نمی برید که از اصلاح طلبان عزیز شما و توهین کننده به ائمه و رهبری سر کلاس های درس شان بوده.................................معلم تاریخ.................
منتقد
Iran, Islamic Republic of
خدا خر را میشناخت که بهش شاخ نداد..
این ضرب المثل حکایت اصلاح طلبای استانه که از فرصت به قدرت رسیدن برای ضربه زدن به هر کسی حتی دوستان خود هم استفاده میکنن
بابا استاندار بیچاره دیگه باید براتون چکار کنه
نکنه انتظار دارید آقای خادمی تفنگ برداره و بر علیه نظام برخیزه
داریوش
Iran, Islamic Republic of
اگه جرات دارید به روحانی برسونید تا ایشون هم گوشتون را ببره
بابا از اولش روحانی تندروها را اخته کرد شما اونم توی استان فلک زده کهگیلویه و بویراحمد که جای خود دارید..
همممممم ایشا د چقر بدبختیت
(((((تا روحانی بیا سیش ایگم))))
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر آدم چیز فهم. خوب استدلال فرمودید. ولی فرصت طلبان همیشه به نون ونوا رسیدند......
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شریف اسلامی
واقعا قلم خوبی دارین
تیز بین
Iran, Islamic Republic of
افرین بر اقای اکبرنژاد خوب جواب مشاور رسانه ای را دادی .کی گفت این مقاله کار شریفه . اتفااق یکی اولی کار شریفه . اقای کمای خواهشا رعایت کنید
دلسوز اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب آقای اکبرنژاد
نوشته حضرتعالی در ارتباط با استاندار محترم استان حاوی نکات مهم و پر از عبرت برای ایشان و تمامی هواداران واقعی و نه ابن الوقت می باشد . حضرتعالی زحمت ارائه شمای کلی استان را کشیدی اما به هر تحلیلی علاوه بر ارائه کلیات نیاز مند نگاه بخشی است . در این راستا گزارشی از اقدامات دولت تدبیر و امید با هدایت استاندار محترم در شهرستان لنده جهت تحلیل و تفسیر بیشتر ارائه می شود . امید است بقیه شهرستانها و منائق نیزبه این رویه اقدام تا در سفر ریاست محترم جمهور گزارش مستند و مستدل جهت اصلاح عملکردها ارائه شود.
مهمترین تغییرات انجام شده در حوزه فرمانداری از انتصاب شخص فرماندار شروع شد که ایشان نیرویی غیر بومی با سابقه به قول خود اصلاح طلبی در دوره اصلاحات و هشت سال حمایت از جناب آقای بزرگواری در انتخابات مجلس می باشد . در دوران تصدی تاکنون حتی یک نشست با دوستان اصلاح طلب برگزار نکرده است .
ا نتصاب بخشدار مرکزی که در دولت قبل بخشدار بوده نیز بر همین مبنا صورت گرفت و ایشان البته فقط در یک دوره از آقای بزرگواری حمایت کرد و در دورانتخابات مهم از آقای رستاد حمایت کردند . که این گزینه به نسبت دیگران بیشتر با دوستان هماهنگی دارد .
بخشدار شیتاپ در دولت قبل مسئول حراست فرمانداری بود و یکی از بدترین برخوردها را زمان افتتاح ستاد آقای روحانی داشتند . از اعضای ستاد بپرسید.
مسئول حراست انتقالی از اداره تبلیغات اسلامی که وی را سهمیه جریان اصول گرا می دانیم چون پدرش التزام عملی به حاج آقا موحد دارند البته خود ایشان ذوب در احمدی نژاد و بزرگواری بودند .
در حوزه آموزش و پرورش که همچنان در بر پاشنه قدیم می چرخد و از تغییرات انجام شده اقدام شجاعانه ریاست اداره در نصب یک پوستر سه عکسی از مسدولین نظام در ورودی طبقه دوم اداره جهت چشم زدن مهمانان استانی جای تقدیر دارد ؟؟؟؟ چون در بقیه واحدها و مدارس هنوز انتخابات ریاست جمهوری یزگزار نشده :: چه غریب است روحانی
البته از مدیر کل محترم جهاد کشاورزی و تربیت بدنی به خاطر انتصاب دو نفر از نیروهای معتقد به جریات اصلاح طلبی (آقایان آب سواران و مشهدی زاده واقعا تقدیر و تشکر می شود) .
ادارات دیگر که کاملا بکر و دست نخورده اند و تحرک خاصی صورت نگرفته است .
آینده چیزی جز افکار و اقدامات امروزمان نیست .
دلسوز اصلاحات111
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب آقای اکبرنژاد
نوشته حضرتعالی در ارتباط با استاندار محترم استان حاوی نکات مهم و پر از عبرت برای ایشان و تمامی هواداران واقعی و نه ابن الوقت می باشد . حضرتعالی زحمت ارائه شمای کلی استان را کشیدی اما به هر تحلیلی علاوه بر ارائه کلیات نیاز مند نگاه بخشی است . در این راستا گزارشی از اقدامات دولت تدبیر و امید با هدایت استاندار محترم در شهرستان لنده جهت تحلیل و تفسیر بیشتر ارائه می شود . امید است بقیه شهرستانها و منائق نیزبه این رویه اقدام تا در سفر ریاست محترم جمهور گزارش مستند و مستدل جهت اصلاح عملکردها ارائه شود.
مهمترین تغییرات انجام شده در حوزه فرمانداری از انتصاب شخص فرماندار شروع شد که ایشان نیرویی غیر بومی با سابقه به قول خود اصلاح طلبی در دوره اصلاحات و هشت سال حمایت از جناب آقای بزرگواری در انتخابات مجلس می باشد . در دوران تصدی تاکنون حتی یک نشست با دوستان اصلاح طلب برگزار نکرده است .
ا نتصاب بخشدار مرکزی که در دولت قبل بخشدار بوده نیز بر همین مبنا صورت گرفت و ایشان البته فقط در یک دوره از آقای بزرگواری حمایت کرد و در دورانتخابات مهم از آقای رستاد حمایت کردند . که این گزینه به نسبت دیگران بیشتر با دوستان هماهنگی دارد .
بخشدار شیتاپ در دولت قبل مسئول حراست فرمانداری بود و یکی از بدترین برخوردها را زمان افتتاح ستاد آقای روحانی داشتند . از اعضای ستاد بپرسید.
مسئول حراست انتقالی از اداره تبلیغات اسلامی که وی را سهمیه جریان اصول گرا می دانیم چون پدرش التزام عملی به حاج آقا موحد دارند البته خود ایشان ذوب در احمدی نژاد و بزرگواری بودند .
در حوزه آموزش و پرورش که همچنان در بر پاشنه قدیم می چرخد و از تغییرات انجام شده اقدام شجاعانه ریاست اداره در نصب یک پوستر سه عکسی از مسدولین نظام در ورودی طبقه دوم اداره جهت چشم زدن مهمانان استانی جای تقدیر دارد ؟؟؟؟ چون در بقیه واحدها و مدارس هنوز انتخابات ریاست جمهوری یزگزار نشده :: چه غریب است روحانی
البته از مدیر کل محترم جهاد کشاورزی و تربیت بدنی به خاطر انتصاب دو نفر از نیروهای معتقد به جریات اصلاح طلبی (آقایان آب سواران و مشهدی زاده واقعا تقدیر و تشکر می شود) .
ادارات دیگر که کاملا بکر و دست نخورده اند و تحرک خاصی صورت نگرفته است .
آینده چیزی جز افکار و اقدامات امروزمان نیست .
خودم
Iran, Islamic Republic of
احسنت برنویسنده مقاله
دنا
Iran, Islamic Republic of
رییس بازرسی که از اصول گرایان افراطی هست پس چرا .....
و همهمدیرانش فامیلشن چه چپ چه راست
منتقد
Iran, Islamic Republic of
باز هم پاچه خواری برای گرفتن پست و مقام................
بجای این همه وقت گذاشتن روی این همه مطلب مردم را راضی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ریاست .به جای اصلاح در ادارات خودش باعث ...شده دوست محترم رییس بازرسی ..نباید .بازی .گرایی کند من مدرک دارم که ایشان اداراتی که مدیران ان اصلاح طلب هست به شدت باعث ...انهاست نامه وطومار علیه ایشان جمع اوری شده که بزودی دست ....وهمچنین مجلس وریاست جمهوری خواهد رسید
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
تنها عیب استاندار گذاشتن فرماندار آن ضعیف و بیسواد و نابلد هست والی شش دونگش تمومه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم انگار خودش با استاندار مشکل دارد وگرنه اگه از سر دلسوزی است چرا با لحن دیگری سخن نمی گوید امید است همه هم خطیهای استاندار به یاری او بشتابند نه اینکه خط و نشان بکشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار بسیار انسان شایسته و پر تلاشی است برا استان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار بسیار مدیر لایق و پر تلاسی است
بیکار
Iran, Islamic Republic of
درودبراکبرینزاد.عالی بود.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1