تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۸۲۱۷۸

بی خانمان های کارتن خواب گچساران نیازمند ساماندهی

۴
۰
کبنا ؛بی خانمان های کارتن خواب در شهر دوگنبدان نیازمند توجه مسوولان برای ساماندهی است.http://img7.irna.ir/1393/13931015/81451614/81451614-6183725.jpg
در سوز زمهریر شب های چله زمستان دیدن انسان های بی خانمان یا رانده شده از خانواده بر روی تکه پتوی کهنه ای که بر روی زمین سرد پهن شده است ترحم انسان را برمی انگیزد.
او خود را حسن معرفی می کند جوان ۲۵ ساله ای که به دلیل وابستگی به مواد مخدر از نوع اعتیاد تزریقی از خانواده خود باز مانده است.
یکی از بانوان ساکن در آن منطقه مسکونی گفت: این جوان چند شب متوالی است که در این کوچه شب های سرد زمستان را به صبح می رساند.
وی گفت: به دلیل تزریقی بودن مردم این کوچه حتی جرات نزدیک شدن به او را ندارند ولی گاهی در ظروف یک بار مصرف برایش غذا می آوردند.
او با اشاره به سرنگ هایی که پس از مصرف او در جدول پرت شده بود گفت: این بچه هایی که در کوچه بازی می کنند در صورتی که ندانسته به این سرنگ ها دست بزنند ممکن است اتفاقی جبران ناپذیر پیش بیاید.
در یکی از خیابان های فرعی شهر دوگنبدان حضور یک زن با یک دختر چند ماهه که بر روی تکه زیرانداز کوچکی نشسته بود توجه را جلب می کند.
وی که چادر خود را روی صورتش کشیده بود در پاسخ به این سوال که آیا ترس و واهمه ای نداری که در این مکان می خوابی گفت: هر شب در یک محل می خوابم تا کسی نتواند مرا شناسایی و به من آسیب وارد کند.
معاون خدمات شهرداری دوگنبدان گفت: جمع آوری کارتن خواب ها با همکاری نیروی انتظامی در این شهر انجام می شود و به بهزیستی تحویل داده می شوند.
چشمه روشن بدون اشاره به آمار افزود: در روز گذشته تعدادی از این افراد جمع آوری و به بهزیستی تحویل داده شد.
وی اظهار کرد: تعداد زیادی از کارتن خواب ها معتاد و گروهی هم بی خانمان هستند.
محمود چشمه روشن تصریح کرد: بیشتر این افراد از دیگر شهرها به این شهر مهاجرت کرده اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: ساماندهی قطعی کارتن خواب ها با جمع آوری موقت غیرممکن است.
ستار اسدپور افزود: راه اندازی مرکز و پناهگاهی برای افراد بی خانمان برای برچیده شدن این پدیده اجتماعی زشت ضروری است.
وی ابراز داشت: با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر گچساران با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حال انجام مراحل مقدماتی برای اخذ مجوز مرکز نگهداری کارتن خواب ها هستیم.
حضور افراد کارتن خواب که در گوشه و کنار شهر دوگنبدان به چشم می خورد جلوه ای نازیبا از آسیب های اجتماعی در این شهر ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا، پدیده اجتماعی کارتن خوابی که ره آورد بلای خانمانسوز اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی است افزون بر زشت کردن چهره بعضی معابر به دلیل آلوده بودن برخی از آنها به اعتیاد تزریقی به مواد مخدر تهدیدی جدی برای سلامت جسمی و روانی مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

75787
Iran, Islamic Republic of
به داداشان برسید ثواب دارد.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
این همه مدرسه خالی وساختمان خالی در این شهر هست بگذارید این بیچاره ها شب آنجا بخوابند
آموزگار
Iran, Islamic Republic of
تأسف بار تر از بی خانمانی ، تضییع حقوق قانونی آنها در اداراتی مانند //است . در حالی که بموجب قانون ، برای ارائه خدمت به چنین افرادی ، تشکلهایی مانند : مرکز گذری مردان وزنان که با هدف کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد و ساماندهی افراد سخت در دسترس افتتاح شده است و هرماه میلیونها تومان به شبکه .گ.چساران تزریق می شود وبموجب آیین نامه های وزارتی ، باید روزانه یک وعده غذای گرم وحتی اهداء لباس به معتادین پیش بینی شده ، اما در گچساران متأسفانه تنها چند روزی یک بار یک عدد کیک وگاهی هم آبمیوه پاکتی به آنها داده می شود ومعلوم نیست میلیونها تومان در نظر گرفته شده کجا هزینه می شود !! در واحد متادون دولتی هم متادون سهمیه ای معتادان به صورت آزاد به فروش می رسد ومنبع پر درآمدی برای بعضی افراد شده است ! از فرماندار واعضای محترم ستاد ..با موادمخدر شهرستان خواهان رسیدگی به وضع ناخوشایند شهر .هستیم تا دیگر شاهد کشته شدن دختران خردسال به دست پدران معتاد نباشیم . انشاء الله . از آقای عکاشه عزیز به جهت احساس مسئولیت در برابر تمامیت خواهان نیز ممنون و سپاسگزارم
سربیشه
Iran, Islamic Republic of
به کمکشان بشتابید تا خداوند از ما راضی شود
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1