تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۸۰۹۰۹

معرفی گزینه‌ای دیگر برای انتخابات مجلس کهگیلویه

۴۳
۰
کبنا ؛محمد احمدیان*
به تازگی زمزمه هایی شنیده شده که سیدمصطفی تقوی، پسر ارشد آمیراحمدتقوی؛ روحانی سرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد گام هایی در مسیر کاندیداتوری احتمالی در انتخابات مجلس دهم برداشته است که از آن جمله می توان به شرکت در نشست اصولگرایان سنتی در شیراز اشاره کرد.
براساس شنیده های دیگر، این عضو این خانواده روحانی شهرستان کهگیلویه مشورت هایی با برخی هم فکرانش آغاز کرده تا بتواند موضوع ورود به انتخابات مجلس آینده و پوشش جریان های سیاسی مختلف را بررسی کند. آیا این زمزمه ها می تواند واقعیت داشته باشد؟
خانواده آمیراحمدتقوی که بویژه از آغاز انقلاب اسلامی فعالیت سیاسی خود را شروع کردند تاکنون به این صورت وارد کارزارهای سیاسی نشده بودند بلکه با حمایت های خود از افراد، بویژه موحد و در یک دوره تاجگردون، در انتخابات موثر واقع شده اند.
آمیراحمدتقوی که در فقدان احزاب سیاسی فعال، نقش راهبردی در تحولات سیاسی کهگیلویه داشته است در دو دور گذشته دخالت چندانی در مسیر تحولات انتخابات نداشته است اما با ردصلاحیت موحد در دور گذشته، جریان اصولگرای میانه رو شهرستان با خطر از هم پاشیدن مواجه شده است.
جریان اصولگرای افراطی که نمود آن در جبهه پایداری است از این فروپاشی استقبال می کند و با روش های گوناگون، سعی می کند که این جریان، با کهولت سنی آمیراحمد به پایان برسد بویژه آنکه محمد موحد، چهره ای که آمیراحمد در این سال های طولانی از وی حمایت کرده بود ردصلاحیت شد و امید چندانی برای تایید صلاحیت وی در انتخابات آینده وجود ندارد.
طبیعی است که این جریان، تلاش خواهد کرد که حیات خود را تداوم بخشد و بعد از غافلگیری در دور گذشته به روزهای پیشین خود برگردد.
در این میان ممکن است چهره های مختلفی تلاش کنند که حمایت این روحانی پرنفوذ را از آن خود کنند اما حمایت از یک چهره ضعیف و با احتمال رای آوری کم و ناکارامد می تواند خدشه ای به اعتبار این روحانی و نیز جریان سیاسی منتسب به وی وارد کند.
از همین روست که احتمالا فرزند ارشد آمیراحمدتقوی که دارای تحصیلات عالی و دانش سیاسی کافی است و بسیاری از خصلت های پدر از جمله نطاق بودن، جسارت و چابکی سیاسی کافی و ... را دارد وارد کارزار شود تا بتواند جریانی که روزی در شکل گیری آن نقش محوری داشته اند همچنان حفظ کنند.
اگرچه گام برداشتن سیدمصطفی تقوی در این مسیر، چندان هموار نیست اما ممکن است با کسب ذاتی خصلت های اصلی پدر و خصلت های شخصی خودش همچون تحصیلات سیاسی و دانشگاهی بودن، بتواند این مسیر را طی کند.
یکی از مهمترین چالش های پیش رو در این مسیر، مخالفت های احتمالی حلقه یاران موحد و نیز افراد دیگری است که تلاش می کنند آرای این طیف و بویژه حمایت آمیراحمد تقوی را بدست آورند. اگرچه ممکن است خود موحد راه دیگری از حلقه اش برگزیند.
اگرچه ممکن است این روحانی مردمی به دلیل رابطه پدری و پسری، به صورت آشکار از فرزندش حمایت نکند، راهی که همه عمر آن را انتخاب کرده بود اما اگر نیرویی دورتر ولی با احتمال رای آوری بالا پیدا نکند ممکن است مشوق فرزندش برای احیای دوباره جریان سیاسی میانه روی شهرستان باشد تا افراط گرایی را دوباره به محاق ببرد.
سیدمصطفی تقوی، ۵۵ ساله، دکترای علوم سیاسی و محقق ارشد موسسه تاریخ معاصر ایران است که هم اکنون در تهران سکونت دارد. وی فرزند ارشد آمیراحمد تقوی و سیاسی ترین فرزندش نیز هست که تاکنون کتاب های زیادی در زمینه سیاست و تاریخ سیاسی ایران نوشته است.

 
*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

میر برفی
Iran, Islamic Republic of
اگر همه ی جناح راست برایش فعالیت کنند رای نمی آورد . خودش را خراب نکند بهتر است .
میم
Iran, Islamic Republic of
fای مردم بیاین با هم استفراغ کنیم! خنده
ملا
Iran, Islamic Republic of
دکترای علوم سیاسی رو به حوزه تحصیلات حوزوی گرفته....کنکور که نداده!
جم کنین بابا
عادل
Iran, Islamic Republic of
به نظر من که رای خوبی داره. البته یکی دو شرط داره.
گچسر
Iran, Islamic Republic of
کاش بیاد
درددل
United States
من ایشونو قبلا دیدم کسی بیانشو نداره. واقعا انسان سخنوری است.البته توی تلویزیون هم دیدمش که سوادش عالی بود.
دهدشت
United States
من از میان کتاب های ایشون، کتاب تاریخ سیاسی کهگیلویه را خوندم که انصافا بی همتاست. خوندنش لذت بخشه. بدور از محورقراردادن طایفه خاصی به نقش همه ایلات و طوایف از بویراحمدگرفته تا بهمئی و دشمن زیاری و طیبی اشاره می کنه و نقش همه اونها را نوشته است.
گوشی سهو
Iran, Islamic Republic of
ایشون بوی موحد میدهند
مردم دیگه به امثال وی که پرورش یافته مکتب موحد هستند اعتمادی ندارند
علی
Iran, Islamic Republic of
درود به دکتر
دکتر جان ارادت داریم. واقعا مثل شمایی میتونه آرمانهای نسل جوان و تحصیلکرده رو محقق کنه
کاش بیایی ....
علی
Iran, Islamic Republic of
این دوره موحد بهترین گزینه ای که میتونه ازش حمایت کنه دکتر تقوی هست. آبروییه برای استان
علی
United States
بالاخره یکی که قد و قواره اش به مجلس ملی بخوره هم از کهگیلویه به چشممون خورد
دکتر
Iran, Islamic Republic of
نجفی مرد عمل شجاع سید مصطفی مرد روزگار سخت رای ما برای دکتر شهر سوق
دانا
Iran, Islamic Republic of
بابا این که مشکل دارد و رد صلاحیت می شود برو از مردم سئوال کنید
دانا
Iran, Islamic Republic of
خدا و او ابرویی که سی استان داره نخو بابا این که گفتی مشکل دلره
میر برفی
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا نظرم را پخش نکردی ؟ عیبی نیست اما ایشون صلاحیت نمایندگی مردم کهگیلویه و چرام و بهمئی و لنده را ندارد . ایشون بدرد نمانیدگی نمیخورد او بهتر است برود و تاریخ را تحریف کند و مطابق میل صدا و سیمای میلی به دروغ پردازی بپردازد .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
من با دکتر تقوی هم صحبت شدم و در تلویزیون هم که می بینیمش
قدرت بیان فوق عالی داره
با سواد و بهره هوشی و بینش سیاسی بالا
با جوونها هم خیلی خوب ارتباط برقرار میکنه
کاش شرکت کنه تا ملت بدونه ما هم اینطور آدمایی داریم و همش بزرگواری و...... نیست
کهگیلویه
United States
خدا به عزت آقا میر احمد بیافزاید که همیشه نجات دهنده کهگیلویه بوده و هست
Europe
دکتر جان بیا. بیا به بی سوادی، دلالی، پیمانکاری، عوام فریبی، چماق داری، چاپلوسی، ظاهرسازی .. و آنها که از همین قماش اند و سودای نمایندگی در سر می پرورانند با حضورت به وجود پوشالی آنها پایان بده.
داراب
Iran, Islamic Republic of
آقای دانا معلومه نادانی برای امثال شما بهتره که .چم... بره مجلس و باهاش بزنه برفرق مردم محروم کهگیلویه
دمت گرم
United States
اونهایی که به امید معرفی نماینده ضعیف و ردصلاحیت ها میخوان بیان شرکت کنند بدانند روزهای سختی را در پیش خواهند داشت.همه شون با تصمیم نهایی گرفتار خواهند شد. فعلا که بزرگترین نیرو اومده وسط کار... شما هم اگه دارید رو کنید تا مثل آقای ب بره مجلس و هی باعث سرافکندگی بشه...
دلسوز
United States
اگه شرایط تغییر نکنه تاچندسال آینده مردم ایران، مردم کهگیلویه را فقط وو..... می شناسند. باید فضا عضو شود. همه ما باید به این قضیه به عنوان یک مبارزه بی امان برعلیه منافع شخصی و طایفه ای نگاه کنیم. اطرافیان نماینده فعلی باتمام وجود مقاومت می کنند و از هروسیله و ابزاری ووو.... دیگه استفاده می کنند تا مردم همچنان آسیب ببینند. انشالله که این دور با آمدن امثال دکتر تقوی کار همه شان تمومه.
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
البته بخشی از این یادداشت منصفانه نیست. درسته که آمیراحمدتقوی روحانی سیاسی استان است اما اینکه ایشون به خاطرمنافع گروهی بخواد فعالیتی کنه بعیده. باشناختی که من ار ایشون دارم هدف نهایی ایشون خدمت به مردم است چه نماینده مردم موحد باشه چه بزرگواری و چ فرزندش دکترتقوی. ایشون همون موقع که از موحد حمایت می کرد هم به خاطر این بود که موحد کار مردم را انجام می داد درحد توانش و هرکس دیگری هم اگر چنین خصلی داشته باشه ازش حمایت می کنه. برای ایشون فرقی میان کاندیداها وجود ندارد. انشالله که بهترین راه انتخاب شه.
هویج
Iran, Islamic Republic of
آقای ملا امثال تو باید له له بزنند وقتی رزومه دکتر تقوی رو میشوند. لیسانس علوم سیاسی از بهترین دانشگاه ایران (دانشگاه تهران). فوق لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری هم همینطور. کتاب ها و صدها سخنرانی علمیش به کنار. با این مذخرفات، خودتو بقیه رو گول نزن.
قلي
Iran, Islamic Republic of
سلام بر سردار هاشمی
گلو
Iran, Islamic Republic of
کرو ایما خمو گلویم.
حالا نوچه های ,,هرقدر میخوان بیان اینجا هی رو اون گزینه های مثبت و منفی کلیک کنن. آقا جان ایشون بهیچ وجه نه وجهه مناسبی بین مردم داره و نه لیاقت وکیل مردم بودن رو
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ناف مردم استان رو انگار فقط برای .و .ها بریدن لعنت به این سرنوشت.زمانی اخوندا با لقمه نونی از دست مردم امرار معاش میکردند و نظامی ها هم اغلب قابل پذیرش در مجامع علمی نبودند و......................................................................
غوریه دادم کلگ ودوو بالامه گرو وبرد وچو
رضا
Iran, Islamic Republic of
فقط یه سوال از ایشون دارم. بفرمایند که علت رفتنش از دهدشت به تهران چی بود؟ چگونه از دهدشت عزیمت نمودند؟ مسائلی که مسبب رفتنش به تهران بود را مشروحاً توضیح بدهند؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر تقوی از تک تک این افرادی که تا الان برای حوزه کهگیلویه نامبردند یک سرو گردن از هر حیث بالاتره. در واقع تز اصلی موحد برای ورود به انتخابات و هماهنگی بین حوزه کهگیلویه و گچساران در آن موقعه ای که این دو حوزه یکی بودند توسط دکتر تقوی ارائه شد و خود موحد هم میدونه تز دکتر تقوی در بزرگ شدنش چقدر دقیق عمل کرد و او هم میدونه واقعا در تصمیم سازی دکتر تقوی حرف نداره و الا بقیه افرادی که واقعا ادای نمایندگی میکنند بیشتر شبیه لمپن ها میمونه و اشکال اصلی حوزه کهگیلویه در این است به جای اینکه از یک چهره ملی شناخته شده در رسانه ملی مثل دکتر تقوی (شبیه به آقای تاجگردون ) حمایت دقیقا دست میزارند روی یک عده آدمی که روزی باور نداشتند حتی بخشدار میشوند چه رسد به نماینده مجلس. یعنی اشتباه پشت اشتباه.بنابراین به احتمال خیلی زیاد مود مجددا در این دوره تایید نمیشه پس بهترین گزینه برای حوزه کهگیلویه دکتر تقوی است که مثل آقای تاجگردون این توانایی رو داره در مجلس و کشور به درخشد. یعنی همانطوری که که استان و گچساران از آقای تاجگردون مینازند و احساس غرور دارند حوزه کهگیلویه و استان با انتخاب دکتر تقوی میتوانند این حس را به وجود بیاورند.
روحانی از قم
Iran, Islamic Republic of
میگویند خیلی ..از نوع بدش هم
تهران
Iran, Islamic Republic of
بابا این برای خودش کسیه
فکر نکنم مستقیم وارد بشه و با امثال بزرگواری رقابت کنه
ولی اگه بیاد خودم کارمو ول میکنم براش تبلیغ هم میکنم
شایسته ترین نماینده برای استان ما همین آقای تقویه
دانشجو
United States
دکتر عاشقتم ....
تا بترکه چشم حسود ....
بیا تا بالاخره ما هم یه نماینده ی در شان کهگیلویه داشته باشیم.
آبرومون رفت از بسکه بی آبرویی برامون به بار آوردن
ملاهویج
Iran, Islamic Republic of
هویج جواب ملارادادندایشان حوزوی نیست تحصیلات دانشگاهی داردوفردی نویسنده ومحقق می باشنددرانتخابات ادوارقبلی مجلس نیزقصدکاندیداتوری داشتند که پدرگرامیشان مخالفت کرده ومانع حضوروی درانتخابات شدندوپسر نیزتبعیت کردندولی ابوی وقتی مشاهده نمودند که مرحوم آیت اله ملک حسینی (ره) جناب سیدشرف الدین رابرای حضوردرعرصه سیاست بعدارخود تربیت وتشویق فرمودندایشون نیزبه تاءسی ازهم مسلک خویش وبه خاطر اینکه ازکاروان سیاست عقب نمانداین دوره نه تنهامانع فرزندشان نمی گردد بلکه باجدبت مشوق وهمه نوع حمایت راازوی بعمل خواهند آورد به خصوص اینکه باعدم حضور آقای موحدجریان سیاسی خودرا ضعیف وپایگاه مربوطه ازدست رفته می بینند.
پهلوانی از لیکک و بهمئی
Iran, Islamic Republic of
البته باید به رانت .ایشان توجه کرد و اینکه پدرشون در تقسیم آرد و پول بین مستضعفین خصوصن در ایام نزدیک به انتخابات ید طولایی دارند و خداوند عمر خضر به ایشون بده و هر روز انتخابات باشه تا دهدشت بجای فرانسه مهد دموکراثی بشه و مستضعفین و پابرهنگان پول و کفش و آرد و........ گیرشون بیاد به امید دموقراتی از نوع .
از چرام
Iran, Islamic Republic of
سرنوشتی نظیر کروبی برای رای آوری وی در انتخابات پیش بینی می کنم خدا کنه به سرنوشت کروبی دچار نشه۱
این آقا هیچ چیزی نداره به غیر از اینکه آقازداده است!
هوانورد
Iran, Islamic Republic of
به قول پیرزنای شهری
کور شه چشم حسود.
برگ
United States
به زودی می بینید چطوری مانند امیرکبیر که جیره و مواجب شاهزاده ها رو بست جیره همه تونو که طایفه بازی راه انداختید رو قط میکنه... واسه همینه از الان ترس ورتون داشته...
علی
Iran, Islamic Republic of
من شنیده ام اقای دکتر ابید هم قصد دارن تو انتخابات شرکت کنن من ایشون را وقتی اومده بود شهرستان بهمعی دیدم انصافا سخنران با سوادی بود شماره اقای دکتر را هرکی داره برام بفرسته
علی
Iran, Islamic Republic of
من شنیده ام اقای دکترسلیمان ابید هم قصد دارن تو انتخابات شرکت کنن من ایشون را وقتی اومده بود دانشگاه زابل دیدم دهدشتی بود فکر کنم
روباه در جواب گلو
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای گلو تو که باور داری که دکتر تقوی رای نداره چرا اینقدر دلواپس شدی؟؟؟؟!!!!! خب تشویقش کن بیاد که حرفت ثابت شه... مطمئن باش دست و پا زدنتون بی فایده است.
امید به آینده
Iran, Islamic Republic of
وای بر ما و اف بر شما ای سادات تمامیت خواه این همه بویراحمد که از بزرگواری حمایت کرد حق کاندیداتوری ندارند تا ابید کاندید شود
و ایل طیبی بهمیی دشمن زیاری فرد شایسته ای ندارند تا تقوی وکریمیان کاندید بشن شرم کنید از کسانی که با جان ودل شما را حمایت کردند
احسان از زیلایی
Iran, Islamic Republic of
ایا کس دیگه ای سراغ داری. که از ابید باسواد تر باشد ایا ایشون را از نظر شخصیتی میشناسیدکه حرف می زنید ایشون از بهترین سیاسیون کشوری هستن
عظیمی
Iran, Islamic Republic of
من شاگرد استاد تقوی بودم. بسیار انسان با سوادی در حوزه علوم ساسی و تاریخی هستند. در مناظره کردن و پاسخ دادن به پرسش ها به صورت مستند و علمی بسیار توانا هستند. توانایی بسیار بالایی در متقاعد کردن مخاطب دارد. من بسیار از لحاط علمی و اخلاقی ایشان را قبول دارم.
Iran, Islamic Republic of
.تا تفکرات ما اینجو ری هست به هیج جا نمی رس.یم چو ن طایفه بازی و از روی حقیقت فکر نمی کنیم ب.واقع بینانه باشیم
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1