تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۸۰۸۰۰

رونمایی از اسناد دو مشاهیر و اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات این استان در بودجه سال ۹۴ نسبت به سال جاری خبر داد.
سید موسی خادمی در نشست شورای اداری استان بر جذب اعتبارات ملی از سوی دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: منابع این استان محدود است و اصل منابع در سطح کشور به صورت ملی و متمرکز است.
وی بر ارتباط بیشتر دستگاههای اجرایی با مرکز تاکید کرد و افزود: اینطور نیست که مدلی عادلانه برای دادن سهم استان وجود داشته باشد بلکه باید سهم استان را با رایزنی ها و پیگیریها گرفت.
خادمی با بیان اینکه مدیریت کردن با اداره کردن یک مجموعه تفاوت دارد، اظهار داشت: مشکلات این استان با اداره کردن حل نمی شود بلکه باید به دنبال مدیریت به معنای درست بود.
وی همچنین به پیگیریها و رایزنی های مدیریت استان و نمایندگان برای افزایش سهم استان در بودجه ۹۴ اشاره کرد و بیان داشت: اعتبارات ملی و ملی استانی شده کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته است.
خادمی بیان داشت: جمع اعتبارات این استان از ردیفهای مختلف در سال ۹۳ تنها ۳۲۰ میلیارد تومان بود اما این میزان درسال ۹۴ به ۵۷۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی همچنین به تخصیص اعتبار در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سالهای اخیر متوسط تخصیص اعتبار ۷۰ تا ۸۰ درصد بوده و در سال گذشته این میزان ۲۱درصد بود اما در سال جاری تاکنون ۷۵درصد اعتبارات تخصیص یافته است.
استاندار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه پژوهش در استان تاکید کرد و گفت: دانشگاههای این استان از بحث آموزش صرف عبور کرده اند و شاهد رشد پژوهش در آنها هستیم.
وی با بیان اینکه این استان بیش از ۳۰ هزار دانشجو دارد و همه دانشگاههای تعریف شده در کشور در آن فعال است، اظهار داشت: باید به دنبال اثربخش دانشگاهها بر توسعه استان بود.
خادمی تصریح کرد: انجام پژوهش های کاربردی و تبدیل آن به ثروت و تجارت یکی از نیازهای ضروری این بخش است.
وی با تاکید براین که باید آثار دانشگاهها بر توسعه استان پر رنگ شود، بیان داشت: انتظار از پژوهشگران دانشگاهی، توسعه نقش دانشگاه در اقتصاد و توسعه استان و همچنین ارتقای فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد است.
***
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
افزایش آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش آمار طلاق در این استان نگران کننده است.
سید موسی خادمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری با تأکید بر فعالیت بیشتر در بحث نماز گفت: نباید تنها ادارات ملزم به برپایی نماز باشند بلکه باید همه در سطوح مختلف در خصوص این فریضه مهم و فعال کردن مساجد کار کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در گزارشات ارائه شده برخی از ادارات استان عملکرد خوبی در بحث نماز نداشتند که ضروری است این دستگاه‌ها بیشتر در این خصوص کار کنند و به این موضوع اهمیت دهند.
وی در خصوص هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان گفت: روزی دغدغه همه ما تأسیس دانشگاه برای تحصیل فرزندانمان بود اما در حال حاضر همه دانشگاه‌های که در سطح کشور وجود دارد در استان ما فعال هستند. حدود ۳۰ هزار دانشجو خدمات ارائه می‌کنند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌های ما از فلسفه اولیه خود که بحث آموزش بود گذشته، تصریح کرد: با فعال‌شدن بخش پژوهش در دانشگاه شاهد اثربخشی آن بر اقتصاد استان و جامعه باشیم، ضمن اینکه باید این پژوهش‌های کاربردی به تجارت و ثروت تبدیل شوند.
خادمی اظهار کرد: اثربخشی دانشگاه بر جامعه با داشتن پژوهشگران قوی محقق می‌شود که کار علمی و پژوهشی توسط دانشگاه‌های مادر استان مانند علوم پزشکی و دانشگاه یاسوج انجام شود و زمینه توسعه‌یافتگی استان فراهم شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حضور عظیم و پرشور مردم در ۹ دی سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: ۹دی متعلق به گروه خاصی نیست بلکه مردم علی‌رغم داشتن اختلاف سلیقه وقتی دیدند که فتنه‌گران اسلام، انقلاب و مکتب اهل بیت(ع) را مورد هجوم قرار دادند در این روز مهم حاضر شدند و اعلام کردند اگر در مسائل سیاسی اختلاف دارند در مبانی اسلام، انقلاب و رهبری متحد و یکپارچه هستند.
وی با تأکید بر اینکه تمام مردم در خلق تاریخی حماسه  ۹ دی حضور داشتند، اضافه کرد: همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در روز سه‌شنبه ۹ دی ماه با تجمع بزرگ در مصلی‌ و حسینیه‌های استان یاد این روز بزرگ را گرامی بدارند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به هفته ثبت‌احوال اشاره کرد و گفت: ثبت احوال نهاد دیرینه و قدیمی است که در سال‌های اخیر با بکارگیری ابزارها و روش‌های جدید در تلاش برای ارائه خدمات  مطلوب‌ به مردم است.
خادمی با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در گذشته موضوع طلاق در استان ما یک نگاه و موضوع بدی بود اما در حال حاضر این واقعه تلخ به موضوعی عادی تبدیل شده که آسیب‌های جدی در پی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید بر روی موضوع طلاق کار شود تا این واقعه تلخ در کهگیلویه و بویراحمد کاهش داده شود از سوی دیگر همه کمک کنیم تا امر ازدواج به راحتی و سهولت انجام شود.
وی به وضعیت اعتباری و منابع استان اشاره کرد و یادآور شد: منابعی که در اختیار استان کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرد کم و سهم استان از این منابع پایین است و تنها ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از میزان اعتبار بودجه ملی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد که این ملبغ کافی نیست.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گاهی مدل توزیع بودجه در کشور عادلانه نیست و مدیران باید خود بودجه و اعتبار مورد نیاز خود را به طور مستمر پیگیری کنند.
خادمی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد از بودجه عمرانی سال ۹۳ به استان تخصیص داده شده، تأکید کرد: بودجه اختصاص یافته استان در سال جاری ۵۷۰ میلیارد تومان است که ۷۵ درصد این اعتبار وارد استان شده و در امور عمرانی هزینه شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با پیگیری‌های خوب نمایندگان مردم در مجلس، مدیران دستگاه‌ها و مجموعه استانداری استان اعتبارات ملی استانی شده کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده افزایش ۱۰۰درصدی داشته است.
رونمایی از اسناد هویتی ۲ نفر از مشاهیر کهگیلویه و بویراحمد
در جلسه شورای ادارای استان کهگیلویه و بویراحمد از اسناد هویتی مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی و شهید اکبری به عنوان مشاهیر استان رونمایی شد.
مدیرکل ثبت ‌احوال کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گفت: تاکنون آثار ۸۹ نفر از مشاهیر و شهدای استان شناسایی شده و در گنجینه مشاهیر ثبت ‌احوال استان نگهداری می‌شود.
سیدمحمدعلی تقوی با بیان این‌که امروز در نشست شورای اداری از اسناد هویتی دو نفر از مشاهیر استان رونمایی می‌شود از مرحوم آیت‌الله‌ سیدکرامت‌الله ملک‌حسینی به عنوان یکی از این مشاهیر نام برد.
وی اضافه کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی از علمای بزرگ و برجسته کشور و استان به شمار می‌رود که در سال ۱۳۰۳ در روستای گوشه بویراحمد به دنیا آمد و خدماتی داشت که در استان بی‌نظیر بود.
این مسئول سپس از یکی دیگر از مشاهیر استان یعنی شهید جانباز محمدباقر اکبری یاد کرد و گفت: وی در سال ۴۶ در باشت به دنیا آمد و در نوجوانی در جبهه‌های جنگ قطع نخاع شد و پس از ۳۱ سال تحمل درد و رنج به شهادت رسید.
در این نشست از ۱۲ پژوهشگر برتر استان و هشت دستگاه اجرایی که در خصوص ترویج فرهنگ نماز تلاش بیشتری داشتند، تجلیل شد.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1