تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۸۰۶۴۹

موضوع حل نشدنی برای مسئولان کهگیلویه

۰
کبنا ؛دفع غیر بهداشتی زباله و آتش زدن آنها در اطراف شهر و روستاهای شهرستان کهگیلویه معضلی است که از سوی مسوولان نادیده گرفته می شود.
شهرستان ۱۵۳ هزار نفر کهگیلویه تنها یک جایگاه دفن زباله دارد که در این مکان زباله ها هم بصورت اصولی از سوی متولیان امر دفع نمی شود.zbale
آتش زدن زباله ها در این محل باعث می شود تا دود ناشی از آن فضای شهر دهدشت و روستاهای اطراف را فراگیرد و بوی بد آن که بیشتر مواد شیمیایی است، سلامتی مردم بویژه کودکان و سالمندان را به خطر اندازد.
در روستاهای شهرستان کهگیلویه محل دفن زباله ای وجود ندارد و زباله از سوی مردم و دهیاران بصورت سلیقه ای در ورودی و خروجی روستاها رها می شوند.
رها شدن زباله ها در طبیعت علاوه بر خطرات زیست محیطی که برای زمین های کشاورزی دارد تهدیدی جدی برای سلامت پرندگان و مردم نیز محسوب می شود.
بخشدار مرکزی کهگیلویه با اشارره به دفع غیر اصولی زباله در روستاها گفت: دفع غیربهداشتی پسماندها علاوه بر ایجاد سیمای نامطلوب موجب بروز انواع آلودگی ها نظیر آلودگی آب، هوا و خاک می شود.
سید شرمت الله حسینی پرور با بیان اینکه منابع طبیعی از دفع زباله های روستایی در مکانهای مشخص خوداری می کند افزود: دفع زباله های روستایی به یک معضل برای مسوولین تبدیل شده است.
وی اظهارکرد: شهرداری دهدشت نیز از دفع زباله های روستایی از سوی دهیاران در مکان دفن زباله خوداری می کند که کاری غیرقانونی است.
رییس اداره حفاظت محیط زییست کهگیلویه با اشاره به اخطارهای مکرر این اداره به شهرداری برای دفع غیر بهداشتی و آتش سوزی زباله ها گفت: جمع آوری ودفن بهداشتی زباله ها از وظایف اصلی و قانونی شهرداری است .
سید قدرت الله علی پور نفوذ شیرابه آلوده زباله به اراضی کشاورزی، پخش زباله در محیط و آتش زدن زباله را از جمله مشکلات ناشی از دفع غیر بهداشتی زباله در شهر دهدشت و روستاها دانست و افزود: درکشورهای توسعه یافته وصنعتی از زباله بعنوان طلای کثیف یاد می کنند.
شهردار دهدشت در پی تماس های مکرر خبرنگار ایرنا حاظر به پاسخ گویی نشد.
فرماندار کهگیلویه نیز در این راستا گفت: برای دفع صحیح زباله در این شهرستان یک نگاه فرهنگی لازم است.
کرامت کریمی افزود: جامعه ما با فرهنگ تفکیک زباله بخوبی اشنا نیست.
وی همکاری متولیان برای دفع بهداشتی زباله در سطح شهرستان را ضروری خواند و اظهارکرد: شبکه بهداشت باید در این راستا پیش قدم باشد.
شهرستان کهگیلویه ۱۵۳ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۴۰ درصد در روستاها زندگی می کنند./ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1