تاریخ انتشار
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۸۰۵۹۱

انتقاد استانداری از ساخت بی‌کیفیت و ضعیف خانه‌های بهداشت بویراحمد

۱۱
۰
کبنا ؛
ظهر امروز و با حضور اعضای شورای فنی استان ۱۲۴ پروژه عمرانی شهرستان بویراحمد بررسی شد.

توبیخ پیمانکاران خاطی‌کار

پژمان‌ نیک‌اقبال در این نشست با اشاره به برخی مشکلات در روند اجرای این پروژ‌‌ه‌ها اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با حساسیت و دقت بیشتری در زمینه نظارت بر روند اجرای پروژه‌ها نظارت داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مورد نواقصی که در برخی پروژه‌ها وجود دارد باید کمیته‌ای با حضور دفتر فنی و دستگاه‌های مرتبط تشکیل و نسبت به رفع نقص پروژه‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه این کمیته باید به صورت میدانی از پروژه‌ها بازید داشته باشد، عنوان کرد: هر جایی که پروژه ناقص اجرا شده بود باید تخریب و با پیمانکار خاطی برخورد قانونی صورت گیرد.

نیک‌اقبال با بیان اینکه پیمانکاران ضعیف و خاطی باید خلع‌ید شوند، تاکید کرد: توبیخ ناظران ضعیف نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا دیگر شاهد این مشکلات در روند اجرای پروژه‌ها نباشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از برخورد قاطع با پیمانکاران و ناظران ضعیف طرح های عمرانی در استان خبر داد و گفت: کمترین مسامحه و کوتاهی در این راستا ظلم به مردم و اتلاف هزینه ها است.
پژمان نیک اقبالی افزود: دستگاه های مختلف اجرایی نیز باید در این راستا با حساسیت بیشتری بر طرح های عمرانی مربوطه نظارت کنند.
وی بیان کرد: برخی دستگاه های اجرایی به جای انجام مسوولیت نظارتی و پیگیری روند اجرای پروژه مربوطه تنها در اندیشه توجیه گری و شانه خالی کردن از اجرای وظایف خود هستند.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: رعایت مسایل فنی و کیفیت بخشی در زمینه اجرای طرح های عمرانی در استان از مهمترین شاخص های ارزیابی مدیران اجرایی به ویژه در دستگاه های عمرانی و خدماتی است.
نیک اقبالی از تشکیل کمیته ویژه ای با حضور نماینده دفتر فنی استانداری ، نظام مهندسی و راه و شهرسازی برای پیگیری و بازدید میدانی از طرح های عمرانی ضعیف دربخش های مختلف خبر داد.
وی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به طرح های عمرانی مربوطه خود اشراف و اطلاعات جامع و کامل داشته باشند، تصریح کرد: بازدیدهای میدانی دفتر فنی استانداری نشان داده که نظارت دستگاه های ناظر بر پروژه های عمرانی ضعیف است.
 خانه‌های بهداشتی در دست ساخت بویراحمد از منازل خشتی و گلی قدیمی ضعیف تر است
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد  نیز با بیان اینکه در اجرای برخی از پروژه‌ها نقص‌های متعددی وجود دارد، بیان کرد: هیچ توجیهی برای  برخی از این نواقص فنی وجود ندارد.

کاظمی افزود: بخش زیادی از این مشکلات به دلیل نظارت ضعیف دستگاه‌های اجرایی است و اگر تاکنون با پیمانکاران خاطی برخورد قاطع صورت گرفته بود کار به این مرحله نمی‌رسید و ما شاهد این همه نقص فنی در برخی از پروژه‌ها نبودیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: بی تفاوتی و بی مسوولیتی برخی دستگاه های اجرایی نسبت به برخورد قاطع با پیمانکاران ضعیف و سهل انگار در پروژه های عمرانی مشهود است.
سیدحسین کاظمی با اشاره به بررسی ۱۲۴ طرح عمرانی دربخش های مختلف در شهرستان بویراحمد، افزود: این شهرستان دارای بیشترین طرح عمرانی با کیفیت پایین نسبت به سایر شهرستان ها بوده است.
 
وی بیان کرد: کیفیت ساخت برخی های پروژه های عمرانی در این شهرستان از جمله خانه های بهداشتی در دست ساخت از منازل خشتی و گلی قدیمی ضعیف تر است.
کاظمی با انتقاد شدید از حوزه دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در زمینه ساخت بی کیفیت و غیرفنی خانه های بهداشتی در شهرستان بویراحمد، خواهان تخریب سریع برخی از آنها شد.
وی تاکید کرد: بدون شک پیمانکاران و ناظران خانه های بهداشتی در شهرستان بویراحمد بدون هیچ گونه مسوولیتی،کیفیت را فدای سرعت در اجرای این طرح ها کرده اند.
بیش از ۷۰ خانه بهداشت روستایی در کهگیلویه وبویراحمد در حال اجرا می باشدکه ۵۵ مورد از آنها با مشارکت کمیته امداد امام (ره) و ۱۵مورد نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در دست ساخت است.
کاظمی همچنین از کیفیت پایین و رعایت نشدن مسایل فنی در ساخت برخی طرح های عمرانی شهرداری یاسوج از جمله پارک غدیر و ولایت انتقاد کرد.
وی با بیان اینکه بررسی و ارزیابی فنی طرح های عمرانی برای ارتقا و بالابردن سطح کیفی پروژه ها است، افزود: هدف شورای فنی در این راستا مچ گیری نیست بلکه با توجه به حضور مستمر و نظارت دقیق همراه با ارایه راهکارهای فنی و تخصصی از سوی کارشناسان کمک شایانی به دستگاه مربوطه خواهد بود.
کاظمی تاکید کرد: این در حالی است که تیم کارشناسی کمیته فنی استان هیچ پروژه ای عمرانی را بدون حضور نماینده فنی از خود دستگاه مربوطه بررسی و ارزیابی نخواهد کرد.

انتهای پیام/ خشت زر



نام شما

آدرس ايميل شما

کمالفر
Iran, Islamic Republic of
نظارت خوب است برهمه پروژه ها باشد،
سخت
Iran, Islamic Republic of
بروید فکری بحال جادههای استان بکنید هرروز و هرهفته کشته میدهیم دراین جادهها
حومه سپیدار
Iran, Islamic Republic of
حقیقتش دراین روستاهای دورافتاده خوب خانه بهداشت میسازند از خانه های روستا و خانه های شخصی و مسکونی بهترساخته میشود باید کمک فنی و اجحرایی کنیم تا بهداشت ساخت و سازش را بهتر انجام دهد
از دنای سرفراز
Iran, Islamic Republic of
خانه های بهداشت اکثرشون توسط کمیته امداد داره ساخته می شه. وقتی ضرب الاجل تا دهه فجر برای پیمانکارای بیچاره گذاشتن معلومه که کیفیت فدای سرعت می شه تقصیر پیمانکارا نیست عجله استانداری در بهره برداری زودهنگام عامل این مشکلات هست بعدش هم از هفتاد خانه بهداشت دوتاشون مشکل زیاد داشته زحمات کمیته امداد و دفتر فنی دانشگاه قابل تحسین هست.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مدیر دفتر فنی دانشگاه با پیمانکار جلسه بگیره و با بی ادبی محض با پیمانکاران صحبت کنه و از طرفی مدت پیمان خانه بهداشتها رو هم سه ماه تو زمستان بزارن و بگن تحت هیچ شرایطی تمدید نمیشه معلومه که پیمانکار باید به اب و اتیش بزنه. در ضمن معلوم و مشهود که مهدویان به چه خاطر این کار رو کرد چون حراست و بازرسی متوجه ...
لطفا حذف نکنید
محسن
Iran, Islamic Republic of
لطفا سری به ساختمان محیط زیست در منطقه سیوک بزنید تا شاهکار ساخت و ساز و مسائل فنی را ببینید
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای مهندس کاظمی بعد ازسرکشی گروه انتخابی شمااز خانه های بهداشت مشخص میشه عکاس شما مغرضانه عمل کردهاست مطمئن باش کیفیت خانه های بهداشت از ساختمان در حال احداث استانداری وخیلی پروژهای دیگر بالاتر است.
عکاس
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای کاظمی عکس های عکاس شما مغرضانه بود .بعد از سرکشی گروه انتخابی شما مشخص میشه که کیفیت خیلی از این خانه های بهداشت از ساختمان در حال احداث استانداری بیشتر است .چرا اجازه نمی دهید کمیته نظارت از ان بازدید نمایند؟
کیا
Iran, Islamic Republic of
نیک اقبالی بفکر دراکولای جادههای استان که خبرش در صفحه اول کبناآمده باشد ، مردم ماشین ماشین در دشتروم کشته میشوند توبفکر دوتاخانه بهداشت نیمساز هستی، اگرایندوتاخانه بهداشت بهره برداری هم بشوند حداقل کسی رانمیکشند
omed
Iran, Islamic Republic of
تمام انها باحضور ناظرین ساخته میشود ولی از دانشگا اختار گرفته ولی معاون عمرانی ونیروهایش هنوز انها را ندیدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حیف زحمتهای بی دریغ کارشناسان دفترفنی دانشگاه علوم پزشکی استان که بایکی دوتا عکس مغرضانه به باد میره
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1