تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۸۰۲۵۲

زارعی: بدنه مدیران را جراحی می‌کنیم/۵۰ درصد اعتبارات ملی متعلق به بویراحمد و دنا است

۱۲
۰
کبنا ؛نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس از عملکرد ضعیف برخی مدیران در خصوص اطلاع‌رسانی کارهای بزرگ انجام شده در این دو شهرستان سخن به میان آورد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، غلام‌محمد زارعی شامگاه چهارشنبه در گفت‌و گو با شبکه دنا با بیان اینکه امسال وضعیت متفاوتی نسبت به سال گذشته در خصوص اعتبارات در بودجه خواهیم داشت، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های متعددی که امسال انجام دادیم و وجود شرایط متفاوت در لایحه بودجه سال ۹۴  نسبت به سال‌های گذشته. با توجه به اینکه در لایحه بودجه سنواتی جدید سه محور اعتباری داریم، اظهار کرد: یک محور آن مربوط به اعتبارات ملی و عمرانی بوده که مخصوص استان‌های مختلف کشور بوده که با کد و نام در لایحه بودجه عنوان شده و دیگری محور اعتباری استانی است که به صورت یک جا به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
زارعی در ادامه گفت: خوشبختانه در لایحه بودجه ۹۴ در خصوص پروژه‌های ملی استان با ۲۴ پروژه و اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان دارای سهم هستیم.
وی افزود: خوشبختانه در مجموع این ۲۴ پروژه، تعداد ۱۴پروژه مربوط به شهرستان بویراحمد و دنا با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان، یعنی بیش از ۵۰ درصد از پروژه‌های عمرانی ملی در لایحه بودجه سال ۹۴ منظور شده در شهرستان بویراحمد و دنا به اجرا گذاشته می شوند.
این نماینده مردم در مجلس با بیان این که که باید از یک مدل علمی و منطقی و عادلانه برای توزیع اعتبارات تبعیت شود، تصریح کرد: سهم هر شهرستان و منطقه به درستی رعایت و این مدل با بررسی‌های زیاد شکل گرفته و و بر اساس این مدل ما در سال جاری بیش از ۴۰ درصد از اعتبارات عمرانی استانی را متوجه شهرستان بویراحمد و دنا می‌دانیم.
وی تصریح کرد: در ادوار گذشته این درصد سهم شهرستان بویراحمد خیلی پایین‌تر بوده است.
زارعی افزود: اعتبارات ردیف‌های متفرقه که به صورت متمرکز در اختیار مسئولان ملی کشور است در این مورد نیز خوشبختانه از این ردیف ما به لحاظ تعامل خوبی که با مسئولین دولت داشتیم و با پیگیری و مکاتبات زیاد توانستیم سهم خوبی را هم به استان انتقال دهیم.
وی تصریح کرد: اما باید بگویم علی‌رغم شرایط اعتباری خوب و پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد ما یک گلایه از مدیران استانی داریم چرا که علی‌رغم اطلاعی که از روند پیگیری اعتبارات و فعال شدن پروژه‌ها صورت می‌گیرد به گونه ای که ما در شهرستان‌های دنا و بویراحمد هیچ پروژه تعطیل شده‌ای نداریم و حتی پروژه‌های جدید نیز در حال انجام است، ولی در اطلاع رسانی خود کم لطفی می‌کنند و در گزارشات خودشان برای تنویر افکار عمومی به این مسائل نمی‌پردازند.
زارعی تصریح کرد: در واقع یک نوع ملاحظه‌کاری است که اگر ادامه پیدا کند ما ناچار هستیم علی‌رغم میل باطنی خود به یک جراحی مجدد در حوزه مدیریتی بپردازیم که امیدواریم این اتفاق پیش نیاید و مدیران اعتباراتی که به دستشان می‌رسد از جهت‌های مختلف برای آگاهی مردم عنوان کنند.
زارعی افزود: ما به لحاظ تجارب بالا در حوزه اجرایی در توزیع اعتبارات بر اساس عدالت و سهم پیگیری می‌کنیم و در خیلی موارد توانستیم  بیشتر از سهم خودمان را در سطح ملی پیگیری کنیم.
زارعی در پاسخ به این سؤال که چه پروژه‌هایی در این دو شهرستان انجام گرفت افزود: پروژه‌های زیربنایی جزء اولویت‌های ما بوده و اعتقاد داریم که اگر در حوزه زیربنایی مثل راه‌ها و فرودگاه و راه آهن تلاش کنیم قطعا این زیرساخت‌ها می‌تواند روبناهای ما را تحت تأثیر قرار داده و پیشرفت آن را تسریع بخشد و ما را از محرومیت دور کند.
زارعی در ادامه افزود: یکی از اقدامات اساسی ما و یک پروژه مهم در استان که جزء آرزوهای قلبی ما بود بحث راه آهن است که پروژه بسیار مهمی است و به عنوان اتصال یاسوج به شبکه ریلی کشور مطرح است.
وی بیان داشت: در گذشته به لحاظ شرایط نامناسب و همچنین اعتبارات کم و علی‌رغم پیگیری زیاد نتوانستیم آن را به اجرا در بیاوریم اما امسال با پیگیری‌های بیشتر و مکاتبات زیادی که انجام شد و جلساتی را که در خدمت رئیس جمهور و وزیر محترم راه و شهرسازی داشتیم این شرایط حاصل شد که این پروژه به مناقصه گذاشته شد و امیدوار هستیم که بتواند  این اقدام قسمت اعظم محرومیت ما را کاهش دهد..
وی گفت: این پروژه با بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که برای سال ۹۳ مبلغ ۳ میلیارد تومان منظور شده است.
زارعی افزود: از آنجایی که سازمان برنامه و بودجه،  ساخت و ساز را از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ ممنوع کرد، این اقدام باعث شده تا دست ما بازتر شود و بتوانیم اعتبارات را در جای بهتری هزینه کنیم و همکاری استاندار و نمایندگان محترم برای تخصیص این مقدار اعتبارات نیز جای تقدیر دارد.
زارعی افزود: در حوزه راه‌ها که موضوع زیرساخت‌های ما بوده در لایحه بودجه ۹۴  یک رشد خوبی داشتیم.
وی گفت: به عنوان مثال در محور یاسوج به بابامیدان ما با ۱۵ برابر افزایش اعتبارات مواجه هستیم و همینطور در مسیر شیراز به سمت یاسوج و یاسوج به سمت اقلید و در واقع در تمام مسیرهای ارتباطی خود یک پیشرفت اعتباری خوبی را شاهد هستیم و در حال حاضر تمام پروژه‌ها فعال هستند.
وی گفت: با پیگیری‌هایی که در سال جاری انجام شد و با متقاعد کردن وزیر راه و شهرسازی توانستیم حدود ۴۰ میلیارد تومان برای تعریض مسیر جاده یاسوج به اصفهان تأمین کنیم و ۳۰ میلیارد تومان نیز برای پروژه گندی خوری به دمچنار تعریف شده که به مناقصه گذاشته شده و امیدواریم به زودی پیمانکار آن نیز مشخص شود و شروع به انجام پروژه مذکور کنند و سایر پروژه‌ها نیز با جدیت در حال انجام و پیگیری است.
انتهای پیام/بهنیازاده
نام شما

آدرس ايميل شما

یییییی
Iran, Islamic Republic of
تا کی شعار اخرش تاجگردون راست میگه یا شما
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم اول خودت و طایفه ات را باید جراحی کنید که همه چیز را برای خودتان می خواهید و می گویید بقیه ...................
یییییی
Iran, Islamic Republic of
کدام مدیران مگه کسی جرات داره به مدیره تاج گردون عیب بگیره
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باور بفرما دیگه تمام شد . بای بای حاجی جان
دشت رومی
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه اگر دروغه راست بشه شما که دیشب همش میگم قراره قراره انشالله انجوم میشه بابا برو جمعش کن
متأسفم
Iran, Islamic Republic of
دولت کجاست که تیغ جراحی و عملیات اجرایی پروژه هاش دست نمایندگان افتاده . اگر دولت قبلی بود نماینده می تونست بیاد و گزارش کار دولت را به نام خود مصادره کند واقعا متاسفم برای نماینده عالی دولت که دگران بجای جگران حرف می زنند
مارگون
Iran, Islamic Republic of
ای بودجه را تاجگروون برات در نظر گرفته اگر راسن میگفتی در سالهای اخیر ایطور بودجه بیاوردی مردم فریب حرفهای جنابعالینه نمی خورند انشالله ما خودمان را اماده میکنم سال دیگه فردی که توان اجرایی دارد پاممد دکتر بهرامی رابه مجلس بفرستیم انشالله .زارع دیگه تمام شدی برای همبشه مادیگه رای به جناب عالی نمیدونم خواهش میکنم نیا تو صحنه ی انتخابات خواهشا هم ابروی خودت رانبر هم ابروی مردم هیور بویراحمد را
کمال الملک
Iran, Islamic Republic of
حتما برای جراحی می خواهد ببیند در فامیل دیگه کسی هست بجای مدیران باقیمانده بیاورد.....فکر نان کن که خربزه اب است ...
مطلع
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای زارعی کل اعتبار طرح ۴۰۷۰۲۰۲۸ مبلغ ۲۸ میلیارد تومان در سال ۹۳ می باشد و پروزه گندیخوری به دمچنار مبلغ مناقصه ۳۰ میلیارد تومان می باشد که در واقع تکمیل کار انجام شده فعلی که شامل احداث یک تقاطع در گندیخوری و لایه توپکا از گندیخو.ری تا دمچنار می باشد نه اینکه ۳۰ میلیارد اعتبار یا تخصیص داده باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اولیش خودتی که از بدنه مورد دلخواه مردم می اخراجی .
رسول
Iran, Islamic Republic of
خیلی وقته قراره محیط زیست استان را جراحی کنی ولی نتونستی.
دشترومی
Iran, Islamic Republic of
حضرتعالی /////وت ساخته نی ..متخصص جراحی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1