تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : ۷۹۹۳۴

گزارشی از یک تودیع و معارفه در جهاد کشاورزی استان

۱
۰
کبنا ؛خرید بیش از ۴۳هزارتن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سالجاری بیش از ۴۳ هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شد.
امید جهان نژادیانی در مراسم تودیع خود با اشاره به وضعیت خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان طی سالهای گذشته افزود: در سال ۹۱ حدود ۱۷ هزارتن گندم، سال گذشته حدود ۲۰ هزار و ۱۸۰ تن و در سالجاری ۴۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان بصورت تضمینی خریداری شد.
وی اظهارکرد: علت افزایش خرید گندم استان طی سالجاری پیگیریهای جهادکشاورزی استان و همکاری تعاون روستایی بود.
مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نگرانی واحد های خبازی سطح استان برای پخت نان خاطرنشان کرد: معمولا هر واحد خبازی باید روزانه ۱۰ کیسه آرد داشته باشد تا فعالیت در این صنف توجیه اقتصادی داشته باشد در حالی که هم اکنون این سرانه ۶ کیسه آرد است.
جهان نژادیانی با اشاره به پایین بودن قیمت نان در این استان نسبت به سایر استانهای کشور تصریح کرد: نرخ پایه نان در استان کهگیلویه و بویارحمد نسبت به سایر استانهای کشور در برخی موارد پایین است کهباید همسان سازی قیمت آرد برای این واحد ها انجام شود.
وی ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰۰تن برنج و ۴۰۰۰تن شکر برای تنظیم بازار استان و موارد لازم ذخیره داریم.
مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: منصب ها و مقام ها امانت الهی است که در اختیار ما قرار می گیرند و خوش به سعادت افرادی که بتوانند امانت داری خوبی باشند.
***
معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
کشاورزی پایه توسعه کهگیلویه و بویراحمد است
معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای قابلیتهای فراوانی در بخش کشاورزی از جمله آبزی پروری، گیاهان دارویی، باغات، زراعت است و پایه توسعه این استان این بخش است.
علی حسن نوروزی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید غله و خدمات بازرگانی استان افزود: با وجود منابع آبی فراوان در این استان از مجموع ۳۰۰هزار سطح زیر کشت ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار از زراعت استان آبی است که کمتر از یک سوم می شود و مابقی دیم است و باید با برنامه ریزی برای آبی کردن این اراضی تلاش کنیم.
وی اظهارکرد: ۱۷هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان در سال ۹۱ خریداری شد که طی سالجاری این میزان به ۴۳هزار و ۵۰۰تن رسیده است که این امر نشان از داشتن برنامه است.
معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گندم مورد نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد سالانه حدود ۸۰ هزار تن است که باید تلاش شود با برنامه ریزی های لازم به این میزان برسانیم و استان را در زمینه گندم خودکفا کنیم.
نوروزی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان اعتبارات خوبی اختصاص داده شده و هزینه می شود. رویکرد خوبی در سطح استان نسبت به بخش کشاورزی وجود دارد چراکه قابلیت های خوبی در این زمینه دارد.
وی با اشاره به سد تنگ سرخ بویراحمد ادامه داد: سال گذشته این پروژه ۲۰۰میلیون تومان اعتبار داشت که این میزان در بودجه سال ۹۴ به سه میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری مناقصه سد تنگ شیر و مشخص شدن پیمانکار و بانک عامل این پروژه بیان کرد: در آینده نزدیک عملیات اجرایی این سد شروع می شود که با بهره برداری از این سد ۱۴هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبی تبدیل می شوند.
نوروزی عنوان کرد: با اجرای دو سد تنگ سرخ و سد شیر در استان میزان اراضی کشاورزی آبی استان از حدود۸۰هزار هکتار به ۱۵۰هزار هکتار افزایش خواهد یافت.
وی اظهارکرد: در سطح استان با کمبود سیلوی ذخیره گندم مواجهیم بطوریکه در سطح یاسوج بعنوان مرکز استان سیلوی ۲۷هزار تنی داریم که جوابگوی نیاز استان نیست. سه کارخانه تولید آرد به نامهای کارخانه بشار گستر، کارخانه آرد و نشاسته و کارخانه مارون در استان وجود دارد.
***
سرانه مصرف آرد در کهگیلویه و بویراحمد بالاست
رییس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکل ذخیره سازی گندم مواجه است و این استان تنها یک سیلوی ذخیره سازی گندم دارد که ظرفیت آن محدود و جوابگوی نیاز استان نیست.
جعفر گوهرگانی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید غله و خدمات بازرگانی استان افزود: با توجه به جمعیت ۷۰۰هزار نفری استان و بالا بودن سرانه مصرف آرد در این استان بیان کرد: باید حدود ۸۰هزار تن گندم برای مصرف استان ذخیره سازی کنیم که هم اکنون با کمبود فضای ذخیره سازی مواجهیم.
وی اظهارکرد: سرانه مصرف آرد در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استانهای کشور بالاتر است.
رییس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان پتانسیل تولید ۸۰هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را دارد و می تواند با استفاده از توان کارشناسان و سطح زیر کشت تولید داشته باشد.
گوهرگانی تصریح کرد: با توجه به مشکل ذخیره سازی گندم در سطح استان و عدم استقبال بخش خصوصی در این زمینه بیان کرد: لازم است فضای ذخیره سازی گندم مورد نیاز استان از سوی دولت در مناطق گرمسیری ایجاد و احداث شود.
وی ادامه داد: کیفیت گندم تولیدی داخل استان کهگیلویه و بویراحمد از همه گندم های وارداتی به این استان بهتر است.
رییس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی امسال حدود ۴۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان بصورت تضمینی خریداری شد که این میزان گندم نسبت به سال قبل که ۲۰ هزار و ۱۸۰ تن بود، افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.
***
مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد:
کهگیلویه و بویراحمد با کمبود فضای ذخیره سازی گندم مواجه است
مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با کمبود سیلوی ذخیره سازی گندم مواجه است.
سید علی صادق فروزنده در مراسم معارفه خود افزود: با توجه به سیاست های جهادکشاورزی برای افزایش سطح زیر کشت گندم و افزایش تولید گندم استان امیدواریم که تدابیر لازم برای برطرف کردن این مشکل اندیشیده شود.
وی اظهارکرد: ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد پایین است و تنها یک سیلو با ظرفیت ۲۷ هزار تن در یاسوج، مرکز استان وجود دارد که جوابگوی نیاز استان نیست.
مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان نیاز به سیلوی ذخیره سازی بخصوص در دو شهرستان گرمسیری و بزرگ استان(کهگیلویه و گچساران) دارد تا بتوانیم گندم با کیفیت استان را خریداری و برای مصارف داخلی استان ذخیره کنیم.
فروزنده با اشاره به اینکه بخشی از نان استان کیفیت مطلوبی ندارد، بیان کرد: عوامل متعددی در پایین بودن کیفیت نان موثر است که یکی از مهمترین آنها آموزش واحدهای خبازی استان است و این امر نیازمند همکاری و حمایت مسئولان کشوری و استانی است.
وی با اشاره به اینکه برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر در استان نیازمند ایجاد کردن دفاتری در دو شهرستان کهگیلویه و گچساران هستیم، ادامه داد: مسئولان استانی و شهرستانی برای ایجاد و راه اندازی این دفاتر مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امیدوارم که خداوند به بنده توفیق دهد امانتدار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی، خادمی خوب برای مردم این استان و مدیری شایسته و توانمند برای دولت تدبیر و امید باشم.
مدیرکل دفتر مدیر عامل شرکت مادر تخصصی دولتی ایران:
برای بیش از ۶ماه کشور کالاهای اساسی و استراتژیک ذخیره سازی شده است
مشاور و مدیرکل دفتر مدیر عامل شرکت مادر تخصصی دولتی ایران گفت: هم اکنون برای ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک مورد نیاز کشور نگرانی وجود ندارد.
شاهپور عیدی وندی ظهر امروز دوشنبه، یکم دی ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید غله و خدمات بازرگانی استان افزود: سیاست دولت تدبیر و امید اینست که برای ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک مورد نیاز کشور باید همیشه به اندازه مصرف ۶ ماه داشته باشیم هم اکنون بیش از این میزان ذخیره سازی داریم و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
وی اظهارکرد: مدیرانی که عملگرا نباشند و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار ندهد تغییر خواهیم داد.
مشاور و مدیرکل دفتر مدیر عامل شرکت مادر تخصصی دولتی ایران با اشاره به تغییرات و جابجایی های مدیران خاطرنشان کرد: آمدن ها و رفتن ها و تغییرات همیشه است اما خوش به حال آنان که همیشه آمادگی رفتن را دارند.
عیدی وند تصریح کرد: سرانه آرد استان کهگیلویه و بویراحمد ۸.۵ است که جای تأسف دارد در استانی که نگین زیبای زاگرس است و آب فراوان و خاک حاصلخیزی دارد چرا باید ۴۳هزار تن گندم تولید داشته باشد؟.
وی اضافه کرد: آماده کمک برای ایجاد و احداث سیلوهای مورد نیاز این استان هستیم اما مسئولان استانی باید تلاش کنند تولید گندم استان را طی برنامه ای پنج ساله به دو برابر میزان مصرف استان افزایش دهند.
در پایان این مراسم سید علی صادق فروزنده بعنوان مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات امید جهان نژادیانی رییس سابق تقدیر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهمئی
Iran, Islamic Republic of
آخ سی مردم بهمئی که اتحاد ندارند دیگه آخرین فرزند آنها راهم کنار گذاشتند البته فکر کنم فقط یه معاون در استان دارند که بزودی هم کنا گذاشته میشود
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1