تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۷۹۹۱۱

هشدار به مسئولان؛ زیرپای مردم دیشموک لرزان است

۰
کبنا ؛نصب پل‌های سیار و موقت بر روی رودخانه دائمی و پرآب سمه برای عبور و مرور ۴۰ خانوار روستاهای سمه و پایپر بخش دیشموک کهگیلویه تهدیدی است که هر روز جان اهالی این روستاها را به خطر می اندازد.
مردم روستاهای ۴۰ خانواری رودسمه وپایپر دیشموک مثل همه مردم حق استفاده از راه ارتباطی مناسب را دارند ولی گویا از داشتن امکانات اولیه زندگی محروم هستند.
عبور و مرو برای اهالی روستا با توجه به خروشان بودن رودخانه سمه در فصل بارندگی بکلی با مرکز بخش قطع و خدمات رسانی تنها با بالگرد امکان پذیر خواهد بود.
حسین معدنی از ساکنان روستا پلهای فلزی لرزان بر روی رودخانه را مرهی موقت بر زخم های کهنه مردم روستاهای رودسمه و پایپر دانست و گفت: بخش دیشموک مورد کم توجهی مسوولان استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از سه نفر از اهالی روستا به دلیل عبور از این رودخانه غرق و فوت کردند افزود: از بعد انقلاب تاکنون خدمات رسانی به این روستاها قطع شده است.
اسماعیل ترکان  یکی از اعضای شورای رودسمه احداث پل بر روی رودخانه رودسمه را ضروری دانست و گفت: نصب پل موقت بر روی رودخانه تضیع حقوق مردم این بخش است.
وی نبودن راه ارتباطی را یکی از مشکلات اصلی این روستاها خواند و افزود: بخش دیشموک منطقه ای سخت گذر و سردسیری است که فصل زمستان با بارش برف سنگین و ایجاد راهبندان برای روستاهای پراکنده این منطقه دشواری های آن مضاعف می شود.
رییس اداره راه وشهرسازی کهگیلویه با اشاره به اینکه در فصل زمستان ارتباط این روستاها با مرکز بخش قطع می شود گفت: راه ارتباطی این روستاها استاندارد نیست.
علی اصغر تارم با بیان اینکه تاکنون لوله های زیادی بر روی رودخانه برای عبور و مرور مردم روستا نصب شده است افزود: این لوله با اولین بارش تخریب و راه ارتباطی روستاها نیز قطع می شود.
وی اعتبار ساخت پل بر روی رودخانه سمه را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هیچ گونه اعتباری برای ساخت این پل پیش بینی نشده است.
تارم با اشاره به شاخص پایین آسفالت راه روستایی در سطح شهرستان اظهارکرد: بیش از ۹۷۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وجود دارد که تنها ۳۵ درصد از این راهها آسفالت است.
وی طول راههای شهرستان کهگیلویه را یکهزارو ۲۷۲ کیلومتر اعلام کرد.
بخش دیشموک یکی از محروم ترین بخش های کهگیلویه وبویراحمد دارای یک شهر و ۹۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۳ هزارنفر در ۹۰ کیلومتری دهدشت مرکزشهرستان کهگیلویه واقع شده است./ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1