تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۷۹۹۰۵

خودسران پروژه سد تنگ سرخ چه کسانی هستند؟

۶
۰
کبنا ؛مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عده‌ای به صورت خودسرانه کارگاه سد تنگ سرخ را بستند از اقدام خودسرانه کسانی که داعیه نمایندگی تام‌الاختیار مردم را در این قضیه دارند، خبر داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در حین بازدید از پروژه‌های راهسازی استان به خصوص در محور یاسوج به شیراز از پروژه بزرگ و ملی سد تنگ‌سرخ در این محور نیز بازدید کرد.
در این بازید علی لطفی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از این که عده‌ای کارگاه مربوط به اجرای عملیات این سد را بسته و تعطیل کرده‌اند، افزود: کارهای خودسرانه موجب کندی در روند اجرای این پروژه بزرگ ملی شده است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بخش معارضات اجتماعی خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به اجرای عملیات این پروژه ملی و حیاتی وارد کرده است و اکنون بیشتر فکر و ذکر مسئولان به جای رایزنی برای اخذ اعتبارات بیشتر چانه‌زنی با معارضین محلی است.
لطفی عنوان کرد: در نشست‌های قبلی که با حضور بومیان منطقه و مسئولان استانی به خصوص فرماندار بویراحمد داشتیم تا اندازه‌ای توافق در خصوص معارضات حاصل شد اما بر خلاف همه توافقات عده‌ای به نام نماینده تام‌الاختیار مردم، با حرکات نادرست اقدام به اخلال در اجرای پروژه و تعطیلی کارگاه می‌کنند.
این مسئول در امور آب تصریح کرد: همه دغدغه مسئولان استانی قبل از ساخت این سد رسیدگی به حق و حقوق مردم است که این کار تنها از راه تعامل و گفت‌وگو برطرف می‌شود اما شاهدیم که برخی اجازه نمی‌دهند این پروژه به سرانجامی برسد.
لطفی با ابراز این سخن که باید به دنبال راه‌حلی اساسی برای رفع مشکلات در خصوص ساخت سد تنگ سرخ باشیم، تصریح کرد: حق و حقوق کشاورزان و باغداران منطقه توسط کارشناسان حقوقی دادگستری مورد بررسی قرار می‌گیرد و اطمینان می‌دهیم که در این بین حقی از مردم منطقه ضایع نخواهد شد.
سد تنگ سرخ یکی از پروژه‌های مهم برای تأمین آب استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس است که در صورت اجرایی شدن، بخش عمده‌ای از مشکلات آب شرب و کشاورزی دو شهر شیراز و یاسوج را برای مدت‌ها برطرف می‌کند.
انتهای پیام/خشت زر
نام شما

آدرس ايميل شما

امید
Iran, Islamic Republic of
باید در تهیه خبر امانت دار باشید چرا صحبت های لطفی را بصورت تنش زا منتشر می کنید ما در جلسه حضور داشتیم ایشان از این ادبیات تنش زا استفاده نکردند
احمد
Iran, Islamic Republic of
خودسران دقیقا معلوم می باشد و میخواهند به گونه ای خودشان را نشان دهند و فکر میکنند زمان گذشته می باشد که خان و کدخداها به روی مردم سلطه می کردند.چنین افرادی که معارض هستند دنبال حق و حقوق امردم نیستند بلکه خواهان سلطه طلبی و خودنمایی خودشان می باشند در حالی که با افکار چنینی گول خود می زنند
آرو
Iran, Islamic Republic of
مهندس لطفی عزیز،لطف کنید پول کشاورزان و دامداران روستای آرو و حومه را که مراتع و یوردهای آنان در حریم دریاچه سد کوثر قرار گرفته و به زیر آب رفته اند را پرداخت نمایید.اگر مردم آرو هم مثل مردم تنگ سرخ از اول جلوگیری میکردن و فریب قولهای مسئولین آب منطقه ای را نمی خوردند،۱۲سال پیش به حق و حقوق خود میرسیدند.لطفا به فکر پرداخت پول زمینهای قطع راهی باشیدکه راه آنهاباایجاد دریاچه سد قطع شده.به امید اقدام جدی و رفع مشکل کشاورزانی که نه حق استفاده از آب سدکوثر جهت مصرف کشاورزی را دارند و نه حق استفاده گردشگری و نه ماهیگیری.ولی بوسیله سد کار ودرآمد و شغل آباواجدادی خود را از دست داده اند.
شرابگروه
Iran, Islamic Republic of
عین موضوع آرووسدکوثردرروستای شرابگروه ازتوابع چرام برای کشاورزان آن منطقه نیزرخ داده است زمین های برنجکاری وباغات کشاورزان راتخریب وتصرف وهمینطورراه ارتباطی مردم راقطع نموده ودیگه به فکر حل مشکل آنان نیستند .ازطرف دیگر آب منطقه ای جهت پرداخت خسارات وارده به املاک واراضی مردم طبق روال قانونی که درپروژه های سایر دستگاه ها مرسوم است عمل نمی کند وباقیمت های خیلی پایین محاسبه می کند حتی کارشناسانی که خودکشاورزان برای بررسی اعتراضشان معرفی می کنند به نفع امورآّب نظر می دهند.......الله اعلم مردم تنگ سرخ هوشیارباشید.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۹۹درصد مردم موافق اجرای این سد میباشند یک درصد باقی مانده نه اینکه موافق نیستند بلکه تنها میخواهند بر دوش استاندار ومعاونین ایشان منت نهاده وخود را معرفی کنند ضمن اینکه نمی دانند آقای استاندار از باهوش ترین جوانان این استان بوده واز شگرد این .....دوستان آگاهی کامل دارد
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
اقای منصوری به خاطر باغ خودش داره همه مردم را زیر آب میکنه!
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1