تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۷۹۹۰۰

ضبط و معدوم سازی ۴۰ تن فرآورده خام دامی

۰
کبنا ؛مدیر کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط نزدیک به ۴۰ تن فرآورد‌ه‌های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان خبر داد.
دکتر عبداله بهمنش افزود: این میزان فرآورده های خام دامی در بازرسی های مستمر اکیپهای سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی از نقاط مختلف استان ضبط و معدوم شده و در این راستا ۲۲۲  متخلف با تشکیل پرونده جهت صدور حکم نهایی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی تصریح کرد : در این مدت بیش از ۳۸  هزار نوبت بازدید از اماکن تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی اعم از واحدهای عرضه گوشت قرمز، سفید ، آبزیان، ضمایم خوراکی، مواد لبنی و عسل ، کارگاههای بسته بندی ، سردخانه ها، کارخانجات فرآوری گوشتی و لبنی انجام شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه کنترل و نظارت بهداشتی بر اینگونه مراکز یکی ازمهمترین وظایف دامپزشکی است، از تشدید برخوردها و افزایش بازرسی ها خبر داد و افزود: اجرای طرحهای منسجم و مستمر تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در طول سال، افزایش آگاهی مردم، اطلاع رسانی مداوم و آموزش همگانی، اجرای طرحهای بسته بندی فرآورده های خام دامی، ساماندهی کشتار گاههای سنتی و هدایت کشتاردام به کشتارگاههای صنعتی و افزایش بازرسی ها و نظارت بهداشتی از مهمترین فعالیت های حوزه سلامت و بهداشت عمومی  دامپزشکی در کاهش تخلفات و افزایش کیفیت محصولات و فرآورده های خام دامی عرضه شده در سطح استان است.
این مقام مسئول به ارتباط سلامت فرآورده های خام دامی با سلامت و امنیت غذایی مردم اشاره کرد و اظهار داشت : تمامی شهروندان باید در هنگام خرید فرآورده های خام دامی بسته بندی شده به تاریخ تولید ، تاریخ انقضاء و برچسب نظارت و مهر بهداشتی دامپزشکی توجه نمایند.
دکتر بهمنش درپایان تصریح کرد: رسیدن به وضعیت مطلوب در بهداشت محصولات دامی در سطح استان لازمه همکاری  همه دست اندرکاران و متولیان این بخش بوده و تلاش می کنیم به این مهم دست یابیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1