تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۷۹۸۷۱

۴۰ تن فرآورده‌های غیربهداشتی دام در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از معرفی ۲۲۲ متخلف عرضه غیربهداشتی فرآوردهای خام دامی به مراجع قضایی در استان خبر داد.
عبدالله بهمنش در گفت‌وگو با فارس در یاسوج، از کشف و ضبط نزدیک به ۴۰ تن فرآوردهای خام دامی آلوده و غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این میزان فرآورده‌های خام دامی در بازرسی‌های مستمر اکیپ‌های سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی از نقاط مختلف استان ضبط و معدوم شده است و در این راستا ۲۲۲ متخلف با تشکیل پرونده جهت صدور حکم نهایی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.ganave (3)
وی افزود: در این مدت بیش از ۳۸ هزار نوبت بازدید از اماکن تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از واحدهای عرضه گوشت قرمز، سفید، آبزیان، ضمایم خوراکی، مواد لبنی و عسل، کارگاه‌های بسته‌بندی، سردخانه‌ها، کارخانجات فرآوری گوشتی و لبنی انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه کنترل و نظارت بهداشتی بر این گونه مراکز یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است، از تشدید برخوردها و افزایش بازرسی‌ها خبر داد و افزود: اجرای طرح‌های منسجم و مستمر تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در طول سال، افزایش آگاهی مردم، اطلاع‌رسانی مداوم و آموزش همگانی، اجرای طرح‌های بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی و هدایت کشتار دام به کشتارگاه‌های صنعتی و افزایش بازرسی‌ها و نظارت بهداشتی از مهمترین فعالیت‌های حوزه سلامت و بهداشت عمومی دامپزشکی در کاهش تخلفات و افزایش کیفیت محصولات و فرآورده‌های خام دامی عرضه شده در سطح استان است.
این مسئول به ارتباط سلامت فرآورده‌های خام دامی با سلامت و امنیت غذایی مردم اشاره کرد و گفت تمامی شهروندان باید در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی شده به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و برچسب نظارت و مهر بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.
بهمنش خاطرنشان کرد: رسیدن به وضعیت مطلوب در بهداشت محصولات دامی در سطح استان لازمه همکاری همه دست‌اندرکاران و متولیان این بخش بوده و تلاش می‌کنیم به این مهم دست یابیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1