تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۷۹۲۰۷

انتقاد استاندار از مدیرانی که فقط خوب سخنرانی می‌کنند

۱
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد به جای سخنرانی به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند.
سید موسی خادمی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حجت‌الاسلام بزرگواری نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و زارعی نماینده بویراحمد و دنا برگزار شد، با اشاره به محدودیت منابع در استان اظهار کرد: با وجود شرایطی که بر منابع استانی حاکم است اگر بخواهیم از اعتبارات یک دستگاه را کم کنیم و به دستگاه دیگر اضافه کنیم اتفاق خاصی نمی‌افتد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به برخی از شاخص‌های یک مدیر توانمند،‌ بیان کرد: در شرایط کنونی مدیری را می‌توان نمونه خواند که به دنبال جذب اعتبارات متمرکز باشد.
وی از مدیران استانی خواست تا به جای سخنرانی و حضور در استان به دنبال جذب اعتبارات ملی در مرکز باشند.
خادمی با بیان اینکه بخش زیادی از پروژه‌های موجود در استان تنها با جذب اعتبارات ملی پیشرفت خواهند کرد، گفت: اتکای به منابع محدود و ناچیز استانی هیچ دردی را درمان نخواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تقاضای ما از مدیران این است که توان خود را بر جذب اعتبارات ملی و متمرکز بگذارند.
 مدیران با قدرت چانه زنی به دنبال جذب بیشتر اعتبارات متمرکز ملی باشند
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدیران دستگاه های مختلف اجرایی با افزایش قدرت چانه زنی و پیگیری مستمر به دنبال جذب بیشتر اعتبارات متمرکز  سید موسی خادمی  افزود: جذب اعتبارات متمرکز ملی از سوی مدیران همچنان یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی عملکرد آنان خواهد بود.
وی بیان کرد: معاونت برنامه ریزی وبودجه استانداری نیز با خلاقیت تمامی این ردیف های اعتباری و حتی راهکارهای ورود مدیران برای جذب این اعتبارات متمرکز در وزارتخانه ها و سایر تبصره های بودجه ای را مشخص کرده است.
وی ابراز داشت: بخش قابل توجهی از این میزان اعتبارات یا در پیوست قانون بودجه و یا حتی در برخی طرح های عمرانی مشخص ملی آمده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: مدیران و دستگاه هایی در این زمینه موفق به جذب اعتبار هستند که قدرت چانه زنی و پیگیری بیشتری داشته باشند.
وی خطاب به برخی مدیران دستگاه های اجرایی که چندان در جذب این میزان اعتبارات ملی موفق عمل نکرده اند، افزود: برخی ها در استان خوب سخنرانی می کنند و به تشریح محرومیت ها و ظرفیت های متعدد این استان در بخش های مختلف می پردازد ولی توانایی لازم توجیه گری و مطالبه گری برای رفع محرومیت ها و حتی نیازهای ضروری دستگاه مربوطه خود را در سطح ملی ندارند.
وی این مهم را یک ضعف اساسی برای مدیران اجرایی کهگیلویه وبویراحمد و حتی به عنوان یکی از دلایل اصلی در عمق محرومیت های این استان دانست و گفت: ابزار لازم وجود دارد ولی هنوز راه استفاده از این ابزارها را پیدا نکرده ایم.
خادمی یکی از اهداف اساسی شورای برنامه ریزی و توسعه را علاوه بر محتوای بودجه ای و بودجه ریزی، محلی برای تصمیم گیری ها و تعیین شاخص های ضروری در توسعه استان دانست و گفت: نباید در این شورا تنها به مساله توزیع بودجه و تامین زمین پرداخته شود.
وی برخی زیاده خواهی در زمینه تقسیم و اعطای اراضی و منابع ملی به ویژه در سطح شهرستان بویراحمد را یادآور شد و اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاران همچنان جز اولویت های اساسی مسوولان اجرایی است اما اینکه سرمایه گذار تنها به دنبال تامین زمین بیشتر برای طرح خود باشند نیز قابل قبول نیست.
کل اعتبارات استان ۳۷۰ میلیارد تومان است
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست، گفت: ردیف های اعتبارات ملی متمرکز برای ۵۱ دستگاه اجرایی مشخص و ابلاغ شده است.
علی حسن نوروزی از اختصاص مبلغ ۱۷۵میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به این استان از محل منابع مختلف استانی، نفت،ماده ۱۸۰ و طرح های ملی استانی شده درسال جاری خبر داد و افزود: مدیران نباید تنها بر روی همین اعتبارات محدود استانی متمرکز شوند.
وی بیان کرد: این میزان مبلغ اختصاص یافته ۷۵درصد مجموع اعتبارات عمرانی مصوب سال جاری در این استان است.
وی اولویت تخصیص را با پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰درصد اعلام کرد و افزود: در صورت کمبود اعتبار لازم و عدم تخصیص به برخی دستگاه های اجرایی مبلغی نیز به صورت علی الحساب به دستگاه مربوطه برای شروع طرح عمرانی پرداخت خواهد شد.
نوروزی تصریح کرد: میزان کل اعتبارات مصوب امسال در استان از محل منابع مختلف نیز افزون بر ۳۷۰ میلیارد تومان است.
وی ابراز داشت: این در حالی است که کل اعتبارات تخصیص یافته از مجموع حدود ۳۸۸میلیارد تومان مصوب سال ۹۲ در استان تا پایان سال مالی گذشته ۹۸۰ میلیارد ریال بوده است.
وی از پیش بینی افزایش میزان اعتبارات در برخی طرح های عمرانی مهم در بودجه سال ۹۴ خبر داد وگفت: با پیگیری استاندار ونمایندگان مجلس میزان اعتبارات پروژه های ملی استانی از ۳۷۰ میلیارد ریال در بودجه امسال به ۷۸۰میلیارد ریال در بودجه سال آینده افزایش یافته است.
وی میزان اعتبار تخصیص یافته برای طرح های عمرانی ملی در استان را در بودجه سال ۹۳ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان پیش بینی اعتبار این طرح ها در سال ۹۴ افزون بر ۱۷۵ میلیارد تومان است.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

تيزبين
Iran, Islamic Republic of
. وقتى .در انتخاب مدیران هیچ نقشى .,وهمه مدیران از طرف نماینده ها
به تو تحمیل مى شوند ,طبیعى است که همچو شرایطى بوجود بیاد ,ضمن اینکه ضعف اصلى از
.
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1