تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۷۸۷۳۶

منافع دانشگاه یاسوج فدای مسائل بیرون نمی‌شود/مسائل سیاسی با کار فرهنگی قاطی نشود

۲
۰
کبنا ؛برخی از دانشجویان نخبه دانشگاه یاسوج با هیئت رئیسه این دانشگاه دیدار و مسایل و مشکلات دانشجویان را به صورت رودرو با رئیس و معاونان عنوان کردند.
در این دیدار دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به بیان مشکلات در حوزه های رفاهی، آموزشی، فرهنگی و ... پرداختند.
رئیس دانشگاه یاسوج در این دیدار گفت: خیلی خوشحالم که در جمع دانشجویانی هستم که با آرامش مسایل و مشکلات را خیلی خوب و سنجیده بیان می کنند.
شاپور رمضانی افزود: من نیز وجود برخی مشکلات و کاستی ها را میپذیرم و این مسئله ناشی از ساختار دانشگاه و نوپا بودن آن در مقایسه با دیگر دانشگاهها و برخی مشکلات نیز ناشی از بد اجرا شدن برنامه ها است.
وی ادامه داد: مسایل عنوان شده توسط دانشجویان در پنج بخش امکانات رفاهی، مسایل فرهنگی، مدیریت دانشگاه، مسایل پژوهشی و آموزشی است که به صورت شفاف به برخی انتقادها پاسخ می دهم.
این مقام مسئول بیان داشت: تزریق بودجه به دانشگاه یاسوج قابل قیاس با دانشگاههای بزرگ مثل تهران که نزدیک به یک قرن سابقه دارند نیست و ضعف امکانات رفاهی نیز مربوط به این مسئله است.
رمضانی افزود: در عین حال از برخی دانشگاهها بهتر هستیم و اراده مسئولان دانشگاه بر بهبود وضعیت و امکانات رفاهی است.
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به رایزنی های چندماهه با مسئولان شهرستان بیان داشت: با این رایزنی ها توانستیم برای سرویس ایاب و ذهاب دانشگاه بهترین خودروها و بهترین راننده ها را در اختیار بگیریم و این در حالی است که هیچ هزینه ای بابت آن از دانشجویان اخذ نمی شود.
وی با اشاره به نبود شرکت های خدماتی قوی در سطح استان اظهار داشت: در حوزه تغذیه با بهترین شرکت قرارداد بستیم و قیمت ها را برای دانشجویان روزانه و شبانه یکسان کردیم.
وی به بازسازی فضای فیزیکی سلف سرویس اشاره کرد و تصریح کرد: این محیط به نحو مطلوبی بازسازی شد و تمام سعی خود را برای ارائه بهتر خدمات به دانشجویان در این حوزه نیز بکار بستیم.
رمضانی وضعیت خوابگاهها را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی همکاران، خوابگاه‌ها را در تابستان گذشته به شکل اساسی تعمیر و بازسازی شد و وضعیت خوابگاههای خودگران نیز ساماندهی شد.
رئیس دانشگاه یاسوج یکی از دغدغه های اصلی مسئولان دانشگاه را اینترنت عنوان کرد و بیان داشت: پهنای باند اینترنت در دانشگاه یاسوج از ۱۶ به ۴۰ مگابیت افزایش یافته است و باز هم بیشتر خواهد شد.
رمضانی ادامه داد: با اختصاص یک ساختمان و خرید بیش از ۱۰۰ میلیون باتری و خرید نرم افزار، سهمیه ای هر دانشجو از اینترنت مشخص و استفاده از اینترنت نیز هدفمند می شود.
وی در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان مبنی بر کم کاری در حوزه فرهنگی گفت: کارهای فرهنگی دانشجو محور است و وظیفه ما فقط بستر سازی و حمایت از تشکل ها و انجمن ها است.
این مقام مسئول ادامه داد: از تشکیل انجمن ها و تشکل ها و برگزاری نشستهای فرهنگی استقبال می کنیم ولی نمی توانیم تریبون سیاسی برای کسی بگذاریم.
وی قاطی شدن مسایل سیاسی با مسایل فرهنگی را از آفت های این حوزه دانست و عنوان کرد: دانشجو در اجرای برنامه های فرهنگی نباید ابزار دست سیاسیون بیرون از دانشگاه باشد و فرهنگ را باید فقط از دریچه فرهنگ نگاه کرد.
رئیس دانشگاه یاسوج در پاسخ به برخی از انتقادها در زمینه عدم حمایت از پژوهشگران گفت: حمایت از پژوهشگران یکی از وظایف اصلی دانشگاه است و از سالهای گذشته وجود داشته و اکنون نیز ادامه دارد.
رمضانی با بیان اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه از ۲ درصد در سال ۹۲  به ۸٫۵ درصد در سال ۹۳ افزایش یافت بیان داشت: بخشی از این بودجه صرف مسایل زیرساختی و خرید تجهیزات در حوزه پژوهش می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه افزایش رشته در دانشگاه تابع شرایط و ضوابط وزارت علوم است یادآور شد: اضافه شدن رشته جدید نیازمند طرح توجیهی و داشتن اعضای هیئت علمی بوده و در برنامه راهبردی دانشگاه نیز آورده شده باشد.
وی دانشگاه یاسوج را ناظر بر دیگر دانشگاههای استان معرفی کرد و افزود: مراکز آموزش عالی در استان را با دقت رصد شده و گزارش هایی در این زمینه تهیه و برای وزارت علوم ارسال می شود.
رمضانی در پاسخ به یکی از دانشجویان که وی را تابع نیروهای بیرون از دانشگاه دانست، گفت: یکی از مشکلات من این است که به حرف هیچ شخصی در بیرون از دانشگاه گوش نمیدهم و تصمیم گیری ها فقط با مشورت و نظر افراد درون دانشگاه صورت می گیرد.
رئیس دانشگاه یاسوج افزود: به هیچ عنوان منافع دانشگاه را فدای مسایل بیرون از دانشگاه نمی‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که دانشجوی نخبه رو دعوت میکنند اما حتی دریغ از یک لوح تقدیر
اشنا
Iran, Islamic Republic of
اگر اینگونه باشد عالی است که مسایل فرهنگی با سیاسی مخلوط نشوند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1