تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۷۸۷۱۴

گلایه بانوان ورزشکار از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛




یکی از بانوان ورزشکار کهگیلویه و بویراحمد هدف از ساختن خانه های ورزشی و ورزشگاه ها را رسیدن به نقطه قهرمان دانست و گفت:در حالی که همه زیربنا ها و ساختار ها ایجاد شده اما هنوز نقطه قهرمانی در استان خالی است.



سهم سرانه ورزش بانوان در کهگیلویه و بویراحمد زیر صفر است و این امر باعث شد تا در ادامه این گزارش به سراغ بانوان ورزشکار استان رفته و مشکلات آنان در این زمینه جویا شویم.prvar.haidari



معصومه پرآور مسئول سبک کونگ فو پرتوآی شهرستان بویراحمد با اشاره به مهری مسئولین نسبت به ورزش بانوان اشاره و بیان کرد: چیزی به عنوان بحث ورزش بانوان در استان وجود ندارد اصلاً برای ورزش بانوان سرمایه گذاری صورت نگرفته است و همه این مسائل به بحث مدیریت ضعیف در استان برمی گردد.

وی ادامه داد: متأسفانه زنان استان افسرده و دچار بیماری های زیادی شده اند،بی تحرکی،اعتماد به نفس پائین، باعث شده که بین زنان و مردان اختلاف زیادی به وجود بیاید و این ها همه ریشه در ورزش نکردن و بی تحرکی دارد.

پرآور به مشکلات بانوان در زمینه ورزش اشاره و بیان داشت:بانوان استان از هیچ گونه امکاناتی برای ورزش برخوردار نیستند،نه ورزش صبحگاهی،پیاده روی دسته جمعی، دستگاه های بدن سازی مخصوص بانون در پارک ها و نه ساعتی که بانوان ما بتوانند به ورزش بپردازند،خبری نیست.

مسئول سبک کونگ فو پرتوآی شهرستان بویراحمد ابراز داشت:شاگردان و حتی بقیه ورزشکاران هنگام رفتن به مسابقات با شور و نشاط خاصی تمرین می کنند و حتی هزینه تمرین و بقیه برنامه های این ورزشکاران را خود اولیاء آن ها تقبل می کنند.

مسئول سبک کونگ فو پرتوآی شهرستان بویراحمد ابراز داشت:متأسفانه ما به دنبال مربی می گردیم در صورتی که مربی باید به دنبال قهرمان ها باشد و حتی به هنگام مسابقات یک سالن برای تمرین در اختیار ما قرار ندادند.

پرآور یکی از دلایل بی انگیزه بودن ورزشکاران استان را تشویق نکردن آنان توسط مسئولین دانست و اظهار کرد:ندادن هزینه ایاب و ذهاب، تجلیل نکردن از قهرمانان در مراسمات مختلف، نداشتن سالن برای تمرینات مختلف و ندادن حتی یک دسته گل برای استقبال از برخی ورزشکاران از طرف مسئولین که همین عوامل باعث بی انگیزه شدن آنان شده است.

وی در پایان هدف از ساختن خانه های ورزشی و ورزشگاه ها را رسیدن به نقطه قهرمان بیان کرد و خاطر نشان کرد:در حالی که همه زیربنا ها و ساختار ها ایجاد شده اما هنوز نقطه قهرمانی در استان خالی است.

کوهنوردی ورزشی همراه با نشاط و خستگی ناپذیر و تنها ورزشی که رده سنی ندارد و بدون مدال است.کوه نسان را با استقامت،شجاع،سالم،شکست ناپذیر می کند چرا که این چنین سرمایه بزرگی را نباید دست کم بگیریم وهزینه ای صرف نکنیم.جامعه ای سالم و بانشاط و به دور از خشونت است که افراد سالم و سرزنده داشته باشد. چرا نباید همه مردم شهرمان را ورزشکار و کوهنورد کنیم.

پریسا حیدری بانوی ورزشکار و کوهنورد استان بیان داشت: از سال ۸۴ کوهنوردی را به صورت حرفه ای شروع کردم و در سخت ترین شرایط علاقه ای که به کوه داشتم از نورآباد برای اردوهای و صعودهای حرکت می کردم و به یاسوج می آمیدم تا به همراه گروه به کوه بروم.

وی ادامه داد:درهئیت کوهنوردی برای بانوان جایگاهی قائل نبودند و به اسم بانوان از استانداری و سازمان های دیگر به اسم سعود خارجی پول می گرفتند ولی عملاً خرج نمی شد.

این بانوی کوهنورد تصریح کرد: به عنوان یک کوهنورد اکثر قله های ایران و دنا را رفتم ولی به دلیل مدیریت و حمایت از کوهنوردی دلسرد شدم و کمتر به کوه می روم.

وی ابراز داشت:مشکلات کوهنوردی حتی برای صعود به قله های استان نبود ماشین که لااقل این کار به عهده تربیت بدنی بود که انجام نمی دهد.

حیدری خاطر نشان کرد: چند اردو که امسال خارج از استان رفتیم با هزینه شخصی خودمان با اتوبوس اجاره علوم پزشکی ولی به اسم تربیت بدنی تمام و اعلام شد.

وی در پایان با بیان این که هزینه ۲۵ میلیلون تومانی که از استانداری و سازمان های دیگر به نام کوهنوردی گرفته شد،صرف چه جایی شد،گفت:تربیت بدنی اگر می خواهد به کوهنوردی بانوان کمک کند عملی باشد نه اسم و حرف،و این که پول ها را به اسم کوهنوردی دریافت نکند.

کلثوم روزگرد بانوی ووشوکار استان بیان داشت:از سال ۸۷ با کمترین امکانات توانستم بهترین مقام ها را در سطح کشور کسب کنم اما بی توجهی مسئولان باعث دلسردی ام شد.

وی ادامه داد:به دلیل حمایت نکردن هیات ووشو و مسئولان از ووشو خداحافظی می کنم.

بانوی ووشو کار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:طی دوسال است که دیگر ووشو کار نمی کنم حتی یک نفر از مسئولان هئات ووشو سراغی از من نگرفته اند و حتی از من نپرسیده که چرا از آن کناره گیری کرده ام.

کلثوم روزگرد در سه رشته ورزشی رزمی کیک بوکسینگ،پانکریشن و ووشو دارای کسب مقام های کشوری و استانی است.

گزارش: سیده زینب حیدری

ادامه دارد......








نام شما

آدرس ايميل شما

محمد حیدری نوراباد
Iran, Islamic Republic of
درود بر پریسا حیدری بانوی نورابادی
Aulia
Netherlands
I'm imseprsed you should think of something like that
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1