تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۷۸۴۸۰

تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر(ع) گچساران

۱
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به اراضی ماهور باشت و دشت امامزاده جعفر شد.
سیدموسی خادمی در جلسه هماهنگی انتقال آب به اراضی دشت ماهور و امامزاده جعفر شهرستان گچساران با بیان اینکه کم‌کاری پیمانکار باعث هدر رفتن زمان اجرای این طرح شد، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای هر چه سریع‌تر بر روند اجرای این طرح نظارت داشته باشد و مشکلات پیش‌رو را حل و فصل کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح باید تا پایان سال جاری تحویل داده شود، افزود: اعتبار خوبی هم در سال جاری و هم در سال آینده به این پروژه اختصاص داده شده که باید هر چه سریع‌تر نواقصات رفع شود و پیمانکار هم باید پای کار باشد.
وی با بیان اینکه گزارشات اجرای این پروژه به صورت هفتگی به استانداری ارسال شود، گفت: طرح آ‌برسانی به اراضی کشاورزی دشت ماهور و امامزاده جعفر شهرستان گچساران در سه هزار و ۵۰۰ هکتار انجام می‌‌گیرد که تاکنون اقدام قابل قبولی در این خصوص انجام نشده است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کل اتصالات مورد نیاز برای این طرح تا اوایل هفته آینده وارد کارگاه می‌شود، اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان جلساتی را با پیمانکار این طرح برگزار کند و در خصوص بحث ایستگاه پمپاژ، معارضات اجتماعی، اتصالات روزانه و تعداد اکیپ‌ها به جمع‌بندی نهایی برسند، ضمن اینکه معارضات و مشکلات طرح توسط فرماندار گچساران حل و فصل شود.
نارضایتی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از روند اجرای پروژه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند اجرای پروژه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر(ع) شهرستان گچساران ابراز نارضایتی کرد.
پژمان نیک‌اقبالی در جلسه هماهنگی پروژه آبرسانی به دشت ماهور باشت و امامزاده جعفر(ع) از روند اجرای این طرح طی دو ماه اخیر ابراز نارضایتی کرد و گفت: این پروژه از پروژه‌های بسیار مهم انتقال آب در استان است که در آن ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ماهور باشت و امامزاده جعفر آبیاری می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه آبیاری به دشت ماهور و امامزاده جعفر مدت چند سال تعطیل بود که سال گذشته با تخصیص اعتبار خوبی که به این پروژه شد، کار آغاز شده و تاکنون بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.
وی عنوان کرد: در جلسات دو ماه گذشته برنامه زمان‌بندی که برای این پروژه در نظر گرفته شده بود، تغییر و برنامه جدیدی اعلام شد، اما باز هم کار به خوبی اجرا نشد که خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی از روند اجرای کار در این پروژه ناراضی هستند.
این مسئول ادامه داد: در ایستگاه پمپاژ این پروژه هنوز کاری انجام نشده و این موضوع از جمله نقاط ضعف در پروژه است که در این جلسه مقرر شد پیمانکار ظرف مدت زمان‌بندی شده نسبت به خرید و تجهیز ایستگاه پمپاژ اقدام کند.
نیک‌اقبالی در خصوص منبع ذخیره آب گفت: منبع ذخیره آب در حال انجام است و نگرانی از این بابت وجود ندارد که تا پایان سال جاری بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت ماهور و سرآبنیز شهرستان گچساران آبرسانی می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرف قرارداد ما شرکت آب منطقه‌ای است و این شرکت باید در خصوص روند ضعف در کار پاسخ‌گو باشد، ضمن اینکه برای سرعت بخشیدن به ادامه کار، پیمانکار طرح نیز عوض شد و امیدواریم پیمانکار جدید پای کار باشد و انتظارات ما را از اجرای مطلوب این طرح برآورده کند.
وی اضافه کرد: در این پروژه باید قسمت‌های سدبندی انحرافی، پمپاژ، انتقال آب، خط انتقال، مخزن و همچنین خطوط فرعی کارهایی انجام شود، ضمن اینکه پیمانکار باید به صورت هفتگی گزارشات عملکرد خود در خصوص آبرسانی به اراضی ماهور باشت و امامزاده جعفر را به استانداری کهگیلویه و بویراحمد ارسال کند.
این مسئول در پایان با بیان اینکه اعتبار خوبی برای این پروژه در سال آینده در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان از طرف دولت به مجلس پیشنهاد شده که امیدواریم این مبلغ محقق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام پیمانکار طرح عوض نشد چون کسی حاضر نیست پای کار بیاید چون شرکت آب منطقه ای پول ندارد و مطالبات پیمانکار را بصورت اوراق مشارکت داده که در هیچ کجا قابل نقد شدن نیست
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1