تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۷۸۴۶۰

آغاز به کار نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه آزاد یاسوج

۱
۰
کبنا ؛
فردین بوستانی عصر امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، اظهار کرد: روند وضعیت پژوهشی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به تبع آن دانشگاه‌های آزاد این استان نیز به لحاظ پژوهشی در سطح بالایی قرار دارند.pazohsh

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ادامه داد: پس از انقلاب جمعیت دانشجو، دانشگاه‌های کشور و این استان رشد قابل توجهی داشته‌اند و همین موضوع موجب شده که تعداد مقالات و طرح‌های پژوهشی نیز رشد خوبی داشته است.

وی، رشد مطالعات علمی و طرح‌های پژوهشی را گام اول در زمینه توسعه علمی دانست و متذکر شد: موفقیت اصلی هنگامی حاصل می‌شود که این مقالات تجاری‌سازی شوند؛ مقالات و پژوهش‌های علمی نباید در کتابخانه‌ها خاک بخورند، چراکه هزینه‌هایی که موضوع پژوهش تخصیص داده می‌شود بسیار محدود است.

بوستانی، حرکت به سمت کاربردی کردن مقالات علمی را رمز توسعه کشور در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: هر پژوهش باید بتواند بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کند.

در ادامه فتاح اظهار کرد: مسئولان برای برنامه‌ریزی، آمار و اطلاعاتی نیاز دارند که پایه آنها پژوهش است.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر به بنیان دینی و اسلامی مراجعه کنیم، درمی‌یابیم که بر اهمیت و ضرورت پژوهش بارها تأکید شده است و بزرگان گفته‌اند اگر می‌خواهید کاری به درستی انجام شود بدون پژوهش و کارشناسی عقیم می‌ماند.

محمدی با بیان روایت «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه» بیان کرد: ان العلم مصباح العقل که نشان دهنده اهمیت پژوهش است.

این مسئول ارشد استانی به بزرگی و عظمت کشور ایران و پیمودن پله‌های علمی در حال حاضر اشاره کرد و متذکر شد: جوانان پژوهشگر بودند که نام ایران را در دنیا سربلند کردند و امروز همه ما را با نام یک کشور علمی و پژوهشگر می‌شناسند.

محمدی در ادامه حمایت از پژوهشگران و محققان را وظیفه همه دانست و تصریح کرد: در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد این حمایت بیش از همه جا لازم و ضروری به نظر می‌رسد و تا کار پژوهشی نکنیم، استان کهگیلویه و بویراحمد توسعه پیدا نمی‌کند.

وی یادآور شد: امیدواریم کهگیلویه و بویراحمد روزی براساس داده‌های پژوهشی و تحقیقاتی ساخته شود؛ اینگونه است که نیازهای جامعه را می‌فهمیم و به ضرورت‌های جامعه پی می‌بریم.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان با قدردانی از این حرکت دانشگاه آزاد اسلامی از مراکز آموزش عالی در این استان خواست تا بیش از هر چیز به تحقیق و پژوهش اهمیت دهند و پژوهشگران را در راه کمک به توسعه استان تنها نگذارند.




نام شما

آدرس ايميل شما

هیات علمی
United States
با درود فراوان به تمامی پژوهشگران و دانشگاهیان خدارو شاکر هستیم که با امدن یک فرد علمی و پژوهشگری مثل دکتر بوستانی دوباره بحث پژوهش رونق گرفت ایشان از پژوهشگران برتر کشوری هستند و بنده به عنوان یک دانشگاهی افتخار شاگردی این انسان پاک و شایسته رو داشتم ودارم ارزوی سلامتی برای این استاد بلندمرتبه و تمام کسانی که صمیمانه دلسوز دانشگاه و دانشجو هستند میکنم کاش زودتر میومدین دکتر بوستانی عزیز .بدرود
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1