تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۷۸۴۴۲

عزم مسئولان برای استفاده از سرمایه‌های خفته آب و خاک استان

۲
۰
کبنا ؛

 مشاور آب و خاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از روند خط انتقال آب و ایستگاه پمپاژ چال موره و چاه تلخ باشت بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این طرح مهم قرار گرفت.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا بنام در این بازدید اظهار کرد: این پروژه برای آبیاری باغات و اراضی ۴۰۰ هکتار از اراضی برخی از روستاهای باشت تعریف شده است که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد دارد.
مشاور آب و خاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این پروژه از سال ۸۷ شروع شده که اکنون مراحل پایانی آن بوده و با بهره‌برداری نهایی از آن علاوه بر زیر آب رفتن ۴۰۰ هکتار از اراضی باشت، موجب اشتغال‌زایی ۲۶۶ نفر می‌شود.

-_۲_~۱وی با بیان اینکه خط اصلی انتقال آب این پروژه به پایان رسیده، ادامه داد: تعداد خانوارهای بهره‌بردار از این پروژه ۱۵۰ خانوار است.
بنام، دبی آب این پروژه را ۲۴۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و ابراز داشت: طول خط انتقال آب پروژه چال موره و چاه تلخ ۱۴٫۵ کیلومتر است که به پایان رسیده و مراحل تست آزمایشی آن نیز انجام شده است.
مشاور آب و خاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، خط انتقال این پروژه مهم را شامل پنج هزار و ۳۷۵ متر لوله فلزی ۲۴ اینچ، ۶ هزار و ۲۷۵ متر لوله فلزی ۲۰ اینچ و ۲ هزار و ۴۰۰ پلی اتیلن ۱۰ اینچ به بالا اعلام کرد.

بنام ادامه داد: احداث ساختمان برق، احداث حوضچه آب گیر، احداث تونل آب‌گیر، تأسیسات برقی و ایجاد خط انتقال اصلی از جمله کارهای مهم صورت گرفته در این پروژه بوده است.

وی این پروژه را فعال خواند و تصریح کرد: با اتمام اجرای شبکه‌های فرعی این پروژه به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

بنام در بخش دیگری از صحبت‌هایش ظرفیت‌های آب و خاک این استان را سرمایه‌های خفته خواند و ابراز داشت: در دوره کنونی با همسویی مجموعه جهاد کشاورزی و استانداری، عزم مسئولان برای استفاده بهینه از این سرمایه‌های ارزشمند جزم شده است.






نام شما

آدرس ايميل شما

fg
Iran, Islamic Republic of
خندیدییم
hodi
Iran, Islamic Republic of
آخ بخت ای استان.....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1