تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۷۸۳۸۲

جاشیه‌سازان فرهنگ و ارشاد اسلامی چه کسانی هستند؟

۸
۰
کبنا ؛امین فتحی*
گفته می شود امین کمالوندی در محافل خصوصی و در جمع دوستانش به ضرس قاطع گفته است: چهارشنبه این هفته از فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد رفت. ولی در آنسوی قضیه ایشان در جواب خبرنگاران خود را به بی خبری زده و منکر گفته هایش گردیده است. این موضوع نیز بهانه ای شده است تا گزارش نویسان و تخریب گران همیشگی دست به کار شوند و بدون از هدف صرفا دنبال تخریب نیروهای مطرح برای این جایگاه باشند که این سناریو جز تداوم وضعیت فعلی حاصلی نخواهد داشت. هم چنین به نظر می رسد کسانی که تاریخ تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد را رسانه ای کردند هدفی جزء ایجاد بستر برای تخریب بیشتر گزینه ی جایگزین ندارند.
واقعیت آن است که آقای مدیرکل ظاهراً پی به ماهیت سیاست در کهگیلویه و بویراحمد برده است و خوب می داند با حاشیه سازی و غوغا آفرینی می توان عمر صندلی ریاست را تمدید کرد.
جای تاسف دارد که در نهاد با اهمیتی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای انجام وظیفه و کار و تلاش جهادی در عرصه فرهنگ، همه ی تمرکز و دغدغه ی آقایان بر تقلا برای حفظ صندلی متمرکز گردیده است و این روزها ارشاد به جای تولید و کار هنری محلی ... تبدیل شده است. تردیدی نیست که آقای مدیرکل این هفته و یا یکی دو هفته ی بعد صندلی نرم و گردان مدیرکلی را به دیگری خواهد سپرد که قاعده ی صندلی ریاست همین آمدن و رفتن است و صندلی به کسی رحم نخواهد کرد «یعنی طمع مدار وصال مدام را»
حال سوال این است یک صندلی می تواند چه ارزشی داشته باشد که به خاطر آن دست به هر کاری زد و نکته ی مهم تر آن که این نوع رفتارها هرگز در شان خدمت گزاران نظام جمهوری اسلامی نیست. مسئولیت ها امانت الهی هستند که تا لحظه ی آخر تنها باید به ادای وظیفه و خدمت به مردم فکر کرد، نه آن که امکانات و انرژی خود و نهاد متبوع را صرفا در جهت حفظ جایگاه هزینه نمود.
کسانی که این روزها بازار اخبار و تخریب را در فرهنگ و ارشاد استان مجددا کلید زده اند باید به افکار عمومی جواب دهند که اگر مرکز پیرامون جابجایی مکاتبه داشته است و خود آنرا در جامعه مطرح کرده اند چه دلیلی وجود دارد که در جواب خبرنگاران منکر همه گفته هایشان می شوند و یا اگر چنین خبر و مکاتبه ای اصلا اتفاق نیفتاده است پس چرا باید با آبروی افراد بازی گردد.
در این میان رفتار برخی رسانه ها نیز جای نقد دارد و زیبنده نیست که رسانه ها به راحتی اخباری را که منبع موثق ندارند را از زبان برخی منابع  اما به قول خودشان آگاه درج نمایند.
همین رفتارها و شیطنت هاست که موجب دلخوری هنرمندان گردیده است و همین حرف ها و تخریب هاست که فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد را از فرهنگ و هنر تهی کرده است و این دستگاه را به میدان جنگ گلادیاتوری برای بقاء تبدیل نموده است.
به هر حال هر اتفاقی جز تغییر در روزهای آینده بیفتد هرگز زیبنده آقای مدیرکل فعلی نخواهد بود و افکار عمومی بیش از این اجازه این بازی موش و گربه را به کسی نخواهند داد و قطع و یقین استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در جلوی هر سناریوی انحرافی خواهند ایستاد.
یکی از ویژگی های آقای کمالوندی که تا چند روز دیگر مدیرکل سابق خطاب خواهد شد شعارها و وعده هایی بود که در سرانجام رساندنشان همیشه حرف و حدیث بود. اما امیدواریم حداقل این بار این حرف ها رنگ واقعیت به خود ببینند و شاهد پایان بلاتکلیفی در فرهنگ و هنر استان باشیم.

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

دوست
Iran, Islamic Republic of
برو جمع کن بابا،خودت فکر می کنی حاشیه درست کن نیستی، کلاغ هیزم بر
همشهری
Iran, Islamic Republic of
عامل بدبختی این استان رسلنه هاوسایتهای استان هستندکه بخاطرخوراکشان همه چی راخراب میکنند
روح
Iran, Islamic Republic of
جاشیه‌سازان فرهنگ و ارشاد اسلامی چه کسانی هستند

این را اصلاح کنید در تیتر

حاشیه =جاشیه
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
حاشیه عزیزم نه جاشیه
آگاه
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل انتخاب شده است و ایشان ساکن تهران است
م
Iran, Islamic Republic of
والله ما که کاره ای نیستیم ولی حداقل اینو مطمئنم که کمالوند تا کنون قویترین مدیر کل ارشادی بوده که تا بحال استانمون داشته.متاسفانه نباید همه چیز رو سیاسی بنگریم.هر فردی که مسئولیت می گیرد حتماً دارای سیاستهایی هست و بطور حتم سیاسی کاری هم می کند ولی سیاست کاری کمالوند بر سیاسی کاریش چربید.خداوند هر جا هست موفق و مویدش بدارد و انشالله مدیر کل بعدی هم موفق باشد البته اگر دوستان(؟؟؟) بگذارند.
كتاب
Iran, Islamic Republic of
والله نیرویی قویترازکمالوند توی این استان دیگرنخواهدآمد.....وای بحای مردم ما که مسئولین استانی فقط دنبال کارسیاسی اند نه کاراجرایی.......
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
خدایی قویترین مدیرکل فرهنگی تاریخ استان کمالوندی بوده ،انشاالله هرکجای مملکت اسلامی باشد موفق ومویدباشد.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1