تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۷۷۷۷۳

قاتل خرس‌های قهوه‌ای در دام محیط‌بانان دنا

۹
۰
کبنا ؛فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری شکارچی سابقه‌دار حیات وحش در پارک ملی دنا خبر داد.
جمشید عبدی‌پور  با بیان اینکه از حدود دو هفته پیش یک گروه از شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات دنا در منطقه میمند اقدام به تیراندازی و ایجاد ناامنی کرده بودند، اظهار کرد: پس از اطلاع محیط‌بانان پارک ملی دنا، سه محیط‌بان به منطقه مورد نظر اعزام شدند و با مشاهده شکارچیان اقدام به دستگیری شکارچیان کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه شکارچیان شش نفر بودند و در بالادست محیط‌بانان قرار داشتند و به قصد کشت به سمت محیط‌بانان شلیک می‌کردند، عملیات متوقف و متخلفان از محل گریختند.
وی تصریح کرد: روز گذشته و در هنگام گشتزنی، محیط‌بانان در همان منطقه دو شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات دنا مشاهده شده و طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری آنها شدند.
وی عنوان کرد: دو متهم دستگیر شده پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده و در جریان بازجویی به شکار خرس قهوه‌ای در پارک ملی دنا اعتراف کردند.
عبدی‌پور گفت: در جریان بازجویی‌ها، شکارچیان هویت همدستان خود را نیز فاش کردند که با دستور مقام قضایی حکم جلب سایر متهمان نیز صادر شد.
رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این افراد پیش از این نیز چندین بار مبادرت به شکار حیات وحش کوه دنا از جمله خرس‌های قهوه‌ای و کل و بز کرده بودند، گفت: دستگیرشدگان از شرورترین و خطرناک‌ترین شکارچیان و ساکن دشتک لردگان هستند که تاکنون چندین بار با محیط‌بانان پارک ملی دنا درگیر و چند بار نیز دستگیر شده بودند.

وی با اشاره به اینکه این افراد تا کنون چندین بار دستگیر و با مدارک مستند تحویل مراجع قضایی شده‌اند، ابراز کرد: متاسفانه به رغم جرائم سنگینی که آنها مرتکب شده‌اند ولی به دلیل اطاله دادرسی‌ها و احکام ناچیزی که برای آنها در نظر گرفته شده، این افراد همچنان اقدام به شکار غیرمجاز می‌کردند.
عبدی‌پور با بیان اینکه جرائم در نظر گرفته شده برای این اشرار و نوع سلاح‌هایی جنگی غیرمجاز که با همراه آنها کشف و ضبط شده است، هیچ تناسبی ندارد، گفت: مراجع قضایی همکاری خوبی با محیط زیست داشته‌اند ولی در مورد افراد سابقه‌دار و قاتلان حیات وحش باید احکام بازدارنده‌تر و قوی‌تری در نظر گرفته شود.
وی یادآور شد: در جریان درگیری‌های مسلحانه با این گروه شکارچی شرور و سابقه‌دار در طول یک ‌سال گذشته چهار قبضه اسلحه جنگی ژسه، یک قبضه کلاشینکف، یک قبضه اسلحه تک‌لول و یک قبضه ام‌ یک و تعداد کثیری گلوله جنگی کشف و ضبط شده است.
رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این گروه شرور از کشتن انسان نیز هیچ ابایی ندارند، بیان کرد: افراد این گروه در یک سال گذشته امنیت منطقه حفاظت شده دنا را بر هم زده بودند و به همین خاطر از مراجع قضایی انتظار می‌رود بدون اغماض این افراد شرور را به سزای اعمال خود برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دختری از دیار لر
Iran, Islamic Republic of
خدا ازتون نگذره
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
هیچی فردا هم ازادشون ایکنن،هیچم منش نی
پریسا
Iran, Islamic Republic of
حکم اعدام را اجرا کنید
#@
Iran, Islamic Republic of
اشد مجازات
م .شرافتی
Iran, Islamic Republic of
سلام .به نظر من باید همون بلایی که سر خرسها اوردن سر شکارچی ها بیارن.البته اگه بشه ...
سید ابراهیم یوسفی
Iran, Islamic Republic of
خدا دونه کشتن کمترین سزاشونه.
ایرج
Europe
سلام.وقتی بعد از این همه هنوز بارهای بار درگیری و کست و کشتار و اینهارا از مردم مشاهد میکنیم نشان از ضعف کار محیط زیست است باید بیشتر فرهنگ سازی کرد واقعا فرهنگسازی محیط زیست کم است.خوب تا الان به مردم گفته اید که فایده اکوسیستم حیات ونش چیه
@@
Iran, Islamic Republic of
با سلام لطفا پس از بازجویی و صدور حکم در همین سایت اطلاع رسانی شود تا مشخص شود اینان شرور هستند یا مسدولین ما کوتاهی و .. میکنند تا بیش از این شاهد چنین موضوعاتی نباشیم
من خودمم
Iran, Islamic Republic of
یه اشتباهی کرده
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1