تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۷۷۱۱۰

جوابیه‌ی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به خبر کبنا

۱۰
۰
کبنا ؛با انتشار مطلبی با عنوان« آقایان انفعال در محیط زیست تا کی؟» در پایگاه اطلاع رسانی کبنا نیوز  روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این مطلب واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا نیوز متن کامل این جوابیه‌ی بدین شرح است؛
چند روز پیش سایت کبنا نیوز مقاله ای با عنوان (آقایان انفعال در محیط زیست تا کی؟) منتشر کرده بود. با مطالعه این مقاله و جهت تنویر افکار عمومی جامعه و شفاف سازی در این برهه از زمان و به علت حساسیت موضوع روابط عمومی اداره کل محیط زیست لازم دید جوابیه ای به حق و به دور از افراط و تفریط منتشر کند.
خبرگزاری محترم باید یاداوری کنم که از لحظه شکل گیری تمدن انسانی تا الان لحظه هایی همراه با هنجار شکنی و قانون گریزی بوده است و فلسفه وجودی برخی از ادارات،سازمان ها و نهادها هم مبارزه با این هنجار شکنی ها بوده است و اداره محیط زیست هم از این مقوله مستثنی نیست.ایده آلیسم نگری خود بزرگترین تهدید برای یک جامعه است، پس ما باید دیدگاهمان نزدیک شدن به ایده آل ها باشد. تجاوز به طبیعت و تخریب محیط زیست در تمام دنیای امروزی به واسطه انسان انتخاب گر وجود دارد اما این شدت و میزان آن است که متفاوت است.اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کارآمدی در آرمانی ترین شرایط ممکن خود قرار دارد.این گفته ما با پشتوانه اسناد و مدارکی هست که توسط مقامات محترم مسئول مورد تایید قرار گرفته است.نمونه بارز آن انقلاب زیست محیطی در حوزه رودخانه بشار بوده است،تعطیلی سنگ شکن های متخلف اطراف روخانه بشار و انتقال این واحد ها به مناطق با ریسک زیست محیطی کمترکه با کمک استانداری و سایر ادارات ذیربط صورت گرفت باعث نجات اکوسیستم رودخانه بشار شد واقعا بی نظیر بود.
پایش های مدام اداره محیط زیست در حوزه رودخانه بشار باعث شده است که این رودخانه در بهترین وضعیت از لحاظ سلامت زیست محیطی باشد و این ادعا توسط داده ای آزمایشگاهی این اداره کل مستند موجود است.در حوزه مناطق حفاظت شده جانبازان محیط زیست ما خود گواهی بر صداقت و تلاش ما در این حوزه است .شما از انفعال در محیط زیست زیست صحبت کرده اید در حالی که اداره محیط زیست در آرمانی ترین برهه از زمان عمر خود در حوزه مدیریت و فعالیت های اجرایی قانونی خود است. شما فراموش کرده اید که این اداره در سرشماری وحوش مناطق حفاظت شده در کشور از نظر افزایش جمعیت رکوردار است خود استاندار محترم از مناطق حفاظت شده استان بازدید کردند و به پاس خدمات پرسنل این اداره با لوح سپاس از آنها تقدیر و تشکر کردند.این اداره با پیاده سازی رویکرد نوین مدیریت محیط زیست در استان که به عنوان الگوی مدیریتی مشارکتی موفق در کشور از آن بهره برداری می شود خود گواهی بر کارآمدی پرسنل این اداره است.مرگ عقاب ها به علت سهل انگاری دو واحد مرغداری بودند که توسط اداره محیط زیست شناسایی و برای طی روال قانونی به مراجع قانونی تحویل داده شدند و جالب اینکه خود اداره محیط زیست این موضوع را رسانه ای کرد.
این نکته قابل ذکر است که بیشترین معظلات زیست محیطی از ناهنجاری های اجتماعی و نبودن اخلاق پایدار زیست محیطی در جامعه منشاء می گیرد.هرگاه جوامع محلی در حوزه فرهنگ زیست محیطی ظرفیت سازی شدند می توان ارزش های زیست محیطی را در جامعه نهادینه کرد.این اداره کل بیشترین تمرکز خود را در حوزه آموزش متمرکز کرده است چرا که آموزش کلید پایدرای است و اگر بتوانیم آگاهی های زیست محیطی را در جامعه افزایش دهیم قطعا نگرش ها نسبت به حفظ محیط زیست مثبت خواهد شد و دیگر شاهد بروز اخبار ناخوشایند در حوزه محیط زیست نخواهیم بود. خلاصه این موارد در اصل پنجاه قانون اساسی خلاصه می شود که صراحتا اعلام می کند حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است.
خبرگزاری محترم شما از لزوم تغییر در محیط زیست صحبت کرده اید!!!! آری ما تغییر را در جهت پیشبرد تکالیف قبول داریم اما نه برای اداره ای که در آرمانی ترین شرایط از لحاظ انجام وظایف قانونی قرار دارد.ما در این اداره به حالت پایداری و تعادل رسیده ایم و باید از هرگونه حاشیه و تنشی که این تعادل موفق را بر هم می زند دوری کنیم.باید خاطر نشان کنیم در اداره کل محیط زیست استان سعی شده است تا بر اساس به روزترین مدل های مدیریتی فرابخشی، تلفیقی و مشارکتی بتوان به اهداف غایی در این حوزه دست یافت.این اداره بر اساس چشم انداز طراحی شده، به عنوان چراغ راه فعالیت های خود را به پیش می برد. اما تغییر برای اداره ای که از اهداف چشم انداز هم جلوتر است بی معنا است. تمام پرسنل این اداره سربازان این نظام و انقلاب هستند و در هر سمتی باشند انجام وظیفه خواهند کرد.
تمام ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی در حفاظت از محیط زیست و اشاعه فرهنگ محیط زیست مسئول هستند و سازمان محیط زیست هم به عنوان یک کاتالیزور و تسهیل گر آمادگی همکاری با هر نهادی را برای نهادینه کردن اخلاق پایدار زیست محیطی را دارد.
در پایان از همه مردم به خاطر نگرانی در حوزه محیط زیست و ارائه نقدهای سازنده تقدیر و تشکر می کنیم. ما می توانیم ادعا کنیم که در امر تغییر نگرش مردم با رویکرد مثبت نسبت به حفظ محیط زیست تا حد رضایت بخشی موفق بوده ایم و نمونه بارز گواه این ادعای ما همین نقدهای دوستان و نگرانی آنها در حوزه محیط زیست است و اما توصیه می شود نقدها رویکردهای سازنده داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

عیوب
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم محیط زیست استان در بدترین شرایط بحرانی به سر می بره این آمار و ارقامی که ازش میگین نوک قلم خودتون هستش هر جوری که بخواهین می نویسید،می تونید تو اداره کل محیط زیست یه نظر سنجی انجام بدین بالای ۹۵ درصد از وضعیت موجود و مدیریت محیط زیست ناراضی هستن...
Iran, Islamic Republic of
در آرمانی ترین شرایط از لحاظ انجام وظایف قانونی??????
۳ بار تکرارش کردی...

محیط زیست کشور از ریشه مشکل ساختار دارد. ساختمان پارک پردیسان حل مشکل را باید از خودش شروع کند
پیام
Iran, Islamic Republic of
چه نکته جالبی اگر مردم نسبت به محیط زیست حساس شده اند دلیلش شرایط ارمانی اداره کله؟اخه مرد حسابی اینم شد استدلال ؟شما برو به همون لوح تقدیرهایی که بهتون دادند دلت را خوش کن که محیط زیست وضعش تو استان عالییه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست استان نه تنها در حالت ارمانی بلکه در بد ترین وضعیت خود طی سی سال گذشته قرار دارد ایا فروش روزمره شکار در سطح شهر و بین مردم نشان از ضعف و اسیب محیط زیست نمی دهد؟ ایا تخریب دشتک سیسخت ؛دیل ؛و حاشیه روستاهای اب سپاه ؛خونگاه دشت رز و ... نشان از ضعف مدیریت نیست ؟ایا نا رضایتی در بین پرسنل و بی انگیزگی انان نشان از ضعف نمی باشد؟ایا نوشتن امار صرفا بر روی کاغذ ملاک می باشد یا ..............
ازخوانندگان کبنا
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم امانتداری شود/ قبل از مدیریت گورشیرزاد محیط یست میراث دار حوادث تلخ ودوران سیاهی شد.از پروژه مارشناسی نشده گوزن زرد گرفته ومرگ دومهندس در زیمنه اجرای این پروژه کم توفیق تا دوقتل و گرفتاری دوخانواده محیط بان /اجرای کارهای کارشناسی نشده بویزه یک پروژه برزمین مانده بدون مناقصه اجرا شده و دیگر مسایل اما امروز دومنطقه حفاظت شده پارک ملی و حاییزجرو چندمنطقه موفق کشور است. نسبت افزایش مشارکت اجتماعی وآگاهی بخشی نیز سلامت اداری نسبت به گذشته قابل قیاس نیست.اگر چه بی عیب ونقص هم نیست اما دراین زمینه خلی سیاه نمایی شد.
ازخوانندگان کبنا /ببخشید اصلاح
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم امانتداری شود/ قبل از مدیریت پورشیرزاد محیط یست میراث دار حوادث تلخ ودوران سیاهی شد.از پروژه کارشناسی نشده گوزن زرد گرفته و مرگ دومهندس در زمینه اجرای این پروژه کم توفیق تا دو قتل و گرفتاری دوخانواده محیط بان /اجرای کارهای کارشناسی نشده بخصوص یک پروژه برزمین مانده بدون مناقصه اجرا شده و دیگر مسایل و....استخدام های فامیلی .... اما امروز دو منطقه حفاظت شده پارک ملی و حاییزجرو چندمنطقه موفق کشور است. نسبت افزایش مشارکت اجتماعی وآگاهی بخشی نیز سلامت اداری نسبت به گذشته قابل قیاس نیست.اگر چه بی عیب ونقص هم نیست اما دراین زمینه خلی سیاه نمایی شد.
Iran, Islamic Republic of
با این جوابیه ها نمی تونید مردم را توجیه کنید همه چیز برای مردم مشخصه.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست نابود شد مگر خدا نجاتش دهد زحمت شبانه روزی ۳۰ ساله محیط بانان طی دو سال اخیر بر باد رفته است اگر می خواهید حقیقت را بفهمید بروید و از مردم حاشیه دنا بپرسید و کاری به امار نوشته شده بر روی کاغذ نداشته باشید
Iran, Islamic Republic of
دیگه این جوابیه ها فایده نداره پورشیرزاد رفتنی شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست استان هیچ تعریفی ندارد از دست رفته فرض میشود باتوجه به وضعیت حال حاضر ان و پیگیر نبودن مسئولان امیدی به آن نیست از افراد اگاه وباتجربه در زمینه محیط زیست استفاده نمیشود که تخصص دارن واین خود جای تاسف دارد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1