تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۷۷۰۱۶

تنش در جلسه دانشگاه آزاد یاسوج بر سر سران فتنه/ محمدی: دخالت استانداری در لغو جلسات کذب است

۸
۰
کبنا ؛معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای با تدبیر،عقلانیت و اقتدار طرف مقابل به ویژه آمریکا را در موضع انفعال نگه داشته است به برخی سووالات دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج بمناسبت روز دانشجو نیز پاسخ گفت.ARIAN
فتاح محمدی یکشنبه شب در آیین گرامیداشت روز ۱۶ آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج افزود: تکلیف موضوع هسته ای ایران را رهبری معظم انقلاب به صراحت مشخص کرده است.
وی در پاسخ به سووال دانشجوی بسیجی که نتیجه مذاکرات هسته ای را مایوس کننده و روز عزای ملت عنوان کرد، یادآور شد: تیم مذاکره کننده ایران توانست با تدبیر،عقلانیت، منطق و با پشتوانه عظیم ملی و رهبری معظم موضع پرقدرت خود را در راستای حقوق هسته ای اعلام کند.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی با تاکتیکی هوشمندانه و با یک دیپلماسی قوی پا به عرصه مذاکرات حساس هسته ای گذاشت که امروزه طرف مقابل را نیز مجبور به واقعیت پذیرش این حق مسلم برای ملت ایران کرده است.
محمدی تصریح کرد: اینکه حق غنی سازی در ایران به رسمیت شناخته شده خود از بزرگترین دستاوردها و اقدامات مهم این مذاکرات بود.
معاون سیاسی وامنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: شکستن تابوی تحریم ها و اجبار کردن غرب به ادامه ندادن تحریم های ظالمانه از دیگر دستاوردهای مهم مذاکرات هسته ای بود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمدگفت:آنچه مسلم است این است که امروزه در مذاکرات هسته ای کسی که اکنون درموضع انفعال قرار گرفته غرب و به ویژه ایالات متحده آمریکا است.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده با رعایت تمامی مصالح و منافع ملی و با استقلال کامل بر روی مواضع صریح هسته ای تاکیددارد و با عزت و افتخار و سربلندی تمام از این حقوق مسلم ملت دفاع می کند همچنانکه تا امروز و به گفته رهبری معظم اینگونه بوده است.
گرانی نان در روزهای اخیر از زبان سخنگوی دولت از دیگر سوالات و مطالبات دانشجویان در روز دانشجو بود که محمدی نیز در پاسخ گفت: گران کردن نان از ۹ تومان به ۱۰۰ تومان دغدغه و مشکل ملت نبود اما ۲۰درصد اضافه کردن اکنون به معضل اساسی جامعه تبدیل شده است.
وی گفت: این در حالی است که این اقدام دولت بر اساس قانون مصوب مجلس و بعد از گذشت سه سال اتفاق افتاده که به دولت اجازه داده شده بود در این راستا اقدام کند.
محمدی تصریح کرد: بسیاری از اقدامات و اجرای امور از سوی دولت از جمله هدفمندی یارانه ها موازین و مصوبات قانونی مجلس بوده که دولت را موظف به اجرای این قوانین دانسته است.
اعلام خالی بودن خزانه در شروع فعالیت دولت یازدهم از زبان دکتر روحانی نیز یکی از سوالات دانشجویان بود، که محمدی در پاسخ ابراز داشت: این یک واقعیت آشکار بود.
۸۱۴۱۷۷۴۸-۶۱۲۷۵۳۴
وی افزود: در خود دستگاه های مختلف اجرایی استان همچون سایر استان ها کارکنان دولت در سال گذشته با مشکل پرداخت حقوق مواجه شدند.
محمدی با تاکید بر اینکه نباید شخصیت های اثرگذار و سرمایه های فکری نظام را اینگونه مورد خدشه و تخریب و یا حذف قرار دهیم، افزود: دکتر روحانی کسی است که امتحان خود را در موقعیت های حساس این انقلاب و نظام به اثبات رسانده و مورد تایید رهبری معظم و اعتماد عمومی مردم است.
وی با بیان اینکه او فردی نیست که بدون آگاهی و غیراصولی حرفی را به زبان بیاورد و باید این واقعیت را پذیرفت،افزود: بخش عمده ای ازکسری بودجه وبی نظمی های مالی سالهای گذشته مربوط به سوء مدیریت ها و بخشی هم مربوط به دشمنی دشمنان و تحریم های ظالمانه بود.
وی تصریح کرد: حتی در سال گذشته کل تخصیص اعتبارات عمرانی درکهگیلویه وبویراحمد به ۳۰درصد هم نرسید و یا امسال میزان بودجه فرهنگی استان حدود شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.
موضوع مدیریت استان و چینش مدیران در دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه وبویراحمد از دیگر سوالات مهم مطرح شده از سوی هر دو طیف یعنی بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی در نشست روز دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج بود.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به موضوع چینش مدیران در دستگاه های اجرایی افزود: نقطه اوج رعایت شعار و گفتمان اعتدال دولت روحانی در این استان به ویژه در راستای چینش مدیران مشهود و قابل محسوس است.
وی تصریح کرد: با اطمینان راسخ اعلام می کنیم که هیچ گونه نگاه سیاسی صرف در موضوع انتخاب و چینش نیروهای اجرایی در این استان وجود نداشته است.
محمدی افزود: بسیاری از مدیران موجود در دستگاه های اجرایی استان هنوز از دولت قبل هستند.
وی تاکید کرد: بسیاری از فرمانداران جدید در شهرستان های مختلف نیز از کسانی بودند که به دولت آقای روحانی رای ندادند.
حذف بیش از ۱۲۰برنامه ویژه روز دانشجو ، کنسل شدن مراسم سخنرانی روز دانشجو در دانشگاه دولتی و علوم پزشکی یاسوج، دخالت مجموعه استانداری در برنامه های تشکل های دانشجویی و مخالفت با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از دیگر سوالات و مطالبات مهم دانشجویان در این آیین بود.
محمدی با تکذیب و دروغ محض دانستن بسیاری از ادعاهای مطرح شده، تاکید کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی که از مطالبات بحق رهبری و نماد بارز جنبش دانشجویی است به شدت مورد استقبال دولت یازدهم و مدیریت اجرایی به ویژه حوزه سیاسی و امنیتی استانداری است.
محمدی استقلال فکری، پرسش گری و آزادانه اندیشیدن را از ویژگی های بارز یک دانشجوی پویا و خلاق در جمهوری اسلامی دانست و گفت: بیان مطالبات از سوی دانشجو باید بر حسب منطق و استدلال قوی و نه با نگاهی حزبی و گروهی و احساسی باشد.
وی ابراز داشت: آنچه که امروز بیشتر در نوع سوالات مطرح شده و مطالبات دانشجویان نمود و ظهور پیدا کرد نگاه های صرف جناحی و حزبی و احساسی بود.
محمدی تاکید کرد: علم توام با حلم و حاکمیت توحیدی ، عقلانیت و دین محوری باید در اندیشه و تفکر دانشجو موج بزند و بتواند با منطق و استدلال و اشرافیت کامل در زمینه مسایل روز جامعه و دنیا اظهار نظر کند.
۸۱۴۱۷۷۴۸-۶۱۲۷۵۳۵
در مواقعی نیز فضای سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی رو به تشنج و زد و بندهای سیاسی و حتی برخوردهای فردی می رفت که با تذکرات و دخالت حراست دانشگاه نیز جو کمی آرامش خود را تا پایان جلسه حفظ کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج،  این جلسه که با دعوت تشکل‌های بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد از ساعت ۳۰ /۱۵ عصر امروز شروع شد.
در ابتدا این جلسه به آرامی پیش می‌رفت تا اینکه در انتهای جلسه تنش و برخوردهای فردی بوجود آمد.
فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دانشجویان هر دو طیف را به خویشتن داری دعوت کردند.
وی گفت: من از بچه‌های همین استان هستم ولی اگر فردا در برنامه‌های کرسی آزاد اندیشی و مناظره‌های دانشجویی مهمانانی خارج از استان را دعوت کردید، خواهشاً مسائل خیلی پیش پاافتاده و تسویه‌های سیاسی و شخصی را مطرح نکنید، بلکه بر روی مسائل آکادمیک و علمی بیشتر تاکید نمائید.
تنش از جایی شروع شد که بچه‌های انجمن اسلامی و هواداران این انجمن احمدی‌نژاد را سران فتنه معرفی و طرف مقابل یعنی بچه‌های بسیج دانشجویی، کروبی و میرحسین موسوی را سران فتنه اعلام کردند.
این موضوع باعث شد تا جلسه دچار تنش و برخوردهای فردی شود.
انتهای پیام/جهان
نام شما

آدرس ايميل شما

کفیل
Iran, Islamic Republic of
اگرچنشهای نیروهاسیاسی نیست لابدطایفه ای وجناحی است
محسنی
Iran, Islamic Republic of
مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی با کمال آرامش برگزار گردید.
ali
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی بخش زیادی از سخنانت کاملاً سیاسی ویکطرفه بود مملکت را دولت خاتمی وشماها خراب کردید وگرنه مردم همه ازدولت احمدی نژاد رضایت کامل دارند مدیران راهم براساس دیدگاه سیاسی انتخاب کردید دروغ بسه
Iran, Islamic Republic of
. که گذاشتنتون سر کا ر لرهای بدبخت.
م
Iran, Islamic Republic of
جناب محمدی خود واقف هستند که چینش مدیریتی استان بدترین نوع چینشی که این استان تا کنون در طول انقلاب تجربه کرده است.وقتی استاندار استان دو دستی اختیار انتخاب مدیران را در اختیار نمایندگان قرار می دهد و بواقع اختیار قوه مجریه را به قوه مقننه میدهد. وقتی او بطور صریح از سمهمیه بندی مدیران بین نمایندگان صحبت می کند و تلویحا خود را فاقد اختیار معرفی می نماید پیامدش چیزی است که امروز مردم در صحنه مدیریتی استان شاهد هستند. جالب است که جناب استاندار بارهای بار است که از تریبون ضعف مدیریت در استان را تایید کرده و علت رکود کاری پروژه ها را به عدم توان کاری مدیران ربط داده است.سئوال این جاست که بانی و مسئول اصلی چینش مدیریت در استان چه کسی است ؟ چه عواملی موجب بی انگیزگی نیروهای انسانی باتجربه و توانمند و نهایت خروجشان از استان شد؟ تفکر قبیله ای و عشیره ای و نقش آن در انتخاب مدیران را چه کسی ترویج و تقویت می کرد ؟ خوب بود که جناب محمدی هنگام صحبت در باره ی مدیریت استان روی این پرششها تامل کرده و ضمن پرهیز از فرافکنی به این گونه پرسشها پاسخی درخور شان و جایگاه مردم بدهند .
وئتائتالتلا
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم تیتر حقیقت داشته باشد
محمدی
Iran, Islamic Republic of
باید بحال این استان خون گریه کرد.شما درست گفتید چینش مدیران سیاسی نیست اما کاملافامیلی است . مدیران بجامانده ازقبل فامیل درجه یک ومدیران انتصابی جدیدهم نسبی وسببی آقای استاندارند.اینکه فرمانداران وبخشداران ازمخالفین آقای روحانی است ازبی کفایتی شخص حضرتعالی است .
وطن
Iran, Islamic Republic of
ما کجا از دولت احمدی نژاد راضی هستیم؟چرا جای دیگران نظر میدید
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1