تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۷۶۲۰۵

نکته‌ای درباره یک اسیدپاشی و یک آمبولانس!

۰
کبنا ؛تصور می کنید اسید پاشی چه ربطی می تواند به آمبولانس داشته باشد؟ اسیدپاشی در هر صورت امری مذموم و مجرمانه است و عاملان آن باید مجازات شوند. اما در خلال آخرین اسیدپاشی دردناک رخ داده در تهران که به آسیب دیدگی ناجوانمردانه یکی از پزشکان تهران منجر شد، نکته ای حاشیه ای هم وجود داشت!
به گزارش بنکر (Banker)،آنگونه که در «آیین نامه نحوه تاسیس وبهره برداری بیمارستان‌ها» آمده است: «آمبولانس بیمارستان صرفا مجاز به انتقال یا جابه‌جایی بیماران تحت درمان خود درموارد مورد نیازمی باشد.»
بنابراین پزشکان و پرسنل بیمارستان ها مجاز نیستند و نباید از آمبولانس به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل عمومی یا ترددهای شخصی استفاده کنند؛ اما آنگونه که در جریان اسید پاشی به پزشک محترم بیمارستان ضیائیان تهران گزارش شده و در جرائد نیز منتشر شده است: «مجرمان، دکتر انوری را که خودش به تنهایی سوار آمبولانس بوده و به خانه‌اش می‌رفته است تعقیب کرده‌اند... قربانی آمبولانس را پارک می‌کند و پیاده می‌شود مجرمان به او نزدیک می شوند و...» (نقل از روزنامه ایران)؛ آیا واقعا پزشک مورد نظر با آمبولانس مشغول تردد غیرکاری بوده؟ آیا در این صورت خروج آمبولانس از بیمارستان قانونی و توجیه پذیر است؟
بر اساس گزارش وزیر بهداشت در مرداد ماه ۱۳۹۳، بیمارستان‌ها و مراکز امدادی کشور با مشکل کمبود ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس دست به گریبان‌اند! در این شرایط و در حالی به دلیل کمبود آمبولانس جان شهروندان و به ویژه بیماران همواره در معرض خطر قرار دارد، چگونه یک آمبولانس به راحتی و جهت ترددهای شخصی از بیمارستان خارج می‌شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1