تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۷۶۰۰۸

اعلام ضرورت‌ها و اولویت‌های بخش کشاورزی استان

۰
کبنا ؛قدرت‌الله ویسی  در آیین تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی اظهار کرد: اهمیت بخش کشاورزی در رونق تولید و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی بر کسی پوشیده نیست و بدون شک این بخش باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص اعتبارات باشد.
کوتاه کردن مسیر خودکفایی در محصولات غذایی
معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کوتاه کردن مسیر خودکفایی و عدم وابستگی غذایی به کشورهای خارجی وظیفه‌ای است که همه مردم و مسئولان به ویژه جهادگران حوزه کشاورزی باید آن را جدی بگیرند و در این مسیر گام بردارند.
وی هم‌افزایی، اجرای مدیریت مشارکتی، همدلی و تقویت روحیه کار در بین مسئولان و کارکنان را یک حلقه اثرگذار در زنجیره کارهای مدیریتی حوزه کشاورزی دانست و ابراز داشت: اگر این‌ها باشد بدون شک هدف‌گذاری بخش کشاورزی بهتر شده و اثرگذاری تصمیمات و اقدامات مسئولان نیز برای مردم ملموس‌تر خواهد شد.
انگیزه، صمیمیت و همدلی در بین مسئولان و کارکنان جهاد
ویسی بیان کرد: اگر انگیزه، صمیمت و تعامل در بین مسئولان به ویژه مسئولان شهرستانی نباشد، اهداف بخش کشاورزی لطمه می‌خورند و مجموعه تلاش‌ها برای رسیدن به خودکفایی و رونق تولید فرسایشی و عقیم می‌مانند.
معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با برشمردن اولویت‌های این سازمان در بخش‌های مختلف کشاورزی، تصریح کرد: در حوزه آب و خاک اولویت ما افزایش راندمان آبیاری از طریق اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است که در همین مدت اندک شروع به کار تیم جدید مدیریتی در یان حوزه کارهای خوبی صورت گرفته است.
تبدیل اراضی دیم به آبی
وی تقویت سفره‌های آب زیرزمینی از طریق احداث سد و طرح‌های آبخیزداری را از دیگر اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و ادامه داد: باید با تأمین و تخصیص آب مورد نیاز اراضی این استان، مزارع دیکم را به مزارع آبی تبدیل کنیم.
ویسی ادامه داد: در حوزه باغبانی نیز اولویت سازمان جهاد کشاورزی، افزایش تولید در واحد سطح از طریق توسعه فضاهای گلخانه‌ای است که در همین زمینه اعتبارات ویژه‌ای در صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده است.
تولید ماهی در قفس
معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه آبزیان نیز چگونگی پرورش ماهی در قفس به ویژه در سدمارون و کوثر از اولویت‌های اصلی ما است و همچنین در حال شناسایی مناطق مستعد برای پرورش ماهی کپور هستیم.
وی، افزایش تولید و خرید مازاد بر نیاز گندم، تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی، افزایش تولید جوی دیم، افزایش تولید دانه‌های روغنی همچون کلزا و تولید بذور گواهی‌شده، پرورشی و مادر را از جمله سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی این استان برشمرد.
اجازه نمی‌دهیم بخش کشاورزی آسیب ببیند
بدرقه، سرپرست جهاد کشاورزی بهمئی شد
معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه‌ریزی ها و تلاش اجازه نمی‌دهیم بخش کشاورزی در این استان آسیب ببیند.
بیت‌الله بدرقه به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی جایگذین عبدالله قیصری شد تا او نیز این مسئولیت مشابه را در شهرستان کهگیلویه عهده‌دار شود.
انتهای پیام/بنام
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1