تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۷۶۰۰۰

نشست تخصصی پژوهشگران و نویسندگان در یاسوج برگزار شد+تصویر

۰
کبنا ؛

با حضور پارسیان نژاد رئیس حوزه هنری استان و هادی پور مسئول پژوهش استانداری استان، نشست تخصصی نویسندگان و پژوهشگران استانی  در یاسوج برگزار شد.

در ابتدای این نشست صمیمی ،رضا پارسیان نژاد رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد با تشکر از تمامی دست اندرکاران و افراد حضور داشته در این نشست صمیمی، چاپ و نشر  کتابهای فاخر و بزرگ در حوزه هنری استان را یک تحول بزرگ فرهنگی برای استان دانست و ابراز داشت:چاپ و نشر کتابهای فاخرو وبزرگی همچون پایی که جاماند و دانشنامه فرهنگ استان نمود بارزی از فعالیت های خوب هنرمندان ونویسندگان  این استان است.

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/09/10/img_6671.jpg

وی در ادامه به چاپ و نشر دانشنامه فرهنگ و تمدن استان به همت تیم حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره داشت و افزود: تهیه و تدوین این کتاب با پشت سر نهادن تمامی مشکلات و سختی های موجود،توانست به عنوان یک اثر ماندگار در استان و کشور لقب گیرد.

پارسیان نژاد از قرار داشتن حوزه هنری استان در رتبه های اول چاپ و نشر دانشنامه و فرهنگ غنی  وبومی خبر داد و گفت: خوشبختانه توانسته ایم بعد از استانهای بوشهر وگیلان رتبه سوم در تدوین و چاپ دانش نامه فرهنگی و تمدن استانی را به خود اختصاص دهیم که در نوبه خود مایه فخر و بزرگی برای ماست.

رئیس حوزه هنری استان با تقدیر و تشکر از افرازی زاده  پژوهشگر و نویسنده برتر استانی در کمک و همیاری به این نهاد در تدوین و چاپ این کتاب فاخر،گفت: کمک های خوب و مسرت بخش تمامی اعضای حوزه هنری و قشرهنرجو و نویسنده استان در جمع بندی این کتاب بسیار قابل تحسین و قدردانی است.

سخت ترین روزهای پارسیان نژآد در حوزه هنری

وی  در ادامه با انتقاد از کمبود اعتبار کافی در این حوزه در زمینه چاپ و نشر کتابهای فاخر، گفت: تیم مدیریتی حوزه هنری در این چندسال با تمامی مشکلات و کمبود ها تا آخرین لحظه برای به ثمر نشستن کارهای خود تلاش خوبی را انجام دادند.

 دست یاری حوزه هنری به سمت مسئولان استانی

رئیس حوزه هنری با تأکید بر اینکه نباید از زحمات هنرمندان و نویسندگان استان در ارائه آثار فاخر غافل شد،گفت: بیشتر مشکلات حوزه هنری در این دو سال کمبود اعتبار و نداشتن منابع مالی متمرکز برای جامعه هنر جوی استان بوده که در برخی مواقع باعث کندی در ارائه آثار شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه ای از منابع ملی برای حوزه هنری ودیگر مراکز استانها پیش بینی نشده است و تنها بودجه ساختاری آن صرفاً از منابع استانی تأمین می شود، ابراز داشت: حوزه هنری با داشتن بیشترین قشر جامعه هنر جوی استان، باید بیشتر از دیگر نهادهای فرهنگی استان مورد لطف مسئولان قرار گیرد.

آداب و رسومات محلی استان در حاشیه تاریخ

پارسیانژاد در ادامه چاپ و نشر آثار فاخر و بزرگی همچون دانشنامه فرهنگ و تمدن استان را عاملی برای پیشبرد وحدت و زنده ماندن رسومات قدیمی استان دانست و گفت: متأسفانه بیشتر رسومات و آیین های محلی ما در حاشیه تاریخ گم شده و رو به فراموشی سپرده است.

وی با بیان اینکه آداب و رسومات محلی به عنوان برگی از زندگی و تاریخ این استان و جامعه قلمداد می شوند، ابراز داشت: هنرمندان و نویسندگان استان نباید بگذارند تاریخ کهن و چندین ساله این مرز و بوم با داشتن این گنجینه غنی رو به فراموشی بسپارد.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه با انتقاد از برخی متولیان فرهنگی استانی گفت:برخی از دستگاههای فرهنگی و خدمات رسان بیشترین برنامه های فرهنگی محدود به مناسبت ها و انجام مراسم با رویکرد کوتاه مدت می بینند و به اهم فعالیت های فرهنگی نگاهی بلند مدت با قدرت اثرگذاری بیشتر توجه ندارند.

نبود کتاب خوب و کتاب فروشی عامل اصلی رکورد مطالعه

پارسیان نژاد در ادامه یکی از عوامل مهم رکود مطالعه در جامعه را نبود کتاب خوب و موثر در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: یکی از مسائل اصلی رکورد مطالعه در جامعه نبود کتاب خوب و با ارزش است.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق استان تعداد هزاران رستوران و اغذیه فروشی بیرون وجود دارد و این به گونه ای بوده که تعداد کتابخانه ها کمتر از انگشتان یک دستهستند ،ابراز داشت: آنچنان که باید و شاید بر روی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه توجه اساسی و کافی نشده است.

کتاب یار دیرین انسان در کارهای روزمره

رئیس حوزه هنری استان در ادامه کتاب را یار دیرین انسان در کارهای روزمره دانست و گفت: خوشبختانه در این چند سال حوزه هنری استان با چاپ و نشر آثار فاخری چون پایی که جاماند توانسته است جایگاه  ویژه ای را بین مردم و جامعه پیدا کند.

پارسیان نژاد از کتاب پایی که جاماند به عنوان یک اثر ملی وجهانی یاد کرد و گفت: ترجمه این کتاب به چند زبان زنده دنیا و فروش فوق العاده و رتبه اول این کتاب در جشنواره ها و نمایشگاههای کتاب نمود بارزی از ارزشمندی این کتاب در بین خوانندگان است.

چاپ و نشر آثار فاخر و ارزشمند حوزه هنری در آینده نزدیک

وی در ادامه از چاپ و نشر آثار جدید و فاخر این نهاد در آینده نزدیک خبر داد و گفت:در روزهای آینده با تلاش و به بار نشستن زحمات شبانه روزی نویسندگان و پژوهشگران این نهاد، کتابهای فاخر و ارزشمندی را در حوزه دفاع مقدس و ادبیات داستانی به چاپ خواهیم رساند.

هنر مردان و زنان لُر مغفول مانده است

رئیس حوره هنری استان، هنر و فرهنگ مردان و زنان لر هم استانی در دوره افتاده ترین مناطق محروم استان را نمود بارزی از فرهنگ اصیل این استان دانست و افزود: بیشتر،هنر مردان و زنان لر بیشتر مناطق استان در بی توجهی مغفول مانده است.

پارسیان نژاد در ادامه با اشاره به اینکه نگاه متولیان فرهنگی به هنرمندان،پژوهشگران و نویسندگان باید نگاه کیفی باشد نه کمی، ابراز داشت:ترویج هنرفرهنگی اسلامی و توجه به خواسته های هنرجویان جامعه باید لازمه کاری مسئولان فرهنگی استان باشد.

هنر در ذات کهنسالان لُر نهفته است

پارسیان نژاد با بیان اینکه هنربومی این استان بیشتردر سینه کهنسالان این مرز وبوم نهفته است، اظهار داشت: هنرمندان و نویسندگان باید این فرهنگ را به صورت مکتوب از دایره سینه این عزیزان بیرون بکشند و نگذارند چنین فرهنگ اصیل وغنی در گذر تاریخ  و زمان رو به فراموشی بسپارد.

وی در ادامه رسانه ها را بازوان توانمند حوزه هنری و قشر هنرجو و نویسنده  استان دانست وافزود: رسانه باید با یک دید استراتژیک و همه محور بازوان توانمند وقوی برای حوزه هنری و هنرمندان در پیشبرد اهداف آنان باشند.

هنرمندان و نویسندگان سفیران فرهنگی جامعه

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه هنرمندان و نویسندگان سفیران فرهنگی جامعه هستند ،ابراز داشت: ایجاد بستر مناسب برای قشر هنرمند و نویسنده استان باعث رشد فرهنگی جامعه خواهد شد.

پارسیان نژاد در پایان از حسن و لطف مسئولان اجرایی دولت در استان از جمله استاندار به هنرمندان و اهالی هنر استان اشاره داشت وگفت: دست اندرکاران و اهالی هنر استان  از استاندار و مسئولین فرهنگی استان خواهان هم افزایی هر چه بهتر و بیشتر آنان در پیشبرد اهداف جامعه هنر جوی استان هستند.





پایی که جاماند
پایی که جاماند
پایی که جاماند
پایی که جاماند
پایی که جاماند
پایی که جاماند
پایی که جاماند
پایی که جاماند
پایی که جاماند
پایی که جاماند

نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1