تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۷۵۹۹۸

اقدامات مرکز بهداشت کهگیلویه در پیشگیری از ایدز

۰
کبنا ؛کارشناس بیماری های رفتاری مرکز بهداشت کهگیلویه با اشاره به شعار هفته جهانی ایدز با عنوان «درمان HIV همه گیری را مهار می کند، پیشگیری کنید، درمان کنید، زندگی کنید»، گفت: مهمترین را انتقال ایدز، اعتیاد تزریقی است.koh.jamalui
طهمورث رخ افروز افزود: راه های انتقال ایدز از طریق اعتیاد تزریقی (استفاده از سرنگ مشترک) بوده،  ولی طی چند سال اخیر آمار روابط جنسی در ابتلا به ایدز نیز بالا رفته است.
راه های پیشگیری از ایدز
وی اظهار داشت: عدم استفاده مشترک از سرنگ آلوده در بین معتادین تزریقی، پایبندی به اصول اخلاقی و پرهیز از روابط جنسی نامشروع از مهمترین راه های پیشگیری از ابتلای به بیماری ایدز است.
اقدامات مرکز بهداشت کهگیلویه در جهت پیشگیری از ایدز
وی با اشاره به اینکه باید فعالیت های بیشتری در زمینه افزایش آموزش های همگانی و آگاهی آحاد مردم در مورد این بیماری و همچنین راه های انتقال و پیشگیری از آن صورت گیرد، تصریح کرد: این مهم نیازمند عزم جدی و همکاری بین بخشی و مشارکت همگانی ادارات و نهاد ها و عامه مردم است.
رخ افروز با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت کهگیلویه در جهت پیشگیری از ایدز، ادامه داد: تهیه و توزیع تراکت، پمفلت، بنر، ارسال پیامک، برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی، بازدید دوره ای از مراکز ترک اعتیاد و زندان از جمله اقدامات صورت گرفته است.
کارشناس بیماری های رفتاری مرکز بهداشت کهگیلویه اضافه کرد: همچنین مشاوره، نمونه گیری و انجام آزمایش های تشخیصی لازم جهت گروه در معرض خطر،  در طول سال و به خصوص هفته جهانی مبارزه با ایدز  از دیگر اقدامات پیشگیرانه این مرکز در برابر ایدز است.
رخ افروز با اشاره به اینکه مراکز مشاوره رفتاری، مکان مناسبی  و امنی برای انجام تمامی اقدامات در خصوص بیماری ایدز است، خاطرنشان کرد:  مرکز مشاوره شهرستان کهگیلویه که نزدیک به یک سال از  راه اندازی آن می گذرد همواره آماده ارائه خدمت به این بیماران می باشد.
مرکز مشاوره شهرستان کهگیلویه، پشت اداره هلال احمر، ساختمان قدیم شبکه بهداشت و با تلفن ۰۷۴۳۲۲۷۱۰۱۳  همه روزه، آماده ارائه خدمات رایگان به همشهریان می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1