تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۷۵۹۷۳

تاریخ از عملکرد دولت در مذاکرات هسته ای به نیکی یاد می‌کند

۱۷
۰
کبنا ؛دکترباقر قائمی مدرس دانشگاه وصاحب نظر در عرصه مسائل سیاستگذاری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مذاکرات هسته ایران و گروه ۱+۵، مقطع کنونی را فرصتی تاریخی برای غرب دانست که برای رسیدن به توافق باید ازآن استفاده کنند.GHAEMI
وی گفت: تیم مذاکره کننده در سایه حمایتهای مقام معظم رهبری  وپشتیبانی ملت بزرگ ایران انگیزه مضاعفی پیدا کرده وبا جدیت بیشتری پشت میز مذاکره نشسته واز حقوق هسته ای ایران به خوبی دفاع  خواهد کرد.
دکتر قائمی با اشاره به اینکه به نظر می رسد در آمریکا درآینده یک نوع گردش قدرت اتفاق خواهد افتاد ودموکراتها قدرت را به جمهوری خواهان واگذار خواهند کرد گفت: امروز رئیس جمهور آمریکا هم از نظر داخلی وهم خارجی با چالش هایی روبروست که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای به نفع آمریکاییها خواهد بود.
وی گفت: رئیس جمهور دموکرات آمریکا در مجلس سنا و کنگره تحت فشار جمهوریخواهان است واز طرف  دیگردر منطقه استراتزیک خاورمیانه درگیر گروههای تروریستی مانند داعش  می باشد که عقلایی است در این مقطع در مقابل کنگره ایستادگی کند واز مذاکره با ایران حمایت می کند.
این صاحب نظر در عرصه مسائل سیاستگذاری عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای را بسیار موفق ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد:به دلیل شناخت وتسلط تیم مذاکره کننده وتاکتیک های اتخاذ شده ،قطعا تاریخ از آنها به نیکی یاد خواهد کرد.
این مدرس دانشگاه، ارتقاء مذاکرات در سطح وزیران امور خارجه و کم رنگ کردن نقش واسطه ها  ودیگر بازیگران این پرونده را از تدابیر دولت تدبیر امید برای به نتیجه رساندن این مذاکرات ذکر کرد واظهار داشت: تیم مذاکره کننده باید همین رویکرد واستراتژی را تداوم دهد همانطوریکه تا کنون انجام داده اند.
دکتر قائمی  افزود:تداوم سطح مذاکرات در سطح وزیران  امورخارجه وکم رنگ تر کردن نقش بازیگران  دو رویکرد بسیار مهم تیم  مذاکره کننده پرونده هسته ای ایران است و به همین دلایل می بینیم مذاکراتی بین وزیر امور خاجه ایران وآمریکا برگزار می شود که این درایت وتدبیری که از سوی این بازیگر اتخاذ می شود در حقیقت همان استراتژی می باشدکه ما می توانیم در چهار چوب نظریه های انتخاب عقلانی وبه ویژه تئوری بازیها آنها را تحلیل کنیم  وقطعا عواقب ونتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.
وی گفت این یک راهکار سیاستی است که دولت برای به نتیجه رساندن اهداف خویش در این مذاکرات وحل مسئله هسته ای در پیش گرفته است  که ارتقاء سطح مذاکرات و کم رنگ کردن نقش واسطه ها از مهمترین گامهایی است که باید در این مذاکرات دنبال شود.
این مدرس دانشگاه  خاطرنشان کرد: در یک بازی اگر تعداد بازیگران بیشتر ،افق زمانی تنگ تر ورسیدن به تفاهم مشکل تر می شود  که رویکرد تیم هسته ای در کم رنگ کردن نقش واسطه ها، بطوریکه که بازی به سمت دو بازیگری (ابران وآمریکا)به پیش برود برای به نتیجه رساندن آینده مذاکرات مفید تر خواهد بود.
وی تامین منافع ملت ایران ودفاع از حقوق هسته ای ایران را مهمترین دغدغه تیم مذاکره کننده هسته ای دانست که با استدلال ومنطق قوی  برآن ایستادگی خواهند کرد.
دکتر قائمی ایران را کشوری تاثیر گذار در منطقه خاورمیانه دانست وگفت :غرب راهی جز مذاکره با ایران ندارد وباید بکوشد از فرصت تاریخی مذاکرات در این مقطع حساس به خوبی بهره جوید.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی جیبوتی
Iran, Islamic Republic of
چرا این استاد دانشگاه نگفت استاد کجاست؟؟؟؟ نکنه پیام نور دهدشته... لطفا بگید استاد کجاست که بدونیم طرفمون کیه.. حالا بحثش بماند.
پیام
Iran, Islamic Republic of
اینکه اخبار تلوزیون رو تکرار کرده کجاش صاحب نطره؟
مدیر
Iran, Islamic Republic of
آخه دکترجون برادر من باید بفهمیم چی دادیم چی گرفتیم، چند سال باید منتظر بمونیم بعد باید ببینیم در عوض این همه هزینه ای چه مالی و انسانی که برای تولید اورانیوم ۲۰ درصد کردیم بعد اکسید شدند در قبالش چه اختیار کردیم...دکتر، جون اون مدرکت وجهه علمی خودتو با طرفداری تعصبات جناحی خراب نکنید.
م
Iran, Islamic Republic of
ایشون فارغ التحصیل دکتری علوم سیاسی با نمره عالی از دانشگاه تهران و مدرس دانشگاههای مختلف استان می باشند.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دکتر باقر قائمی رتبه اول دکترای سیاستگذاری از دانشگاه تهران....البته بدون سهمیه های احمدی نژاد و دکتراهای فله ای...مدرس علوم تحقیقات یاسوج...در ضمن ما هیچگاه ندیدیم صدا وسیما اینجوری از روند مذاکرات حمایت کنه برادر....پس کجاش اخبار صدا و سیماست...البته خدایی کم ناراحت کننده است که برخی کامنت نویسان ندانسته از تئوری های سیاسی فقط جک می نویسن
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
نمیدونی با ظرافت تمام گفته:

دولت کار بسیار بادرایتی انجام داده که روسیه خوناشام را از مذاکرات بیرون انداخته و در عمان با آمریکا مذاکره میکنه
دوم گفته هرچه سطح مذاکرات ایران و امریکا ارتقاء یابد بهتر به نتیجه میرسیم یعنی رئیس جمهور - رئیس جمهور
علي
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر قائمی با این تحلیل زیبا الحق که ایشان تحلیل درستی دارند از مسائل سیاسی .
رضا
United States
ایشان استاد بنده در دوره کارشناسی ارشد و دارای رتبه قبولی تک رقمی دکترا در دانشگاه تهران و جزو با استعداد ترین افرادی است که تا الان دیده ام و در استانداری و فرمانداری بویراحمد مشغول کار هستند اما نه در دولت قبل و نه در این دولت از ایشان استفاده نشد.
تل خسرو
Iran, Islamic Republic of
دولت بی تدبیری که نزدیک به دوسال است فقط دارد با شعار دولت را می چرخاند
کل کار دولت در ۲سال اخیر تا حالا فقط دارند بخشنامه های دولت احمدی نژاد اسطوره ای را پاک میکنند غافل از اینکه اونقدر احمدی برنامه داشت که اگه توی تمام چهار سال دولتشان لغو کنند باز هم وقت کم میارند .
انصافا ۵ تا عملکرد مثبت این دولت بی تدبیر را بگویید تابگیم آره .
قائمی درسته دانشجوی دکترای علوم سیاسی است اما بویی از سیاست نبرده.
پیام
Iran, Islamic Republic of
برادران گرامی درست مطلب را بخوانید همش شعار است نه تجزیه و تحلیل حتی از خودش کوچکترین نظر نداده همش تکرار مطالب ارایه شده تو نظرات دیگران یا سایتهای مختلف را دوباره بازگو کرده که معلومه فقط هدفش اعلام وجوده
111
Iran, Islamic Republic of
آن روزی که این ملت فهمید که اگر ما جدیت نکنیم برای کشاورزی‌مان، جدیت نکنیم برای صنعت نفتمان، جدیت نکنیم برای کارخانه‌های خودمان، از بین خواهیم رفت و کسی نیست که به ما بدهد، وقتی این احساس پیدا شد در یک ملتی که من خودم باید هر چیز می‌خواهم تهیه کنم، دیگران به من نمی‌دهند، این احساس اگر پیدا شد، مغزها به راه می‌افتد و متخصص پیدا می‌شود در هر رشته‌ای... این ابتکارات از برکات محاصره اقتصادی بود... این محاصره اقتصادی را که خیلی‌ها از آن می‌ترسند، من یک هدیه‌ای می‌دانم برای کشور خودمان، برای اینکه معنایش این است که مایحتاج ما را به ما نمی‌دهند، وقتی که مایحتاج را به ما ندادند، خودمان می‌رویم دنبالش... مغزهای اروپایی با مغزهای ایرانی فرقی ندارند جز این معنا که آنها آن طوری تربیت شدند و خودشان را آن جوری درست کردند و ماها را این طوری تربیت کردند. ما را یک موجود مهملی بار آوردند. خب، تا کی ما باید این را تحمل بکنیم که ما یک موجودات مهملی هستیم و باید از ارباب‌ها پیش ما برسد... عمده این است که ما باور کنیم خودمان را»امام خمینی (ره)
علیار
Iran, Islamic Republic of
بابا پیش ما دیگه ملق بازی نکنید... یعنی چه رتبه اول دکترای سیاستگذاری از دانشگاه تهران و ...
۱- اگر رتبه اول دانشگاه تهران است اون سه نقطه دیگه کدوم دانشگاهه....
۲- رتبه اول چی؟ منظورشون اینه که رتبه اول دانشجوهای یک ورودی هست که افتخار بزرگی نیست و اگر رتبه اول کنکور است میدونم که چنین چیزی نیست چون رتبه های علوم سیاسی براساس مجموعه علوم سیاسی اعلام میشه و از تقسیم بندی رتبه ها براساس گرایش خودداری می شود.
۳- {ایشون فارغ التحصیل دکتری علوم سیاسی با نمره عالی از دانشگاه تهران و مدرس دانشگاههای مختلف استان می باشند} جان خودت این یعنی چه. مگه میشه یه نفر از دو دانشگاه دولتی دکتری بگیره که اینو نوشتید؟؟؟!!!!!!!!!!!!!۱٫٫٫
۴ - من ایشون رو نمیشناسم و علاقمندم عناوین افراد درست نوشته شود..
تشکر از کبنای عزیز...خاهشا حرفه ای رفتار کنید...
44
Iran, Islamic Republic of
اقای قائمی اگر نمی دانی بدان:
مذاکرات به دو دلیل منطقی باید ادامه داشته باشد. اول؛ اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و متحدانش و دوم؛ نشان دادن دست‌ پر و برتری اسناد فنی و حقوقی ایران اسلامی که از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران حکایت می‌کند. و صدالبته نباید در پی جلب اعتماد آمریکا بود، زیرا به قول رهبر معظم انقلاب «هیچ نیازی به اعتماد آمریکا نداریم» و اساسا ما و حریف به علت هویت‌های متضاد خود با یکدیگر درگیر بوده و هستیم بنابراین جلب اعتماد آمریکا فقط هنگامی است که از ماهیت واقعی خود دست برداریم!
روزنامه نگار
United States
جالب بود...واقعا همینطوره..مذاکرات چون به سطح وزرای امور خارجه ارتقا پیدا کرده مشکلات سریعتر حل میشه...نمونه این مذاکرات در دوران محمد خاتمی بود..حالا چی دادیم وچی گرفتیم دقیقا ما نمیدونیم ولی همین بس که این تحریم های ظالمانه بدون تعارف داشت اقتصاد ما را فلج می کرد..
نظر
Iran, Islamic Republic of
بیاییم کمتر به ترویج فضای نامعقول در حوزه مجازی بپردازیم باید بدانیم نوشته های ما به عنوان افراد باسواد منطقه الگو هستند. حالا بفرمایید نظرتان راجع به مطلب این استاد عزیز چیه و نیاییم الکی و از سر حقارت یا حسادت کامنت منفی بگذاریم
uik
Iran, Islamic Republic of
در جواب کامنت نویسان :
به شخصه می توانم بگویم این دکتر باقر قائمی بهترین و پرترین از نظر علمی و از همه نظر می باشد نمره اول دانشگاه تهران ضمناً اگر همه چی روی عدل و عدالت جای ایشان الان در رأس مملکت باشد .
ایشان از نظر علمی بحث می کند کسی باید علم این را داشته باشد که فرمایشات ایشان را درک کند . من به شخصه به ایشان کاملاً ایمان دارم چون باید در کلاس ایشان حضور داشته باشی که بدونی چی میگه
درود بر دکتر قائمی
یه دونه ای
وبگرد
Iran, Islamic Republic of
کاش طبقه نخبه استان ما روزی همشون بتونن با فضای مجازی چنان انس والفت بگیرند که معقول و مقبول به نقد همدیگه بپردازیم...انصافا این دکتر قائمی فوق العاده انسان متین وباشخصیت ومتواضعی هستند درحالیکه علم سرشاری در حوزه سیاستگذاری دارند واصلا هم اهل مجادله سیاسی نیستن....
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1