تاریخ انتشار
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۷۵۶۵۸

سال‌های بی‌سرانجام کارخانه سیمان گچساران

۵
۰
کبنا ؛شش سال انتظار بی سرانجام مردم گچساران برای شروع عملیات ساخت کارخانه سیمان این شهرستان وعده ساخت این کارخانه که می تواند در اشتغالزایی جوانان منطقه نقش داشته باشد را در حد یک رویا باقی گذاشته است.
در حالی که طرح احداث کارخانه سیمان سفید گچساران از سال ها پیش تصویب شد هنوز مردم این شهرستان در انتظار آغاز عملیات اجرایی این طرح هستند که لزوم توجه به شتاب بخشی این طرح ضروری است.
اگر چه شماری از جوانان جویای کار گچسارانی با تصویب طرح سیمان این شهرستان با اشتغالزایی ۲۵۰ فرصت شغلی مستقیم امیدوار به اشتغال در این طرح بودند، ولی این وعده در حد یک رویا باقی ماند.
از سویی دیگر به اعتقاد بسیاری از کارشناسان احداث این کارخانه می تواند راهکاری گره گشایی برای تامین سیمان مورد نیاز پروژه های ساخت و ساز گچساران باشد.
عضو نظام مهندسی ساختمان گچساران گفت: سیمان سفید در نمای ساختمان و سقف سرویس بهداشتی و آشپزخانه کاربرد دارد و اینک این مصالح ساختمانی متولیان این امر برای تامین این ابزار به شهرستان های استان خوزستان سفر می کنند.
«حسین احمدی» افزود: این امر افزون بر افزایش هزینه مصالح ساختمانی با هزینه کرایه حمل بالا از خوزستان تامین می شود.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح احداث کارخانه گچساران در سال ۸۷ از سوی هیات دولت تصویب شده است.
«داریوش دیودیده » افزود: این طرح قرار است در ۱۵ کیلومتری شهر دوگنبدان در مسیر جاده گچساران به شیراز احداث می شود.
وی گفت: ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار داخلی و ۲۵ میلیون یورو از منابع ارزی اعتبار اولیه برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.
دیودیده تصریح کرد: تاکنون بخشی از تاسیسات زیرساختی آب، برق ،گاز و تسطیح زمین این طرح اجرا شده است.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اولویت دولت تدبیر و امید برای تکمیل طرح های اشتغالزا و تولیدی گفت: مسوولان استانی و شهرستانی در حال پیگیری برای شتاب بخشی به اجرای طرح کارخانه سیمان گچساران هستند.
دیودیده خاطرنشان کرد که با تکمیل طرح احداث کارخانه سیمان سفید گچساران افزون بر ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی سالانه ۳۰۰ هزار تن سیمان سفید تولید می شود./ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

گروه هفت ونیم
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه دقیقا بگین این کارخانه کجا داره ساخته میشه؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
باباجان بفرمایید .لطفا خالی نبند کدومشون زیرساخت های أب برق و...أمجاده شده برای این طرح
بفرما دیودیده خواب دیدی خیرباشه
جمشيدي
Iran, Islamic Republic of
کارهراشپزنیست خرمن کوبیدن
مجری این کارکننده این کارنیست برادر
انسان باید لقمه اندازه دهانش بردارد
گ ج
Iran, Islamic Republic of
ترابه خدابزارید این طرح هم همین حالت وایسه
اگرشروع کرده بود دست اینطرح هم توی دست سیمان سپوبود
اون بچه خانش بوداونجوری شداین دیگه که بچه رعیت تازه به دوران رسیده است
سید رضا محمدی
Iran, Islamic Republic of
جنا عکاشه و مهندس کمایی این مطلب رو برا هزارمین بار دارم ارسال می کنم.به خاطر خدا کار کنید و بدانید دنیا مزرعه اخرت است.
نویسنده: سید رضا محمدی ده بزرگ نویسنده ساکن یاسوج
عنوان مطلب: پیاده سازی استراتژی «پوتین-مدودف» به سبک تاجگردون در فرمانداری باشت
روسیه پس از فروپاشی شوروی و کنار رفتن گورباچف، تحولاتی چند را تجربه کرد. نخست بر آمدن یلتسین و سپس بر سر کار آمدن پوتین. بعد از دوره نخست زمامداری پوتین، شاهد یک دوره واسطه هستیم که در آن مدودف بر سر کار می آید و سپس بار دیگر پوتین است که ریاست جمهوری روسیه را به عهده می گیرد. در مطبوعات ایران و بین سیاسیون معمولا از این دوران اخیر یعنی بر سر کار آمدن مدودف و نخست وزیر شدن پوتین و جابجا شدن آن ها در دوره بعدی به عنوان مدلی تحت عنوان «پوتین-مدودف» یاد می کنند.
هنوز از یادها نرفته است که ۲سال گذشته،  اظهارات محمود احمدی نژاد در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی دستمایه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درخصوص احتمال اجرای مدل روسی پوتین - مدودف در کشور شد. هنگامی که مرتضی حیدری از احمدی نژاد پرسید سال ۸۴ قول دادید اسامی را که در جیبتان دارید اعلام کنید و حالا که یک سال مانده به پایان دولتتان نمی خواهید این افراد را معرفی کنید؟ رئیس جمهور در پاسخ پس از آنکه گفت «من یک سری از اسامی را دادم» سپس با لبخندی معنادار افزود: «از کجا می دانید امسال سال آخر دولت باشد؟ دولت متعلق به ملت است.» موضوعی که البته واکنش‌های متعددی را از سوی چهره‌های سیاسی به دنبال داشت. البته بعد از رد صلاحیت مشایی توسط شورای نگهبان، عملی شدن این مدل در ایران عقیم و ناکام ماند. این مدل و سیستم البته در کشورهایی مانند ترکیه بین رجیب طیب اردوغان نخست وزیر و وعبدالله گل رئیس جمهور ونیز توسط چاوزومادورو در ونزوئلا پیاده شد. در این نوشتار سعی بر ارائه یک الگو و شاهدی بر اجرای این مدل در شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.البته نویسنده قبول دارد که تفاوت های زیاد و اساسی بین موارد بالا و مورد این نوشته وجود دارد که مهمترین آنها این است که در ۴مثال فوق یعنی انتخابات ریاست جمهوری روسیه، ترکیه، ونزوئلا و احمدی نژاد- مشایی، این اسراتژی بین و توسط دونفر صورت گرفته در حالیکه درمثال این مقاله،تاجگردون به عنوان عنصر بالادستی و اجرا کننده این مدل بین دونفر از حامیانش وارد عمل می شود.
با اینکه بیش از یکسال به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دور بعد زمان باقی است اما کش و قوس های سیاسی ، گمانه زنی ها، برگزاری جلسات مختلف و پنهانی به اصطلاح وحدت اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان در نقاط مختلف کشور و به خصوص کهگیلویه و بویراحمد همیشه سیاست زده تمامی ندارد وشایعه ها واخبار متفاوتی شنیده و گفته می شود.
در شهرستان بویراحمد انتقادات بی سابقه و بسیار شدید از زارع از مدتها قبل آغاز و هنوز هم با شدت ادامه دارد.در محافل خصوصی و عمومی به دلیل آنچه که منتقدان آن را باختن بازی و مسابقه به صورت ۱۰۰درصد به تاجگردون می نامند و همچنین عدم وجود نفوذ، قدرت کلام و چانه زنی تاثیر گذار،سردرگمی و نداشتن رویه و بینش سیاسی مشخص و ثابت، گم شدن و ناپدیدی محض در هیاهوی بزرگان دوطیف سیاسی مهم و مطرح در مجلس و پایتخت و...، گزینه هایی مانند سید باقر موسوی، مندنی پور، حتی هدایت خواه مغضوب را بسیار کارامدتر و مناسبتر می دانند و معتقدند که به هیچ عنوان زارع در قامت یک نماینده قوی و موثر عمل نکرده و بنابراین آزموده را آزمودن خطایی است استراتژیک و نابخشودنی.
در چهار شهرستان کهگیلویه بحث تایید صلاحیت احتمالی موحد از مواردی است که ذهن موافقان و مخالفان ایشان و حتی اصولگرایان و اصلاح طلبان را به شدت به خود مشغول ساخته؛ هرچند بزرگواری که این روزها کوچکترین فعالیت خود را رسانه ای و حتی از سفر جیبوتی نیز سعی در فعال و کارامد نشان دادن خود می نماید؛ با فراغ بال و با الفاظ همیشگی خود رد صلاحیت مجدد تایید نشدگان گذشته را از همین حالا به همه اعلام کرده است. به نظر می رسد که مردم این چهار شهرستان از تمام طیف های مختلف و از اقشار گوناگون از بزرگواری که بیشتر وقت و تلاش خود را صرف فتنه و فتنه گران و سفرهای آفریقا و آمریکای لاتین نموده، چنان به تنگ آمده اند که بعید است بار دیگر اجازه حضور وی در بهارستان را بدهند. در این حوزه آنگونه که رسانه ها القا می نمایند گزینه های اصولگرا و اصلاح طلب متعددی مانند حبیبی، سیدمصطفی تقوی،عدل هاشمی ، مژدهی پور، رستاد، کرامت کریمی ،مجید محنائی، باقریان و..جزء گزینه های احتمالی هستند.
درحوزه گچساران و باشت به نسبت سایر مناطق بنظر می رسد وضعیت تاحدود بسیار زیادی مشخص و قابل پیش بینی تر باشد؛ زیرا جریان های مختلف اصولگرا مانند سنتی و قدیم و جدید یا پایداری و موتلفه وبقیه به دلایل مختلف انگار قصد و توان ایجاد وحدت رویه نداشته و بنظر می رسد با همین وضعیت فعلی موجود یعنی بیم و اظطراب و بی برنامگی پای در عرصه انتخابات خواهند گذاشت.در اردوگاه اصلاح طلبان تاجگردون با کار رسانه ایگسترده و بسیار زیرکانه و بی سابقه، حضور همیشگی و دائمی هم در رسانه ها و تلویزیون و هم در منطقه و حوزه انتخابیه، افکار عمومی را به شکل بسیار هوشمندانه وهنرمندانه به خود جلب نموده و خود را به عنوان تنها ناجی غیر قابل بحث در دو شهرستان باشت و گچساران معرفی کرده است.
از جمله فعالیت های با برنامه، زیرکانه وهدفدار تاجگردون در شهرستان باشت می توان به انتصاب فرهاد محمدی لیسانس فقه و الهیات در سمت معاونت فرمانداری و تلاش برای اجرای مدل روسی پوتین- مدودف در فرمانداری شهرستان باشت در آستانه انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.محمدی که در انتخابات گذشته ریئس ستاد انتخاباتی تاجگردون در شهرستان باشت بوده و به کاملترین شکل ممکن نهایت خدمت را به ایشان داشته، بعد از پیروزی تاجگردون و راهیابی به مجلس خود را فرماندارقطعی باشت دانسته و حتی به دوستان و نزدیکان گفته بوده که به زودی سکان هدایت آن را در دست خواهد گرفت. وی با روشهای مختلفی از جمله حضور همیشگی در تمام مراسمات و مجالس،اصرارو خواهش و حتی فشار مستقیم به تاجگردون و غیر مستقیم به دوستان و نزدیکان و کسانی مانند حاج سفتر کرمی، گوهرگانی جهاد کشاورزی،نجاتی(ریاست شورای شهر باشت)،ظفری (ریاست دفتر تاجگردون در شهر باشت) زارع و اردشیر یاری درآموزش پرورش و سایرین نهایت تلاش خویش را بکار بست وهنگامی که وزارت کشور و مجموعه استانداری از فرماندار شدن ایشان ممانعت کردند سیاست سکوت همراه باگلایه های دائمی و روزانه، انتقاد و سیاه نمایی، انزوا و گوشه گیری و مظلوم نمایی پیشه کرد ولی در عمل هیچگاه دست از کوشش برای دستیابی به بزرگترین آرزوی دیرینه خود برنداشت.
هنوز یکماه از معرفی شدن سید موسی حسینی به عنوان فرماندار شهرستان باشت نگذشته بود که دوباره نام فرهاد محمدی به عنوان گزینه این بار برای معاونت فرمانداری مطرح شد.شاید بسیاری بپندارند که با ورود محمدی به مجموعه وزارت کشور، تاجگردون از ریزش بخش قابل توجهی از آرائ دور بعد خود جلوگیری نموده باشد اما اگر واقعا تنها هدف ایشان راضی کردن محمدی، دوستان و طایفه و فامیل بوده باشد چه اصراری بر آمدن یک نیروی تحصیلکرده رشته فقه و معارف، فرهنگی آموزش پرورش و کاملا نا آشنا به سیستم وزارت کشور به مجموعه فرمانداری داشته است.آیا همانند زارع و یاری و گوهرگانی و دیگران نمی توانست در سایر پست ها حتی در مرکز استان از ایشان استفاده نماید. بهر حال تاجگردون براساس سیستم و رویه مهندسی سیاسی منحصر به فردش با دور زدن عقلایی و منطقی قانون فعلا محمدی را به هر شکل ممکن وارد فضا و مجموعه فرمانداری نمود تا بعد از کسب تجارب کافی در یک فرصت احتمالی ممکن با جایگزین ساختن ایشان به جای موسی حسینی به عنوان فرماندار، سیاست پوتین –مددوفی خود را در شهرستان نوپای باشت اجرایی کند.درمورد این مساله تنها باید به انتظار نشست و نظاره گر حوادث و اتفاقات معنادار آینده بود.
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1