تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۷۵۱۹۰

پیشنهاد معاون استاندار برای تقسیم استان به سه ناحیه

۱۱
۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی برفی استان کهگیلویه و بویراحمد فرصتی برای تبادل و انتقال فرهنگ این استان است.nikeghbali

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرائی عضو برگزار شد.
در این نشست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری جشنواره برفی  در بهمن ۹۳، اظهار کرد: یکی از مقولات که می‌تواند استان کهگیلویه و بویراحمد را در مسیر توسعه قرار دهد، گردشگری است و گردشگری در کوتاه‌ترین زمان ممکن این استان را به توسعه می‌رساند.
نیک‌اقبالی به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: این استان آنقدر در بحث گردشگری پتانسیل دارد که برای جذب گردشگر لازم نیست حتماً هتل پنج ستاره ساخته شود بلکه با یک سیاه چادر به راحتی می‌تواند گردشگران را به استان کهگیلویه و بویراحمد سوق داد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسئله عدالت در تقسیم شهرستان‌ها پرداخت و افزود: گاهی پول‌های که برای حوزه گردشگری در نظر گرفته می‌شود، چنان مانند گوشت قربانی تقسیم می‌کنند که هیچ  فایده برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ندارد.
پژمان نیک‌اقبالی با بیان اینکه معتقدم باید استان کهگیلویه و بویراحمد را به چند ناحیه تقسیم کنیم، افزود: برای اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد بر مدار توسعه قرار بگیرد و پول‌های که در حوزه‌های مختلف هزینه می‌شوند تاثیرات خودش را نشان بدهد، لازم است که مشخص کنیم کدام شهرستان قابلیت قطب کشاورزی، قطب گردشگری و یا قطب صنعتی دارد.
وی افزود: این شناسنامه‌ها را باید برای شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تعریف کنیم تا در این صورت بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی و صنعتی رونق بیشتری بگیرند.
این مسئول ارشد کهگیلویه و بویراحمد با بیان مثالی گفت: در دنا ایجاد کارخانه ممکن نیست ولی این شهرستان استعداد زیادی برای توسعه صنعت گردشگری دارد، بنابراین باید پول‌ها در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت به عدالت تقسیم شوند.
نیک‌اقبالی تصریح کرد: جشنواره ملی برفی مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است و مدیران نگاه بخشی و دستگاهی به آن نداشته باشند، بلکه آبروی استان است.
وی اضافه کرد: همه  دستگاه‌ها پای کار بیایند تا آبروی استان کهگیلویه و بویراحمد حفظ شود و از این طریق تبادل فرهنگی در زمینه‌های مختلف به خوبی انتقال یابد.
مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره ملی برفی گفت: این جشنواره بهمن ماه امسال در پیست اسکی منطقه کاکان برگزار می‌شود.
محمود باقری با بیان اینکه جشنواره ملی برفی در تقویم سالانه سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این جشنواره در سال‌ گذشته با حضور استان‌های همجوار صورت می‌گرفت و امسال در سطح ملی و با حضور تمام استان‌های کشور انجام می‌گیرد.
وی این جشنواره را فرصتی مناسب برای رونق گردشگری در فصل زمستان دانست و افزود: فصل زمستان که گردشگری رونق کمتری دارد و به تبع آنها هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و هتل‌های استان با کمی درآمد روبرو هستند، جشنواره ملی برفی این امکان را ایجاد می‌کنند تا جاذبه‌های گردشگری زمستانی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شود.
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد معرفی جاذبه‌های مختلف گردشگری را وظیفه این اداره‌کل دانست و گفت: این رویداد در معرفی آداب و سنت‌ها بومی و فرهنگی مردم استان، موسیقی محلی، صنایع دستی، غذاهای سنتی، معرفی گونه‌های گیاهی و وحشی نقش مهمی ایفا می‌کند.
باقری از مدیران دستگاه‌های فرهنگی خواست تا در کارگروه گردشگری حضور داشته باشند و افزود: گردشگری جزء سه محور توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره‌کل گردشگری با اعتبارات اندکی که دارد نمی‌تواند کار خاصی در این زمینه انجام بدهد و همکاری با این اداره‌کل در زمینه اعتبارات ضروری است.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
ازرسانه محترم برای خبرهمراه عکس ممنون.واقعا استاندار محترم باید دکور اتاق جلساتشان را تغییر دهند معنی نمیدهد که سه نفر آن بالانشسته بقیه پایین بسیار زننده است، هیئت دولت هم که تشکیل میشود همه صندلیها در یک سطح هستند رییس جمهور بامعاونین و وزرایش هپ سطح مینشینند این چه مدلی است برای استانداری این استان ساخته اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...وقتی میگه شهرستان دنا منظورش فقط سیسخت میباشد
مهمان
Iran, Islamic Republic of
فعلا که استان در اختیاری یک نفر .است. دیگه تقسیم نمی خواهد. همه را گرفته و مجالی برای دیگران نگذاشته است.
دیل
Iran, Islamic Republic of
ولی حیف شد که گچساران شاملش نمیشه چون حاج غلام قول داده گچساران رو هر چه زودتر جدا کنه
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
چون شمالی است در جنوب کشور
Iran, Islamic Republic of
زحمت کشید پس فکر میکنید الآن استان چند قسمت است جناب معاون استاندار؟ گرمسیری دهدشت و بخش نفتی گچساران و بویراحمدسردسیر، سرهم ایابو سه منطقه . مه جا ده مونده؟
برات علی
Iran, Islamic Republic of
من از زمانی که این آقا پست گرفته تا الان منظور معاون استاندار ی حرفی که به درد این مردم بخوره نشنیدم بگه خدایش اگه هم این جور ادامه بده کشور هم باید بباد رو سی سخت برنامه ریزی کنه بابا جمع کن این کاسه کوزتو
احسنت
Iran, Islamic Republic of
احسنت برناشناس ۹۰۴۷ خب استان همین سه قسمته، گفتم که از این تراوشات ذهنی و مدلسازی از استانداری بعیده ضمنا با کامنت اول محمد هم کاملا هم عقیده هستم استانهای دیگرررا نگاه کنید اتاق جلساتشان را چگونه چیده اند ؟ این چه وضع چینش صندلیهاست بسیار زشت و ناپسند است مگر دستگاه اموی اند که اینچنین صندلی میچینند واقعا بی سلیقگی دراین کاراستانداری مث بی سلیقگی در مدیریت کردنشان است
رضا ک
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نظر نظر جناب احسنت ، عامل عقب ماندگی استان همین حس برتری جویی کاذب ایندسته مدیران است، یعنی اگربرتری در فکر و برنامه و ...وجودداشت مردم محروم استانمان اینقدر برفلاکتشان افزوده نمیشد، اما این طرز نگاه کاملا غلط مبنی بر برتربودن جلوی همه پیشرفتهای مارامیگیرد ودر برنامه ریزی و اجرای پروژهها هم مینقدر ناتوان عمل میکنند. چهارتاصندلی رابردی آن بالا گذاشتی فکرکردی داری برای مردم استان چکار میکنی؟ هیچ و همه اش هیچ. نمونه اش باران چندروز پیش که آمد شهررا آب برد ، آقایان استانداری هروقت آن صندلی به اصطلاح بالاتر جلوس کردید یادتان باشد سو مدیریتتان جایی از این استان را به قعر میبرد
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس نیک اقبال شما درست می فرمائید ولی متاسفانه با این مدیران سطحی نگر که فقط نگاه بخشی ومنطقه ای دارندبه جای توزیع درست اعتبارات فقط آن را حیف میکنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
اکمناکمالکاک
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1