تاریخ انتشار
جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۷۵۱۸۱

آیا فقط در تخریب کردن توانمند هستیم

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛میلاد طاهرپور*

متأسفانه ما در استانی زندگی میکنیم که انتخابات و سیاست به جای یک روز در چهارسال ادامه دارد و همین امر مهمترین دلیل توسعه نیافتن استانمان است. اگر به استانهای توسعه یافته کشور توجه کنیم خواهیم دید که جو انتخابات ها بعد از روز رأی گیری تمام می شود و بعد از آن همه به فکر کمک به توسعه و کار هستند اما در استانهایی همچون کهگیلویه و بویراحمد حاشیه های سیاسی ما را از خدمت و توسعه به دور می کند. استان ما پتانسیل های زیادی برای توسعه دارد ولی خود ما هستیم که داریم جلوی توسعه کهگیلویه و بویراحمد را می‌گیریم. اگر استانداری یا نماینده مجلسی روی کار آمد همراهان آنها به فکر جایگاه برای خود هستند و مخالفان نیز دنبال تخریب تا چهار سال بگذرد. چرا کسی نمیگوید تا به استاندار و یا نماینده کمک کنیم برای توسعه استان؟ آیا فقط در تخریب کردن توانمند هستیم؟ اگر من منتقد استاندار اعتقاد دارم استاندارم ضعیف است آیا با تخریبش استانم توسعه پیدا می کند؟ چرا به جای تعصب سیاسی تعصب استانی نداشته باشیم و همه به نوعی در توسعه استانمان کمک کنیم؟ یعنی تعصب سیاسی مهمتر از خدمت به مردم محروم در دورترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد است؟ تا کی در این استان به خاطر منافع سیاسی یا شخصی فقط نیمه خالی لیوان را میبینیم؟ اگر من مخالف در زمینه ای تخصص دارم چرا به جای تخریب از تخصصم در راه توسعه استان کمک نکنم؟ یعنی وابستگی به جریان های سیاسی بیشتر از توسعه استان اهمیت دارد؟ به فرض استاندار و نماینده های ما در مجلس نیز ضعیف باشند که الحق و الانصاف اینگونه نیست آیا تخریبشان بهتر است یا کمک به برطرف کردن ضعفشان؟ آیا تا به حال پیشنهادی و راهکاری برای توسعه استانمان داده ایم و یا از آنها خواسته ایم که این راه کمک بسزایی در توسعه استان است یا چون هم جناح نیستیم دنبال زمین خوردنشان هستیم؟ خدایی تا کی باید در این استان مخالفان سیاسی به فکر شکست طرف مقابل باشند ولی نمیدانند شکست مدیران یعنی شکست استان در توسعه یافتن. در این استان هر استانداری آمد نقاط قوت و ضعفی داشت که وقتی کسی را برای استاندار انتخاب میکنن قطعا نقاط قوت زیادی دارد و دکترخادمی به حق از مدیران دلسوز و پرکاری است که در این دولت خدمت می کنند. همه میدانیم در شرایط کنونی کشور واقعا وضعیت اعتبارات بد است اما استاندار از هر روش ممکن اعتباراتی برای استان جذب کرد. اگر واقعا از اخبار استان باخبر باشیم می دیدیم استاندار با نشست های مختلف در تهران و از طریق سایر شرکت ها و نهادها برای این استان در بخش های مختلف اعتبار جذب می کرد. یکی دیگر از برنامه های قابل تحسین استاندار بررسی تک به تک پروژه های عمرانی و پیگیری آنها بود که هر روز را به یک شهرستان اختصاص میدادند و من به خودم در جلسه بررسی پروژه های عمرانی شهرستان دنا به عنوان یکی از این شهرستان ها که حضور داشتم این جلسه اولا در روز تعطیلی بود و دوما از صبح ساعت ٧ تا شب ساعت ٨ و نیم به طول انجامید که یکی یکی پروژه های ریز و درشت را پیگیری میکردند و خدا شاهد است حسابی من آن روز خسته شدم که فقط کارم نشستن در گوشه ای بود. بیایید اگر دلسوز استانمان هستیم همه کمک کنیم تا نیمه خالی لیوان هم پر شود نه اینکه همان نیمه پر را هم بریزیم وگرنه مردم هستند که ضرر می کنند.

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

یا حق
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز و نگارنده محترم شما با قلمی که دارید زیبا فرمودید ولی مشکل ما یعنی استان کهگیلویه و بویر احمد مشکلات سیاسی به آنصورت نیست به جرات می توان گفت شاید ۱۵درصد سیاسی باشد مابقی قومی قبیله ای است دیگه بحث سیاسی در استان ما کاری به کسی نداره شده فقط قوم و خویش و قبیله ودیگری نیست حالا کی بیا اینو درست کنه وتنها راه پس رفت اینه باید بزرگان بنشینن و فکری کنند یا اینکه میشه ضرب المثل هرکه بامش بیش برفش بیشتر و اینم یعنی رو به زوال رفتن مدیرت ها ،تصمیم ها ودر کل شدیم عشیره ای ،تورا خدا فکری کنید تا از این پست رفتگی تاریخی در بیایم استان های همجوار ما هرروز پیشرفت و ما پس رفت و اینم باعث میشه دوران مدیریت پایین بیاد و تا مدیری بخواد طرحشو اجراء کند نیمه تمام رها میشه و مدیر بعدی میاد اینو غیره ضروری تلقی می کند و بعد میشه نابودی بودجه ،پس انباشت سرمایه و هدر رفت نیروی کار و اشتغال در استان ۰ تا دیر نشده بزرگان عزیز روحانیون محترم و هرکسی کاری از دستش بر میاد فکری کنید و ریشه این قومی گرای و طایف گری را بکنید تا استانی آباد و آزاد و همگام با رهبری و در زیر پرچ سه رنگ انقلاب اسلامی خدمت به خلق الله بکنیم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1