تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۷۵۱۲۵

کام قندی‌های یاسوج شیرین شد +تصاویر

۲
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد کارخانه قند یاسوج را مهمترین صنعت استان دانست و گفت: آغاز فعالیت این کارخانه با تولید شکر از چغندر قند، رونق بخش صنعت و کشاورزی استان را در پی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مدیران اجرایی استان عصر یکشنبه از کارخانه قند یاسوج بازدید کرد.
سید موسی خادمی در این بازدید از بخش های مختلف و خطوط تولید این کارخانه دیدن کرد و از نزدیک در جریان کار تولید شکر از چغندر قند پس از ۱۲ سال در این کارخانه  قرار گرفت.
همچنین در نشستی با حضور استاندار، معاون برنامه ریزی استان، مدیرکل صنعت و معدن، مدیرکل جهاد کشاورزی و مسئولین کارخانه قند مشکلات پیشروی این کارخانه مورد بررسی قرار گرفت و استاندار دستوراتی برای رفع این مشکلات صادر کرد.
خادمی در این بازدید گفت: کارخانه قند یاسوج مهمترین صنعت استان و نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد است و مردم استان دلبستگی زیادی به این کارخانه دارند.
وی افزود: این کارخانه تحولات زیادی را در طول سالهای پس از انقلاب پشت سرگذاشته است به طوریکه در سالهایی رونق داشته و در سالهای دیگری تعطیل بوده و دوران بدی داشته است.
خادمی بیان داشت: با همه فراز و فرودهایی که این کارخانه در دهه های اخیر داشته، اما به عنوان مادر صنعت در این استان مطرح بوده است.
کارخانه قند زنجیره صنعت و کشاورزی استان
استاندار استان تصریح کرد: این کارخانه طی سالهای اخیر به دلیل سوء مدیریت مدتی تعطیل بوده و مدتی نیز به سمت تولید شکر از شکر خام  وارداتی رفت.
وی بابیان اینکه این کارخانه باید زنجیره ای از صنعت و کشاورزی باشد، گفت: باید بتوان با یک برنامه ریزی مناسب زنجیره قوی اقتصادی و ارتباط بین بخش صنعت و کشاورزی را در این واحد تولیدی افزایش داد.
خادمی تاکید کرد: دولت همه تلاش خود را برای تقویت زنجیره صنعت و کشاورزی در این کارخانه خواهد کرد.
وی بیان داشت: در این راستا تاکنون ۴۷ هزار تن چغندر قند توسط این کارخانه از کشاورزان خریداری شده است که پیش بینی می شود این میزان تا روزهای آینده به ۵۵ هزار تن نیز برسد.
تامین خوراک کارخانه از داخل استان در دستور کار
وی ظرفیت اسمی این کارخانه را ۱۰۰ هزار تن چغندر قند عنوان کرد و گفت: هم اکنون خوراک این کارخانه از دیگر استانها تامین شده است اما باید تلاش کرد تا در سالهای آینده خوراک کارخانه قند یاسوج از خود استان تامین گردد.
استاندار استان تاکید کرد: این مسئله موجب رونق کشاورزی و بهبود وضعیت کشاورزان در استان خواهد شد.
وی کشت چغندر را اقتصادی دانست و افزود: طبق نظر کارشناسان، کشت چغندر قند ۷۰ تن در هکتار بازدهی دارد و ترغیب کشاورزان به کشت این محصول هم موجب رونق بخش کشاورزی استان و هم رونق کارخانه قند خواهد شد و در نتیجه زنجیره اقتصادی در استان فعال می شود.
خادمی مهمترین برنامه آتی در خصوص این صنعت را توسعه و بازسازی آن دانست و گفت: بسیاری از تجهیزات کارخانه قدیمی و متعلق به ۵۰ سال پیش است و نیاز به بازسازی دارد.
وی همچنین تامین خوراک مورد نیاز کارخانه از داخل استان را در اولویتهای کار مسئولین دانست و اظهار داشت: این کارخانه به لحاظ فنی ظرفیت تولید ۱۰۰هزار تن را دارد اما با مشکل مواداولیه مواجه است.
خادمی افزود: با توجه به اینکه خط تولید شکر از چغندر قند این کارخانه در سالهای اخیر تعطیل بوده، قراردادهای لازم با کشاورزان استان منعقد نشده و با فعال شدن بخش کشاورزی استان این مشکل مرتفع خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: کشاورزان استان با ایجاد بسترهای لازم از سوی مسئولین برای کشت چغندر در مناطق مختلف استان، زمینه تامین خوراک این کارخانه از داخل استان را فراهم کنند.
karkhanh.ghand.ostandar (1)
 
karkhanh.ghand.ostandar (2) karkhanh.ghand.ostandar (3) karkhanh.ghand.ostandar (4) karkhanh.ghand.ostandar (5) karkhanh.ghand.ostandar (6) karkhanh.ghand.ostandar (7) karkhanh.ghand.ostandar (8) karkhanh.ghand.ostandar (9) karkhanh.ghand.ostandar (10) karkhanh.ghand.ostandar (11) karkhanh.ghand.ostandar (12) karkhanh.ghand.ostandar (13) karkhanh.ghand.ostandar (14) karkhanh.ghand.ostandar (15) karkhanh.ghand.ostandar (16) karkhanh.ghand.ostandar (17) karkhanh.ghand.ostandar (18) karkhanh.ghand.ostandar (19) karkhanh.ghand.ostandar (20) karkhanh.ghand.ostandar (21) karkhanh.ghand.ostandar (22)
نام شما

آدرس ايميل شما

علي .
Iran, Islamic Republic of
این .کی میره سر کارش یا همراه .در گچسان است یا همراه خادمی در اطاف
صادق
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس علیپور مدیرکل امور عشایر یکی از مدیران نخبه و جوان بومی استان
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1