تاریخ انتشار
جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۷۵۱۰۶

آخرین وضعیت خرید ذرت تضمینی کشاورزان گچساران و باشت

۰
کبنا ؛مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد درگفتگو با خبرنگاران گفت: تاکنون ده هزار و۵۰۰تن ذرت دانه ای از کشاورزان شهرستانهای باشت،گچساران وکهگیلویه از سوی اداره کل تعاون روستایی استان خریداری شد.
هوشنگ جهانبخش افزود: تاکنون مبلغ ۳۰میلیارد ریال وجه خرید تضمینی بابت مطالبات به کشاورزان پرداخت شده است.
جهانبخش تصریح کرد: قیمت تعیین شده امسال بر اساس هزینه های تمام شده و با مصوبه دولتی هرکیلو ۸۷۰۰ریال برای کشاورزان در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه همچنان عملیات خرید و پرداخت وجه ذرت دانه ای درسطح شهرستان گچساران ادامه دارد اظهار داشت: طبق آمار اعلام شده از سوی جهاد کشاورزی استان بیش از چهار هزارو ۳۰۰ هکتار از مزارع این استان زیر کشت ذرت دانه ای قرار گرفته که پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه برداشت ذرت در استان ادامه یابد.
مدیرکل تعاون روستایی استان نبود انبارمناسب و تجهیزات نگهدارنده ذرت دانه ای را یکی از مشکلات در این راستا عنوان کرد وافزود: نبود تجهیز کارخانجات ذرت خشک کن در استان یکی دیگر از مشکلات کشاورزان می باشد که از سوی سازمان متولی پیگری امور مربوط به ساخت کارخانه ضروری است.
جهانبخش ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ تولیدات ذرت دانه ای وضعیت خوبی دارد ولی ذخیره این کالانیاز به انبارهای مجهز و پیشرفته دارد که لازم است سازمان متولی تدابیر لازم را مهیا نماید.
این مسئول با تاکید برحمایت های دولت به کشاورزان بیان کرد:تشکل های کشاورزی ،دامداری و مرغداران می توانند با قیمت نقدی و یا اعتباری با مراجعه به بورس کالای کشاورزی ایران وبا هماهنگی سازمان تعاون روستایی استان نسبت به خرید ذرت دانه ای اقدام کنند.
براساس این گزارش، تشکل های کشاورزی،دامداری ،مرغداران وخریداران متعهددر داخل امکان خرید ذرت تضمینی از نوع دانه ای رادارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1