تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۷۵۰۶۶

تقدیر تعمیرکاران از شهرداری گچساران

۰
کبنا ؛
علیمراد کاظمپور*
ماشینی با کارگر شهرداری که در حال نظافت و جارو کردن زیرگذر است برخورد می کند و …


۱۱
نمیدانم چرا خودمان را به خواب می زنیم؟! نمیدانم! نمی دانم و این سوالی است که سالها در ذهن من خواهد بود.
قوانین چه می گویند؟؟!
برگردیم به کمی عقب تر …
زیرگذری با هزاران قصه و قصیده ، و غصه ساخته می شود ، عابری عبور می کند و ماشینی با او برخورد می کند . فردای آن روز ، در قسمت خروجی زیرگذر موانعی ساخته می شود ، تا سرعت در هنگام خروج از آن به حداقل برسد ، راننده ای بی آنکه سرعت گیری ایجاد شده با مانع روبرو می شود ، ترمزی می گیرد و ماشین عقبی با او برخورد می کند.
مدتی می گذرد و باز هم سوال !! باز هم ” نمی دانم ” چیزی در ذهن من با درون من می جنگد.
صبح روز بعد همراه با مسئولین استانی و شهرستانی در نمایشگاه هفته دولت هستیم …
ماشینی با کارگر شهرداری که در حال نظافت و جارو کردن زیرگذر است برخورد می کند و … .
خبرنگاران هرکدام از بالا عکسهایی می گیرند … .
ببخشید ناراحت شدید . تحملتان را کمی بالاتر ببرید . ساعتی بعد به همراه خانواده از همان سمتی که کارگر شهرداری حادثه دیده وارد زیر گذر می شوم.
وای خدای من ! با تابلویی روبرو می شوم ، این تابلو نشان می دهد
عبور عابر پیاده ممنوع ۷(مکثی کوتاه بر صحنه تصادف) … شانه جیبی کارگر شهرداری همان گوشه افتاده است .
ببخشید که از موضوع اصلی فاصله گرفتم ؛ به بیمارستان می روم و چند دقیقه ای نیز در کنار خانواده آن کارگر قرار می گیرم …
۸راستی یک سوال کوچولو ! چه کسی به کارگر گفته بود برود و داخل زیرگذر را نظافت کند ؟
خُب صحبت اصلی بر سر موانع بود . بعد از آنکه از ابتدای کارکنان دولت تا انتهای شهر از سوی دیگر مانع های بلندی ساخته شد شب هنگام ۲ مانع بزرگ نیز در مقابل فرمانداری ساخته می شود.
۱۱خدای من ، یکی پیدا نمی شود به اینها بگوید اینجا که خودش تاریک است؟!
۱۰چنان با ماشین از روی مانع پریدم که سرم به سقف ماشین خورد و موقعی که پیاده شدم دیدم سمت راننده، زیر چراغ ماشین شکسته است . از فردا صداهای عجیب و غریبی از ماشین به گوش می رسد.
ببخشید که باز هم ناراحت شدید . الان توی دلتان می گویید: بابا این دیگه کیه !
آخر ، آقایان عزیز کجای دنیا زیر پل هوایی مانع ساخته می شود آنهم به این بلندی ؟!
۲کجا دیدید در قسمت خروجی زیرگذر مانع ساخته شود ؟! حداقل دیگه تا شیراز و اطراف رفته ایم.
۶با خودتان فکر کرده اید هنگام خروج از زیرگذر باید به دنده یک و ۲ بیایی ، تازه ، یک نفر از پشت سر محکم به ماشینت می زند.
۵آقایان محترم جای بحثی نیست ، خودتان را به جای راننده های شهری و تاکسی های گچساران فرض کنید و فکر کنید ماشینی که زیر پای شماست متعلق به شخص شماست.
شاید روزی گچساران را به بام نفتی ایران می شناختند اما با این موانعی که اینروزها در شهرمان ساخته شده مطمئن باشید بعد از تعطیلات عید نوروز و آمد و رفت مسافران نوروزی ، گچساران را به شهر موانع می شناسند .
آنسوتر از فرمانداری ، دقیقا در همان سه راهی مجتمع ادارات ، سالهاست که نیاز به مرمت و روکش آسفالت احساس می شود .
اینروزها این موانع بلند و غیر استاندارد دل هر راننده ای را به درد می آورد و هرکدام از آنها سخنی میگویند:
یکی میگوید: بابا مگر ما چقدر بنزین می گیریم که باید یک مسیرکوتاه را این همه دنده عوض کنیم.
راننده دیگری می گوید: با شرایطی که بوجود آوردند ما فقط باید قرارداد مستقیم با تعمیرکاران جلوبندی ماشین ببندیم که دائما در حال سرویس کردن جلوبندی ماشین باشیم .
۹ای کاش به جای درست کردن اینهمه تپه های بلند و به قول یکی از دوستان ، سکوی پرواز ،در بلوارها و خیابانها ، آسفالت مورد استفاده این مانع ها را برای خرابی نقاط دیگر استفاده می کردیم یا حداقل موانع استانداردی ساخته می شد.
۱۲کاش اونهایی که طرح این موانع را مطرح کرده اند به یاد بارندگی زمستان بیافتند که چنان آب بارندگی در پشت این موانع جمع می شود که نمی توان عبور کرد.
آیا فکر خروجی آبهای روان را کرده اید.
کاش ای کاش به جای اینها با تهیه بروشورهای آموزشی و توزیع آن شروع به آموزش میکردیم یا راستی چقدر در این زمینه کار فرهنگی انجام داده ایم.
۴عابر پیاده
کاش به جای ساختن مانع در زیر پل هوایی ؛ آموزش استفاده و فرهنگ استفاده از پل هوایی داده می شد.
یا در آخر یک پیشنهاد کوچولوی کوچولو ؛ حداقل به دلیل تاریکی بلوار از قبل اطلاع رسانی کنید که موانع بعدی در چه مکانهای دیگری ساخته می شود.
۱ ۴ ۲ ۳ ۷ ۸ ۹
نام شما

آدرس ايميل شما

فریاد رسا
Iran, Islamic Republic of
بابا شهر داغون کردن هر ۱۰۰ متر یه مانع هر صد متر یه جلو بندی از فردا میخوام یه موتور پرشی بگیرم سیر سرشون حرکت نمایشی بزنم .اگه واقعا به فکر جوون مردمیت کنترل سرعت با دوربین تو بلوار اصلی شهر نصب کنید تا کسی جرات نکنه تند بره.نه اینکه تو هر کوچه ای یه مانه بزنن بابا خجالت بکشید .
خودم
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم چرا از همان ماشینی که با آن خیابان های اصلی را تمبز میکنند برای تمیز کردن زیر گذر از آن استفاده نمیکنند . میگه که یه بنده خدایی سر پشت بام خونشو آسفالت کرد بعد یک مقدار آسفالت اضافه آورد سر پشت بام خونش از همین تپه های به اصطلاح سرعت شکن درست کرد @ حالا مسولین شهرداری ما هم شب میخوابن و صبح تصمیم میگیرن که امروز تو کدام خیابون یا در چه حد فاصلی تپه درست کنن.البته این مسولین دیدن تا هر شهری برای خودش یک لقبی داره دیگه امدن با این کارشون یک لقب برای گچساران درست کردن که شده پایتخت مانع ایران .
?
Iran, Islamic Republic of
هر ماشینی هر جای شهر تصادف کرده یه سرعت گیر به عنوان یادبود گذاشتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خادم
Iran, Islamic Republic of
بابااینها همش تپه است مانع که نیست
علی
Iran, Islamic Republic of
به اقای شهردار بگویید تپه ای که پشت مرکز مخابرات کارکنان است داره ریزش میکنه فکری بکنید
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خدمت دوستان عرض کنم که موانع ربطی به شهرداری نداره اینها همه تصمیمات غلط راهنمایی ورانندگیه که بخاطرراحتی کارخودشون کردن وقانون راهنمایی ورانندگی تو شهرما فقط جریمه است وبس
Iran, Islamic Republic of
اززحمات آقای شهردار تشکر می کنیم ولی واقعا یک شهری به این کوچکی این همه مانع برای چیست. از اول تا آخر شهرکه چند کیلومتری بیش نیست حداقل نیم ساعت طول می کشد تا ازآن بگذری لطفا فقط جنبه منفی رادرنظر نگیرید به فکر بیماران ، کارکنان ،دانش آموزان و... باشیدکه با این وضع باید حداقل نیم ساعت معطل شوند. با تشکر
Iran, Islamic Republic of
تعداد مانع های گچساران بیش از کلان شهرهای کشور است اون هم با نوع غیر استانداردش
راننده
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خشته نباشی خدمت اقای زینل زاده از تمام زحماتی که برای شهرستان گچساران کشیده اید تشکر میکنم.این مانع ها هم همش زیر سر راهنمایی و رانندگی هستش که فقط دنبال جریمه کردن هستن..
نظرعلی
Iran, Islamic Republic of
دستشون درد نکنه باید مانع اضافه کنند .تازمانی که فرهنگ رانندگی نیست لازمه.
همشهري
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت شهردار عزیز وعرض خسته نباشید به ایشان وتشکر بابت زحمات خود وزیر مجموعه شهرداری .قبلا نیز اشاره ای در همین سایت داشته ام این موانع هیچگونه علمی فنی وشناخته شده در علم ترافیک نیست خواهشمند است نسبت به بررسی از سوی کارشناسان این فن پی گیری ونسبت به این معضل شهری چاره اندیشی شود....آیا اگر مشکلی پدیدار شد بایستی مشکلی دیگر حادث کنیم ؟ ......قطعا چاره چیزی دیگر می باشد.مجددا استدعا دارم تلاشهای شهرداری را با این موارد غلط کم ارزش نفرمایید.با تشکر
بارسلونا قهرمان و استقلال شیش تایی
Iran, Islamic Republic of
ازفرمانداری تاامورمالیاتی ۶۰متربیشترنیست سه تا تپه ببخشید سه تا مانع زده شده یعنی هر۲۰ متریه مانع احتمال بشه در کتاب گینس ثبت رکورد کرد
حسن
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای علی مراد کاظم پور
جانا سخن از زبان ما میگویی
این سخنانی که جنابعالی بیان داشتید سخن و درد دل همین مردم می باشد ولی حیف که سخن بسیار ولی گوش شنوا که سخنان را بشنود وجود ندارد
متاسفانه شهردار و افراد شورای شهر از جمله کسانی هستند که کار سلیقه ای می کنند و اشتباه را با اشتباه پاسخ می دهند .
قبل از این شورا و این شهردار تاکنون افراد بیشماری آمدند ولی نتوانستند طرح های عمرانی که از دوره های قبل آغاز شده بود و به اتمام نرسیده را به پایان برسانند که یکی از آنها پل جاده کمربندی است که چندین سال است که کماکان ناتمام مانده و صدها طرح همانند این طرح که در این شهر وجود دارد که ناتمام مانده و جا دارد که مسئولین به فکر بیفتند که بجای نصب سرعت گیر های مضر برای ماشین های مردم به این فکر بیفتند که آسفالت خیابانهای شهر را مرمت کنند .
در خرداد ماه با یکی از اعضای شورا تماس گرفتم و مشکل خیابان ۲۱ جنوبی شهرک فرهنگیان را گفتم و آقای شهردار نیز در محل حضور یافتند و قول دادند که نسبت به مرمت و آسفالت سر خیابان اقدام عاجل نمایند که این خود در قالب حرف ماند.
و اینک پس از گذشت بیش از شش ماه همینطور رها شده و نیازمند چند گاری آسفالت اضافه ای است که در این شهر صرف ساخت سرعت گیر می شود
برات علی
Iran, Islamic Republic of
شما که اطلاعات ندارین برای چی کامنت میزراین عزیزمن ی شورای هست به اسم شورای ترافیک که اینگونه تصمیماتو میگیرین شهردار هم یکی از اعضا این شورا است
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای نماینده محترم وشهردارمحترم شما که هرروز اسفالت بروی اسفالت میریزی وهرجایی که منافع سیاسیتان اقتضا مکند کار میکنید پس چرا قسمت اخر رزمندگان که سالها خاکی است وبارها به گوش نماینده وشهردار رساندهایم ولی افسوس از وعده بی عمل خیابانهای علامه ۱و۲و۳و۴ وبلوار اصلی رادریابید
خ.ب.م
Iran, Islamic Republic of
به نظر من تمام این مانع ها بانیش و باعثش راهنمایی و رانندگی هست. چون خودشون یعنی راهنمایی و رانندگی هیچ کاری نمیکنن در صورتیکه باید حداقل بعدظهر ها سر هر فلکه ای دو تا سرباز برای روان سازی ترافیک باشه که چون میخوان راحت باشن فقط دست انداز میزنن و با یک ماشین زپرتی میخوان کل شهرو کنترل کنن
تهران
Iran, Islamic Republic of
نصب تابلوهای عبور عابر پیاده و دوچرخه ممنوع در ورودی زیرگذر جای تقدیر و تشکر داره ولی شهردار محترم یه فکری برای تخریب سرعت گیرهای غیراستاندارد و احداث مجدد سرعت گیرهای استاندارد کنه..با یه جستجوی ساده در اینترنت میشه شیوه احداث سرعت گیرهای استاندارد رو فهمید.
هدا
United States
بابا یه زمانی یاسوجی ها رو مسخره می کردیم خیابان های سر بالایی و اون هم یک طرفه به سمت بالا مانع درست کرده بودند حالا خودمان هم همین جور
مجتبی برزیل
United States
من که دیگه کوه نمیرم.هروقت هوس کوه کنم یه چند دوری تو سطح شهر و بر روی این تپه ها و کوه ها میزنم نزدیک خونه ام هست نمیخواد ازشهر هم خارج بشی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1