تاریخ انتشار
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۷۵۰۱۱

اصولگرایان عزیز: لطفا تمام واقعیت را شهادت دهید!!

۱۴
۰
کبنا ؛ایمان محمدپورفتح

ظاهرا تبعات اظهارات حجت الاسلام رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به این زودی ها دست از سر ایشان و طیف اصلاح طلب استان برنمی دارد. به طوری که بعد از گذشت نزدیک به سه هفته از سخنان ایشان، هنوز هم در جلسات و رسانه های نوشتاری پس لرزه های آن قابل مشاهده است.
احتمالا دیده، شنیده یا خوانده اید که در دادگاه های ایالات متحده آمریکا، هنگامی که فردی برای ادای «شهادت»فراخوانده می شود از « شاهد» می خواهند که سوگند یاد کند« واقعیت را بگوید، تمام واقعیت را بگوید و به جز واقعیت را نگوید».
این تأکید به این خاطر است که بیان بخشی از واقعیت به منزله توصیف «همه آن» نیست و اینکه بخشی از آنچه گفته یا شهادت داده شده، واقعی، درست و اتفاق افتاده باشد و قسمتی نیز نادرست و غیر واقعی، غیر قابل جمع نیست.
به عنوان مثال، ممکن است ما شاهد یک نزاع خیابانی بوده باشیم که به قیمت جان یکی ازطرفین تمام شده است. ممکن است ما دیده باشیم که مقتول چگونه بر اثر ضربه ای از پای درآمده و همین را نقل کنیم، اما تمام واقعیت این باشد که ضارب ابتدا به ساکن اقدام نکرده و در حال دفاع از خود بوده است و مقتول، خود آلت قتاله در دست داشته، اما مجال پیدا نکرده. اگر این نکات در بیان آن شهادت گفته نشود حق مطلب ادا نخواهد شد و چه بسا حکم متفاوتی برای فرد در حال محاکمه صادر شود.
با این نگاه می توان گفت این گزاره که «منتجب نیا عده ای از طرفداران دین اسلام را متهم به اسیدپاشی کرده» در عین اینکه واقعی و درست هست، اما « تمام واقعیت» را بازگو نمی کند و هنگامی که به مثابه توجیه، جایی در گفتارهایی از صاحب منصبان یا کنش گران سیاسی اصولگرای استان می یابد، کنارگزاره های نادرست دیگری مطرح می شود که این بحث را میان نکات « واقعی و غیرواقعی» معلق می سازد. با مثال ذکر شده می توان توضیح دادکه تأکید صرف این وجه، مثل آن است که تنها ضربه منجر به مرگ مقتول را شهادت دهیم و اینکه دیده ایم چه کسی این ضربه را وارد ساخت و نگوییم این نزاع، مقدمه ای هم داشت و مضروب خود آغاز کننده و حتی تهدید کننده بوده است و مانند این ها...
این که چطور دوستان اصولگرا، این سخن قائم مقام حزب اعتماد ملی «..... قرائت های مختلفی از دین اسلام وجود دارد و می توانیم طرفدار اسلام شهید بهشتی باشیم یا جوادی آملی یا اسلام مطهری و دیگر مراجع باشیم. می توانیم طرفدار اسلام داعش و طالبان نیز باشیم که در آن صورت یک عده به خودشان حق می دهند بروند اصفهان اسید تهیه کنند و بگویند چون این دختر زلفش بیرون است، باید اسید روی صورتش بریزیم...» را شنیده اند و شهادت می دهند، اما اتفاقات قبل از آن که نزدیک به پنجاه جوان همفکرشان به صورت کاملا خودجوش! به مهمان جلسه بی احترامی می‌کنند و اجازه صحبت به ایشان نمی دهند و اتفاقا بحث قرائت های مختلف دین اسلام «اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی» توسط سردسته این عزیزان که با بی احترامی تمام به مهمان و مدعویین جلسه پشت تریبون رفته بود، بیان می شود و سرانجام هم با تشنج آفرینی در جلسه، سالن را ترک می کنند و بیرون از سالن هم به مهمان جلسه بی احترامی می کنند و..... را نمی بینند، واقعا بی انصافی است.
چرا دوستان مدعی اصولگرا که عنوان چهره فرهنگی را هم یدک می کشند، بی احترامی به مهمان در ماه محرم را نمی بینند؟
از همه این حرف ها گذشته، حجت الاسلام منتجب نیا که طرفدارن تفکر داعش و طالبان را متهم به اسید پاشی می کند نه عزیزان حزب الهی، حال چرا توهین خودشان به جوانان حزب الهی را نمی بینند؟ آقای منتجب نیا کجای سخنانش گفته که جوانان حزب الهی اسید پاشی کردند؟ چرا تلاش می کنید سخنان قائم مقام حزب اعتماد ملی را سانسور کنید و خوراک جنجال سازی و غوغا سالاری خود را از سخنان ایشان بیرون بیاورید و به نام ایشان و بر علیه اصلاح طلبان تمام کنید؟
متأسفم که در این عصر سردرگمی، واژه ها گاه توسط غوغاسالاران، معانی دیگری به خود می گیرند و چنان در ضد ونقیض یکدیگر تعریف می شوند که هر گز نخواهی فهمید کدام بیشتر شبیه واقعیت است!!
البته به نظر می رسد عنوان کردن مبحث قرائت های مختلف دین اسلام توسط سردسته جوانان اصولگرای حاضر در سالن و واکنش های کنشگران سیاسی اصولگرای استان به گوشه ای از سخنان حجت الإسلام منتجب نیا، تنها برای سیاه نمایی و متشنج کردن فضای سیاسی استان و در نتیجه تحت فشار قرار دادن مسئولان استانی برای عدم صدور مجوز برنامه های سیاسی، فرهنگی تشکل های اصلاح طلب است که امیدواریم مسئولان سیاسی و امنیتی استان تحت تأثیر این واکنش ها قرار نگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرزند بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
یک سوال ساده چرا به اقایان حزب ا.... این حرف برخورده ، مگر داعشی هستید ، چرا این موضوع اینقدر عصبانیتان میکند ، جسارتا بروید از خانواده اشنایان و دوستانتان و افرادی که به شما اعتماد میکنند بپرسید به نظر شما اسید پاشی کا ر کیست؟و نتایج را برای خودتان تحلیل کنید انگاه از صحبت جناب منتجب نیا عصبانی نخواهید شد ، شما که قدرت دارید یک نظر سنجی عمومی بکنید و از مردم بپرسید به نظر شما اسی پاشی کار چه کسی است ، انگاه این دعوا تمام خواهد شد
از حضار
Indonesia
انصافا مطلب بسیار ارزنده و علمی و اخلاقی نوشته اید. ای کاش این یادداشت توسط همه آنانکه بی جهت و براساس نقل قولهای ناقص و یا برداشت ناقص اقدام به قضاوت های نادرست کردند مطالعه شود و آنان بدون تعصب خودشان را در پیشگاه وجدانشان ارزیابی کنند و اونوقت یقینا به بیانات ارزشمند و دقیق آقای منتجب نیا پی خواهند برد.
سروش
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای محمد پور فتح
لطفا عین گفته های اقای منتجب نیا و اون دوست اصولگرا رو در سایت درج کنید تا ما راحت بتونیم قضاوت کنیم.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
پس لرزه برای کنانیوز است که مردم را رها کرده سیاسیون واصلاح طلبان را چسبیده
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
پس لرزه برای کبنانیوز است که مردم را رها کرده سیاسیون واصلاح طلبان را چسبیده
بابا نفت شده ۶۰دلار کجایی؟!
نواب
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر مهندس عزیز کوگوش شنوا.نمیدانم کنایه به داعش زدن چرا برادران به خودشون میگیرن حتما رابطه هست مهندس جان این اقایون حرف حساب به گوششون نمیره فقط بازار و کاسبی راه انداختن و.....
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
نفت شصت دلاری پس لرزه حاکمیت شعارگرایی ومنفعت سالاری جناح وباندبازی دوره ی احمدی نژاد وبعضیاست همانها که قلمشان تفنگشان است همانها که غیرمنطقییند وازایران اسلامی غولی ساختند نه فقط برای دنیا بلکه بدتر از ان برای جهان اسلام اقایان دلار پنج هزارتومانی یادتان رفته پراید به زور شش میلیونی شد بیست ودو میلیون وهزارها مورد دیگر واز انجمله اختلاسها
محسن
Iran, Islamic Republic of
ما که بودیم چیزی غیرازاین ندیدیم چرت وپرت های منتجب نیا.مگه بعداز این همه جنجال هنوز خوابین؟بیدارشین دیگه
لر
Iran, Islamic Republic of
فایل صوتی برروی سایت کبناگذاشته شود تاهمه درجریان سخنرانی روحانی اصلاحطلب قرار گیرند
گوره
Europe
تحلیل خوبی بود.
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
ما سخنان منجب نیا را خوندیم حرف بدی نزد هرچه گفت واقعیت بود که این واقعیت برخی از آقایون را نساخت ومثل همیشه ولوله به پا کردند.وبیشتر این تشدلی که دارند بخاطر عکس آقای خاتمی بود در سالن و همچنین حضور مسئولین در جلسه که حضرات را اصلا نمی سازد.
داد و بیداد
Iran, Islamic Republic of
این عین حرف منتجب نیا ست: به نقل از کبنا نیوز :
بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) قرائت‌های متفاوتی از اسلام شد، قرائت داعش و سایر گروه‌های اسلام به همین منوال است، تا اینکه درک نادرست و منطقی از اسلام باعث می‌شود عده‌ای در اصفهان اسیدپاشی کنند.
تعداد از حاضرین به نشانه اعتراض از این سخن منتجب‌نیا که می‌گفتند او اسیدپاشی را به بچه‌های حزب‌الهی نسبت داده است سالن را ترک کردند.
من که چیز بدی از حرفش برداشت نکردم. دوستان اصولگرا بگن کجای این حرف بهشون توهین شده؟
سجادحسینی
Iran, Islamic Republic of
مطالب موجود دراکثر سایت ها و واکنش دوستان حزب اللهی حکایت ازاین دارد که شیخ اصلاحات اسید پاشی رابه جوانان حزب اللهی ربط دادند که نه علم ونه یقین دارند ایشان.از یک روحانی که ادعای روشن فکری دارند جایی بس تأمل است.مردم مامردم هوشیاروبیداری هستند و گوششان رابدهکارخس وخاشاک ها نمی کنند.
آرش کنارکوهی
Iran, Islamic Republic of
می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://www.kebnanews.ir/?p=73148

برای سایر مطالب در این زمینه نیز از لینک زیر:
https://www.kebnanews.ir/tag/%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AC%D8%A8-%D9%86%DB%8C%D8%A7/

سربلند باشید
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1