تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۷۴۹۳۲

اجرای ۲۰ برنامه در دانشگاه‌ها همزمان با هفته بسیج

۰
کبنا ؛اجرای برنامه‌های متنوع در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد همزمان با هفته بسیج
رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای بیش از ۲۰ برنامه گوناگون در دانشگاه‌‌های این استان همزمان با هفته بسیج خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شهرام مهدوی‌مطلق صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف تشکیل بسیج توسط امام خمینی‌ گفت: بسیج برخاسته از مکتب عاشوراست و تشکیل بسیج دانشجویی نیز گامی مهم در تحقق اهداف والای این نهاد مردمی است.
mahdavi
وی ادامه داد: اصلی‌ترین هدف از تشکیل بسیج دانشجویی تربیت نیروی کارآمد و دوستدار نظام و انقلاب است تا در سایه وجود نیروهای مخلص در بدنه نظام به مقابله علمی، فرهنگی و سیاسی با اندیشه‌های وارداتی و ضددینی بپردازند.
رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همزمان با هفته بسیج برنامه‌های متنوعی نیز در حوزه بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در همین راستا بیش از ۲۰ برنامه گوناگون در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار خواهد شد.
مهدوی‌مطلق تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های فرهنگی و سیاسی از جمله این برنامه‌هاست.
وی با بیان اینکه در طول هفته بسیج به دیدار خانواده شهدای دانشجو هم می‌رویم، عنوان کرد: همزمان با هفته بسیج بیش از ۱۸ گروه جهادی بسیج دانشجویی به ۱۸ نقطه استان اعزام خواهند شد.
مهدوی‌مطلق از انجام همایش اقتصاد مقاومتی به همت بسیج دانشجویی خبر داد و گفت: در همین ایام برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در دانشگاه‌های مختلف استان برگزار خواهد شد.
بسیج دانشجویی با روحیه جهادی در وسط میدان دانش و فرهنگ ایستاده است
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بسیج دانشجویی را بزرگترین تشکل دانشجویی دانست که با روحیه جهادی و انقلابی در وسط میدان دانش و فرهنگ ایستاده و پاسدار اصول اصیل انقلاب اسلامی است.
شهرام مهدوی مطلق، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج و صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه برگزار شد، بسیج را برخاسته از عاشورا دانست و گفت: راز جاودانگی بسیج در اذهان افکار،‌ ناشی از عاشورایی بودن آن است و بسیج هویت خود را از هویت عاشورایی گرفته است.
وی به فرمان امام خمینی در ۲ آذر ۶۷ مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه اشاره کرد و گفت: حضرت امام راحل،‌ رساترین تعابیر را در وصف بسیج، پس از جنگ و در این پیام می‌دهند که جای تعمق زیادی دارد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی  کهگیلویه و بویراحمد،‌ بسیج دانشجویی را بزرگترین تشکل در دانشگاه‌های کشور دانست و گفت: امروز بسیج دانشجویی به عنوان محفلی گسترده و برای فعالیت فرزندان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها در عرصه‌های علمی، سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی مطرح است و با روحیه جهادی و انقلابی، در وسط میدان علم، دانش و فرهنگ ایستاده و پاسدار اصول اصیل انقلاب اسلامی است.

وی این تشکل را پاسدار اصول نه شرقی و نه غربی دانست که مامورت دارد از اسلام و انقلاب اسلامی در دانشگاه ها دفاع کند و برای وحدت حوزه و دانشگاه ساعی و کوشا باشد.
مهدوی مطلق، کمک به مدیران دانشگاهی برای علمی و انقلابی کردن فضای دانشگاه، جلوگیری از نفوذ بیگانگان در حوزه و دانشگاه، تربیت نیروی همطراز انقلاب اسلامی در دانشگاه،‌ مقابله علمی و فرهنگی با نفوذ اندیشه‌های وارداتی و عمق بخشیدن به تفکر دانشجویان را از جمله مهم‌ترین وظایف بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها دانست.
وی افزود: بسیج دانشجویی آرمان‌خواه و آینده‌نگر است و با نگاه کلانی که به مسائل دارد، به موقع نسبت به محیط اطراف خود حساسیت نشان داده و در مقابل سطحی نگری‌ها اقدام می‌کند.
مسئول بسیج دانشجویی  استان به تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج پرداخت و گفت: بیش از ۲۰ برنامه طی این هفته در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار می‌شود.
مهدوی مطلق به برخی از این برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی،‌ نشست‌های فرهنگی و سیاسی با عوت از چهره‌های شاخص ملی، دیدار با خانواده شهدای دانشجو،‌ برگزاری جشنواره شکوه هجرت و تجلیل از جهادگران دانشجو، نشست اعضای شوراهای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان با فرمانده سپاه فتح، برگزاری برنامه گرامیداشت روز بسیج دانشجویی و برپایی نمایشگاه کتاب در دانشگاه‌ها از جمله مهمترین برنامه های بسیج دانشجویی در هفته بسیج به شمار می‌روند.
وی ثبت‌نام اردوی اربعین حسینی، اعزام تیم‌های شناسایی به مناطق محروم برای خدمت‌رسانی، نام‌گذاری اماکن مختلف دانشگاه‌ها به نام شهدای دانشجو،‌نشست حلقه‌های صالحین دانشجویی و انتشار نشریات مختلف دانشجویی ویژه گرامیداشت هفته بسیج را از جمله دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1