تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۷۴۵۰۹

از اما و اگرهای فاضلاب سی‌سخت تا تشکیل پرونده‌های ده‌برآفتاب

۲
۰
کبنا ؛پروژه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی‌سخت با اما و اگرهای مسئولان کهگیلویه و بویراحمد روبرو شد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان دنا با حضور نماینده بویراحمد و دنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران دستگاه‌های اجرائی برگزار شد.DENA
پروژه‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری از جمله پروژه‌های بود که در این نشست بررسی شد و عزت‌الله بهشتی‌فر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از پروژه‌های این اداره کل و ارائه گزارشی از وضعیت‌ آنها، به زمین بیمارستان شهرستان دنا اشاره و اظهار کرد: ساخت بیمارستان در اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی موانع قانونی دارد و بخشی از زمینی که برای ساخت بیمارستان شهرستان دنا در نظر گرفته شده است در محدوده صیانت از اراضی ملی است و قاعدتاً مشکلات قانونی دارد.
بهشتی‌فرد در ادامه اضافه کرد: در بخشی از این زمین انبوهی از درختان جنگلی است که به لحاظ قانونی واگذاری آن اشکال دارد و پیشنهاد می‌دهم در حدود دو یا سه هزار آن ساختمان بیمارستان احداث و بخش دیگر این زمین که انبوهی از درختان جنگلی است به فضای سبز تبدیل شود.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان جریمه قطع هر درخت ۳۰۰ هزار تومان است و واگذاری زمین‌های باید در شورای عالی جنگل‌ها بررسی و تصمیم‌گیری شود، افزود: مسئولان تلاش کنند که ساخت بیمارستان در این مکان با توجه به محدودیت‌های که وجود دارد، انجام نگیرد و در صورت اصرار باید در شورای عالی جنگل‌ها تصمیم‌گیری شود.
بهشتی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان دنا در پایین دست این شهرستان اشاره کرد و گفت: کمیته فنی اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تماماً با این موضوع مخالفت کرده است که راه دیگری برای ساخت این پروژه برنامه‌‌ریزی شود.
این مسئول ادامه داد: اگر این تصفیه‌خانه فاضلاب در مکان فعلی ساخته شود، مجبور به قطع ۲۰۰ درخت می‌شویم که بنده برای پاسخگویی به بازرسی آمادگی ندارم.
موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سخنان عزت‌الله بهشتی‌فر، اظهار کرد: نمی‌شود که شهری تصفیه‌خانه فاضلاب نداشته باشد، باید راهی برای انجام پروژه پیدا شود و اگر راهی نیست، آقای بهشتی‌فر از سازمان جنگل‌ها مجوز واگذاری زمین آن را بگیرد.
پژمان نیک‌اقبالی در این‌باره گفت: تنها جایی که اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی‌سخت امکان‌پذیر است، همین مکانی است که در نظر گرفته شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود به موضوع تل‌سیاه اشاره کرد و گفت: در این منطقه حکم‌های زیادی برای کسانی که به قلع و قمع درختان دست زده‌اند، صادر شده است و با این وجود جلوی فرماندار تجمع کردند.
بهشتی‌فر به پرونده‌های که در منطقه ده برآفتاب تشکیل شده است، اشاره کرد و گفت:در این منطقه برای کسانی که به اراضی ملی و منابع طبیعی دست‌درازی می‌کنند به صورت روزانه پرونده تشکیل می‌شود، بطوریکه برخی از آنها الان در بازداشتگاه هستند.
وی گفت: کاری جزء گزارش دادن از دست جنگلبان بر نمی‌آید.

انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

دشتک سیسخت تصرف شد
United States
اگر تشریف ببرید دشتک سیسخت میبینید که چطور پدر خانم یکی از مسئولان ردبالای استان چطوری داره به زمین های دشتک دست درازی میکنه و منابع طبیعی هم مثلاً چیزی ندیده، آقای استاندار برو ببین چه خبره اون زمین خواره هر سال زمین های بیشتری رو تصرف میکنه
البته احتمالا شماهم خوابتون میره
دوست دار شما
Iran, Islamic Republic of
مغرض ،حسود بیست سال این زمین واگذار شده مسئول رد بالای که کفته اید آن موقع دانشجو بود
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1