تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۷۴۴۷۲

آیت‌الله به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج رفت

۰
کبنا ؛

بازدید آیت الله ملک حسینی از بیمارستان یاسوج
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر توسعه اماکن درمانی در این استان متناسب با نیازهای مردم استان تاکید کرد.
 آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی عصر پنجشنبه به همراه معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بازدید کرد.

آیت الله ملک حسینی در این بازدید از بخش های مختلف این بیمارستان از جمله اورژانس، جراحی، مغز و اعصاب، سوختگی، بخش تخصصی کلیه و ... بازدید کرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین از پروژه های در دست احداث این بیمارستان از جمله نمازخانه و اقامتگاه همراهان بیمار بازدید کرد.

بازدید آیت الله ملک حسینی از بیمارستان یاسوج

وی در این بازدید از نزدیک در جریان پروسه درمان بیماران در این بیمارستان قرار گرفت و از بیماران در بخش های مختلف این بیمارستان عیادت کرد.

لزوم رعایت استانداردهای بیمارستانی در ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی

آیت الله ملک حسینی همچنین با تقدیر از زحمات کادر درمان بیمارستان گفت: پرستاران و پزشکان با مراقبت از بیماران، در اجر آنان شریک هستند.

وی همچنین بر رفع نیازهای کادر درمان و تجهیز بیمارستان به امکانات و تجهیزات جدید پزشکی تاکید کرد.

وی در ادامه همچنین اجرای طرح تحول نظام پزشکی را یکی از خدمات مثبت دولت در بخش درمان عنوان کرد و خواستار فرهنگسازی برای رعایت سیستم ارجاع از سوی بیماران شد.

بازدید آیت الله ملک حسینی از بیمارستان یاسوج

 نماینده ولی فقیه در استان همچنین به مشکلات کمبود فضای فیزیکی در بیمارستان اشاره کرد و گفت: تسریع در احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج ضروری است.

وی بر رعایت استانداردهای بیمارستانی در ساخت این بیمارستان تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد برخی استانداردها در احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی همچون وجود فضای سبز و پارکینگ مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی افزود: این بیمارستان از زمین و محوطه کمی برخوردار است و این در حالی است که باید نزدیک به ۷۰ درصد از فضای بیمارستان به این مهم اختصاص یابد.

بازدید آیت الله ملک حسینی از بیمارستان یاسوج

آیت الله ملک حسینی بیان داشت: نبود فضایی برای پارکینگ خودروها هم می تواند آینده این بیمارستان را با مشکل مواجه کند که لازم است مسئولین از هم اکنون به فکر رفع این مشکل باشند.

کاهش مراجعه بیماران به خارج استان با اجرای طرح تحول نظام سلامت

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نیز در این بازدید گفت: در این بیمارستان ۱۲ بخش فعال شامل اتاق عمل، نورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، کلیه، داخلی، عفونی، اورژانس، سی. تی. اسکن، آزمایشگاه، سی. سی. یو و سایر بخش ها به بیماران خدمات رسانی می کنند

ذاکر سعیدی نژاد افزود: ۳۵ پزشک متخصص و فوق تخصص نیز در بخش های مختلف درمانی بیمارستان شهید بهشتی در حال انجام خدمت به مراجعه کنندگان هستند.

بازدید آیت الله ملک حسینی از بیمارستان یاسوج

وی همچنین اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان مراجعه بیماران به خارج از کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: با شروع این طرح پزشکان متخصص و فوق تخصص مورد نیاز در بخش های جراحی عمومی، مغز و اعصاب، بیهوشی، ارتوپدی و سایر بخش ها در بیمارستان شهید بهشتی تامین و به طور شبانه روزی خدمات ارایه می دهند.

سعیدی نژاد در ادامه به ایجاد بخش سوختگی در بیمارستان شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: این بخش هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تامین اعتبار سه میلیارد ریالی به زودی راه اندازی می شود.

وی بیان داشت: مکانی نیز برای اقامت همراهان بیمار با اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال ساخته شده که هم اینک ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سعیدی نژاد همچنین کمبود فضای فیزیکی را از مهمترین مشکلات این بیمارستان عنوان کرد و گفت: با وجود ۱۶۰ تخت مصوب هم اکنون ۲۱۷ تخت فعال در آن به بیماران خدمات ارایه می دهند.

بازدید آیت الله ملک حسینی از بیمارستان یاسوج

وی ترافیک بالای خودروها در خیابان مجاور این بیمارستان را از مشکلات مهم بیمارستان دانست و افزود: بیمارستان شهید بهشتی مرکز ترومای استان است و با توجه به اعزام بیماران تصادفی به این بیمارستان، رفع این مشکل ضروری است.

وی همچنین ازدحام همراهان بیمار را موجب اختلال در روند درمان بیماران دانست و خواستار رفع این مشکل از طریق فرهنگسازی در جامعه شد.

رفع مشکل ترافیک خیابان مجاور بیمارستان در شورای ترافیک

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار اجرای طرح تحول نظام سلامت را از خدمات ماندگار دولت یازدهم عنوان کرد و گفت : باید در راستای اهداف این طرح از تمام ظرفیت ها استفاده کرد.

فتاح محمدی افزود: اجرای این طرح موفق نقش مهمی در ارتقای شاخص های سلامت و کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی در کهگیلویه و بویراحمد داشته است.

وی هدف از بازدید بیمارستان شهید بهشتی یاسوج را بررسی مشکلات و کمبود های این بیمارستان عنوان کرد و بیان داشت: تلاش می شود اعتبارات لازم برای تهیه برخی تجهیزات مورد نیاز آن تامین شود.

محمدی همچنین از مسئولان بیمارستان خواست با ارسال مکاتبه ای به شورای ترافیک، پیشنهادات خود را برای رفع معضل ترافیک خیابان مجاور این بیمارستان ارائه دهند.


نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1