تاریخ انتشار
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۱۲
کد مطلب : ۷۴۴۱۹

چریک‌های خانه به دوش عدالت

۰
کبنا ؛ لیلا حسین‌زاده*

به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج یعنی پنجم آذر ماه که مصادف است با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیبست میلیونی متن زیر را تقدیم می‌کنیم به بسیجیان مخلص و بی‌ریایی که براستی نام و نشان در گمنامی یافته‌اند و در مکتب اسلام ناب محمدی (ص) روئیده‌اند و در فضای نبوت رشد کرده اند.basij-lashkare-khoda
همراه خورشید انقلاب اسلامی درخشیده‌اند و با دم مسیحایی خمینی کبیر در پنجم آذر ۵۸ به اوج خود رسیدند و معجزه آسا سوار بر مرکب عشق، مسلح به سلاح ایمان از قله قاف گذشتند و صاعقه وار به آسمان ایثار سفر کردند و همچو ابر بهاری بر سرزمینهای بی‌رمق باریدند و شهیدان را تا عرش اعلا مشایعت کردند و خود مانده‌اند تا آینده شهید نشود.

و اکنون هم از نعمت احساس تکلیف آنان در همه لحظات است که انقلاب ما به برکاتی دست یافته و به هیچ چپ و راستی متمایل نیستند و ولی‌زاده و مستقیم‌اند و سیاستی را طالبند که سرچشمه از زلال دیانت داشته باشد و به خون سرمایه داران فئودال زالو صفت که هیچ‌گاه همراه ملت نبوده و نیستند، تتشنه است.
آری بسیج یعنی همنوا گشتن با چکاوکهای زیبای اهورایی، یعنی در زلال دریای عشق بازی غرق شدن و در پرتو دم عیسوی خفتگان وادی عشق را الفبای روشنی آموختن، و از بسیج نوشتن یعنی در زلال ایثار وضو گرفتن را عاشقانه تفسیر کردن.
ربع قرن است که بسیج ناب‌تر از شبنم‌های روح بخش سحری چون اختری گیتی افروز و خوش طالع در آسمان ضمیر همه عاشقان تلالؤ و درخشندگی می‌کند و با روح شفاف و زیبا و فطرت نمای خویش، آینه دلهای همگان را از زنگارهای گمراهی و تغافل جلا داده و در این میان بسیجیان‌‌‌ همان پروانه‌های گرد شمع ولایتند که در حریم ایثار و از خود گذشتگی، رسم عاشقی را در طبق اخلاص نهاده‌اند.
حضرت امام (ره) از بسیج به ((شجره طیبه)) تعبیر کردند، چه زیبا سخنی که در حقیقت بسیج شجره طیبه‌ای است که ریشه در اعماق هستی داشته و شاخه‌هایش در گستره گیتی سر به فلک کشیده و به مصداق تعبیر عالمانه رهبر معظم انقلاب، ((مزرعه بی‌حصار)) است که شاخه‌های این شجره طیبه و مزرعه بی‌حصار؛ دانش آموزان، دانشجویان، ‌کارگران، معلمان، کارمندان، بازاریان، اساتید، مهندسین، پزشکان، ورزشکاران، هنرمندان و.... عموم مردم، ‌‌‌ همان چریکهای خانه به دوش عدالت و ((مرغان آغشته به عشق)) سحرگاه ایران اسلامی و حتی جهانند که از شبی تا به صبح کلی معادلات را برهم زده و خواهند زد.
در این روزگار بحرانی بسیج چشم به کوکب هدایت دوخته و بر تابه عشق ولایت می‌سوزد، بسیجیان شاگردان همیشگی مکتب شهیدان، شاهدان مکتب حسین (ع) و پاسداران حریم لایت، شناسنامه هویتشان شهادت، تاریخ تولدشان عاشورا و سرزمین آرمانیشان کربلا است. آنان که ((شبه نظامیشان)) می‌خوانند، مردان آزمونهای بزرگ تاریخ معاصر و فرزندان رزم و حماسه‌اند برخلاف تصور آنان که حتی از نام بسیج در هراسند، در برابر باطل و حق خواهی مستضعفان؛ بی‌ترمز و در همه ابعاد دیگر ((‌منطقی هستند و منطقی می‌اندیشند و منطقی عمل می‌کنند)) (۱) و تبر را به تبع ابراهیم پدر به دست گرفته اندتا محرومان جهان را بت شکنی آموزند و با خدای خویش و مردم انقلابی این مرزو بوم پیمان خون بسته‌اند تا در جهان بت و بت کده و بت پرستی برجاست تبر پدر را بر زمین نگذارند.

بسیجی‌زاده مکتب وحدت آفرین رسول الله و پرورش یافته مدرسه روح الله است تا دیوارهای تبعیض، مرزهای تفرقه و زنجبرهای جهالت را در هم نکوبد از پای نمی‌نشیند؛ نه ظلم می‌کند و نه تن به جور می‌دهد و نه زنجیر ظلم را به پای هیچ مظلومی در جهان تاب می‌آورد. بسیجی نیزه بلند آفتاب است که به قلب ظلمت‌ها نشانه رفته است و اکنون بانگ الله اکبرش کاخ فرعونیان زمان را به لرزه افکنده است، بسیجی خون دل می‌خورد، اما به خاطرحفظ اسلام و حرمت داشتن سکوت اختیار کرده و خاموش است و خوب می‌داند که هرکه را قصر فرا رفت، فرازش قصر است و هرکه را در قصر فرو رفت، نمازش قصر است.

اما این را علم نمی‌کند که دست و زبانهای یاوه را قلم کند، بلکه چاهی دارد در خلوت محرم؛ بسیجی زمزمه‌ای مبهم است؛ که بر زخم دوران خویش مرهمی دارد و در هر حال دشمن شیطان است چه کوچک و چه بزرگ، چه بیرون و چه درون. در مدرسه بسیج، قرآن کتاب، راهنما ولایت، مقتدا خدا و نمره قبولی خشنودی حق است
بسیج به عزم علی، به» حسن حسن، به یاد حسین، به سجده سجاد، به علم باقر، به صدق صادق، به کظم کاظم، به رضای رضا، به جود جواد، به هدایت هادی، به صفت عسکری و به عشق مهدی پیمان بسته است تا ظهور دولت یار سنگربان و پشتیبان ولایت باشد و مدافع حق و حقانیت و عدالت.
اما نباید فراموش کنیم که همانگونه که امام راحل عظیم الشان فرمودند ((غافل شدن از بسیجیان سوختن در آتش دوزخ الهی را به همراه خواهد داشت.)) (۲) بسیج و بسیجیان با تمام دل و جان نه شرقی و نه غربی‌اند و کسانی را که می‌خواهند دستاورد‌های ما در عرصه‌های مختلف را به غرب و غرب زده‌ها نزدیک نمایند نمی‌بخشند و با آن‌ها در ستیز خواهد بود و اگرچه بسیج و بسیجیان همانگونه که تاکنون نیز ثابت کرده‌اند بدون هیچ چشم داشتی سنگربان انقلاب و آرمانهای حضرت امام و رهبری معظم انقلاب و ارزش‌ها بوده و هستند و انشاء الله خواهند بود؛ اما هشدارانه و دلسوزانه به مسئولین عرض می‌نماییم که دوگانگی در گفتار و عمل در برخورد با بسیجیان و ایثارگران، اعتماد بزرگ‌ترین پشتیبانان و حامیان جان برکف نظام و انقلاب و اسلام را دچار َتَرک خواهد کرد. به امید آنکه همه بسیجی باشیم و بسیجی بمانیم و بسیجی عمل کنیم.

*عضو کانون بسیج فرهنگیان شهرستان بویراحمد
۱ – از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد بسیج.
۲- فرازی از پیام حضرت امام به مناسبت تشکیل بسیج.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1