تاریخ انتشار
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۷۴۲۴۲

خیانت راهی رفته است؛ در آن پای نگذاریم

۲
۰
کبنا ؛بهنام عکاشه
مذکرات هسته ای به روزهای حساس و سرنوشت ساز خود نزدیک شده است و هر نتیجه ای که از نشست وین بیرون بیاید پیشآمد خاص خود را داشته که کشور را به هر سوئی ممکن است سوق دهد.
هر گونه تفاهم که حاصل توافق طرفین بوده و بزرگان کشور تائید کنند قاعدتا جامعه نیز استقبال خواهد کرد و در صورت تمدید مذاکرات نیز روزهای پرچالشی را پیش رو خواهیم داشت و تیم مذاکره کننده که چکیده اجماع ایرانیان می باشد بایستی با نقشه راه جدید به استقبال راهکارهای طرف مقابل رفته تا راهبرد نهائی ایران که حصول امتیازات بیشتر در راستای منافع بیشتر جمهوری اسلامی بدست بیاید.
حمایت رهبری ایران به عنوان بالاترین مقام کشور که نقش فراوانی در آرامش تیم مذاکره کننده داشته است به همراه همراهی رئیس جمهور و البته اعتماد مردم به تیم مذاکره کننده و در راس آنها دکتر ظریف، اعتماد به نفس فراوانی را به ایرانیان تزریق کرده است.
انتقادات یک سال و نیمه اخیر گروه ها و افراد در ایران امری طبیعی بوده که به آزادی بیان دیدگاه های مربوط به این موضوع در ایران بازگشته و می تواندبه افزایش قدرت لابی تیم مذاکره کننده انجامیده و نتایج پربارتری به همراه داشته باشد.
واقع این است این ماه ها آرامش نسبی بر کشور حاکم بوده و مردم هم با همراهی با حاکمیت نقش خود را ایفا نموده اند و مشکلات فراوان از جمله فقدان شغل و مسکن و... را نادیده گرفته و همچون رئیس جمهور و دولت روی مذاکرات تمرکز کرده اند.
محاوارات روزمره مردم نیز بیش از آنکه حول محورهای تفرقه آفرین باشد به نظر می رسد پیرامون مذاکرات و نتایج آن بوده و خوش بینی از نوع منطقی در جامعه رواج دارد.
نقش رسانه ها، روشنفکران، دانشگاهیان و روحانیون و... به عنوان حلقه واسط توده مردم و تصمیم سازان و تصمیم گیران جامعه می تواند بسیار حیاتی بوده و این گروه ها می توانند در کنار سایر طبقات مردم نقش بی بدیل و تاریخی خود را در این برهه ایفا نمایند.
جریانات سیاسی نیز بایستی به وظیفه تاریخی و حساسی که بر عهده دارند پایبند باشند و در این برهه اساس به قول معروف آب به آسیاب دشمن نریزند.
دهه شصت همچون خوابی در پیش روی چشمان مردم ایران بوده و هنوز آن را مرور می کنند و هنوز گروه هائی که قدرت اجتماعی انقلاب را درک نکرده و در نهایت برای رسیدن به منافع شان به بیگانه پناه بردند را فراموش نکرده اند.
آنها که با عدم تطبیق خود با جامعه و انقلاب راه خیانت را پیش گرفته و به دامان دشمن رفته و مجاهدین به منافقین ملقب گشت و این لقب به درستی همچنان بر آنها مانده است.
افراد و جریانات سیاسی بایستی با انتقاد منصفانه نسبت به شخص رئیس جمهور، دولت تدبیر و امید، تیم مذاکره کننده و راهکارها و راهبردهای آنان راه را برای استفاده آنها از این نقدها باز بگذارند و در راهی که مورد تائید کلی رهبری انقلاب و بزرگان و مردم می باشد سنگ اندازی ننمایند.
این روزها گاه خوبی برای آزار دولت و حکومت نیست.
چه کسانی که در این روزها دولت را به برداشتن گام هایی مخالف حاکمیت تشویق می کنند و چه کسانی که حاکمیت را برای مخالفت با دولت ترغیب می نمایند یک راه می روند و به نظر می رسد نتیجه این راه به جدائی مردم از هر دو این گروه ها منتهی شود.
چه دولت و حاکمیت بیش از هر زمانی در سی سال اخیر به یکدیگر نزدیک بوده و البته مورد تائید جامعه قرار گرفته است.
هیچ کس منکر نقایص دولت نبوده و اشکالات را نادیده نمی گیرد و نمی تواند مانع نقد آگاهانه شود و اتفاقا بایستی ایرادات دولت در زمینه های مختلف همواره به آنها گوشزد شده تا دچار خودبینی و خوشبینی بیش از اندازه نگردند ولی نبایستی با ایجاد جو منفی علیه دستآوردهای دولت در زمینه مذاکرات هسته ای که مورد قبول حاکمیت نیز می باشد، اعتماد ب نفس آنان را در مذاکرات از انان بستانیم.
این روزها روزهای خوش وحدت و یکپارچگی ملت و حاکمیت است. آن را در کام یکدیگر تلخ نکنیم.
[caption id="attachment_72848" align="aligncenter" width="599"]B2AByHgCEAAaAS2 برگرفته از وبسایت مقام معظم رهبری[/caption]
نام شما

آدرس ايميل شما

اندیشمند
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه به نظر شما دولت حاکمیت میکند یا نه?
اندیشمند
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه به نظر شما دولت حاکمیت میکند یا نه؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1