تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب : ۷۴۱۷۰

همایش تجلیل از خادمان کتاب در دهدشت و لنده + تصویر

۲
۰
کبنا ؛بزرگداشت هفته کتاب در دهدشت

همایش بزرگداشت هفته «کتاب و کتابخوانی» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در دهدشت و لنده برگزار شد

به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در همایش بزرگداشت هفته «کتاب و کتابخوانی» با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان کهگیلویه در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد، اظهار کرد: نهادینه نشدن فرهنگ مطالعه علت اصلی افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

زینب قربانی با بیان اینکه پیامبر(ص) خود مبلغ بوده است، افزود: ما نیز به عنوان یک شیعه و ادامه دهنده پیامبر(ص) باید از این مقوله درس بگیریم.

وی هفته کتاب و کتابخوانی را تجلیل از فعالان عرصه مطالعه عنوان و اظهار کرد: باید برای نجات جامعه انسانی به کتاب پناه ببریم.

مدیرکل کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد افزایش آسیب های اجتماعی اعم از طلاق، خودکشی را نهادینه نشدن فرهنگ مطالعه در جامعه عنوان و ادامه داد: کتاب یک عنصر ارزشمند و چراخ روشنی زندگی است که تاثیر بسیار مهمی در کاهش این آسیب ها دارد.

قربانی به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: این نشان از این است که رهبر انقلاب به مقوله فرهنگ توجه خاصی دارند و باید فرهنگ سازی در خصوص مطالعه صورت گیرد.

وی ترویج فرهنگ کتاب خوانی را با لازمه مشارکت همه مسوولان عنوان و خواهان همکاری همه نهادها با این سازمان شد.

جامعه آزاد و آگاه با نگاه دیگری به کتاب بنگرد

سید کرامت کریمی در این همایش نخستین شرط توسعه فرهنگی و اقتصادی هر جامعه را میزان مطالعه کتاب دانست و اظهار کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد آزاد و آگاه باشد باید با پدیده کتاب به دیده و بصیرت دیگری بنگرد و کتاب را به عنوان یک عنصر اصلی و تأثیرگذار که والاترین جایگاه را در همه نهادهای فردی و اجتماعی دارد اسباب فزونی دانشت قرار دهد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به جایگاه فرهنگ در قرون گذشته یادآور شد: تا دهه ۱۹۸۰ و پس از قرن بیستم فرهنگ به عنوان کهن‌ترین متاع کلاسیک از آغاز به عنوان مکانیزم توسعه قرار گرفته است.

کریمی از نخبه محوری به یکی از روش‌های توسعه این مکانیزم نام برد و افزود: جامعه محور بودن و حرکت همگانی در این فرهنگ راه دیگر توسعه فرهنگ است.

رئیس انجمن عمومی کتابخانه‌های کهگیلویه با بیان اینکه میزان ما در روش دوم به عنوان توسعه فرهنگی با اصل موضوع فاصله دارد تصریح کرد: چیزی که فصل مشترک این دو فرهنگ را می‌تواند در جامعه بیان کند کتاب است.

کریمی در ادامه تأکید کرد: کتاب به عنوان کلیدواژه بنیاد ساختاری جامعه هم در بین نخبگان با فرهنگ نخبگی و هم در بین جامعه محور بودن فرهنگ نقش نخبگی خود را دارد.

این مسئول کتاب را آغازین دانش و حرکت انسان مغز تئوریک پیشرفت و توسعه  عنوان و با بیان اینکه اگر با چنین نگاهی درون فرهنگ حرکت کنیم با محورهای توسعه سنخیت خوبی خواهیم داشت، میزان مطالعه در سطح شهرستان را مناسب ندانست و گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین کارکنان تحلیل محتوایی کتب را در نظر گرفته‌ایم؛ کتابی ارائه می‌شود و دو ماه بعد در جلسات فرمانداری تحلیل خواهد شد.

کریمی این کار را برای موظف شدن کارکنان به مطالعه خواند و تصریح کرد:باورمند شدن اهمیت کتاب برای مسیر توسعه ضروری است.

وی از آمادگی حوزه فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه و افزایش نگاه فرهنگی در جامعه خبر داد.

در پایان این همایش به تعدادی از متولیان حوزه کتاب و کتابخانه‌های عمومی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

همایش تجلیل از خادمان کتاب در لنده

در راستای بزرگداشت کتاب و کتابخوانی در شهرستان لنده همایش بزرگی با حضور مدیرکل امور کتابخانه‌های استان در این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در دین اسلام، اظهار کرد: دین اسلام ارزش و جایگاه زیادی برای مطالعه، علم و تربیت صحیح قائل است و پیشرفت و توسعه در شئونات مختلف زندگی بشر را در گروه کتابخوانی می‌داند.

زینب قربانی در ادامه گفت: کتاب سهم عمده‌ای در انتقال دانش و فرهنگ به نسل‌های آینده دارد، گویندگانی هستند که برای شنوندگان سخن می‌گویند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: مطالعه  و کتابخوانی باید به یک فرضیه تبدیل شود.

قربانی تصریح کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی جامعه را در مقابل آسیب‎ها و چالش‎ها بیمه می‎کند و باید توجه داشته باشیم که این آسیب‎ها تا چه اندازه‎ای می‎تواند محیط اجتماعی را تهدید کند.

وی افزود: کتاب در تاریخ بشریت بزرگترین منبع انتقال علم و آگاهی و دانش بوده است، متولیان امر کتاب وظیفه دارند که مردم را به سمت کتابخوانی سوق داد و این فرهنگ را در سطح جامعه نهادینه کنند.

به گزارش کبنا نیوز، در پایان این مراسم از خادمان کتاب در شهرستان لنده با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

ketab.dehdasht (1) ketab.dehdasht (2)  ketab.dehdasht (4) ketab.dehdasht (5) ketab.dehdasht (6) ketab.dehdasht (7) ketab.dehdasht (8) ketab.dehdasht (9) ketab.dehdasht (10) ketab.dehdasht (11) ketab.dehdasht (12) ketab.dehdasht (14) ketab.dehdasht (16) ketab.dehdasht (17) ketab.dehdasht (18) ketab.dehdasht (19) ketab.dehdasht (20) ketab.dehdasht (21) ketab.dehdasht (22) ketab.dehdasht (23) ketab.dehdasht (24) ketab.dehdasht (25)

انتهای پیام/سروش مقدم
نام شما

آدرس ايميل شما

دی بلال
United States
با سلام خدمت دست اندرکاران سایت کبنا نیوز. مراسم تجلیل از کتابداران نبود مراسم. به بخشداری ها و شهر داری ها شهرستان بود.
سید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش. ... تا الگوی خوبی برای دختران جوان استانمان باشد
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1