تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب : ۷۴۰۷۷

بهار گچسارانی/ روزی که ما به خودمان خندیدیم

۱۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛
سید امین صداقتی نیا*
شهر گچساران به عنوان بام نفت ایران همواره به عنوان یکی از شهرهای نفت خیز و گران قیمت از لحاظ منابع زیر زمینی و اما ارزان قیمت از لحاظ پیشرفت شهری و عمرانی بوده تا جایی که روند کند پروژه های عمرانی و عدم وجود زیرساخت های مناسب در این شهر به خوبی مشهود است.
نرخ آمار بیکاری و نارضایتی مردم این شهر و جوانانی بیکار و جویای شغل یکی از مهم ترین معضلات این شهر بوده که گویی حتی تغییر دولت ها و نمایندگان نیز نتوانسته این مشکل را حل کند.
اما در روزهای اخیر شاهد راه اندازی مجدد فرودگاه این شهر با تبلیغات رسانه ای منطقه ای بودیم که با توجه به عکس ها و گزارشات منتشر شده گویی باید این افتتاحیه را یک بهار گچسارانی در نگاه متولیان آن بدانیم.
مسئولان شهرستان گچساران با افتتاح فرودگاهی که حتی قبل از انقلاب خدمات دهی داشته و اکنون اینگونه و با حضور برخی مدیران و مسئولان استانی با پوششی رسانه ای گسترده در سطح استان و شهرستان افتتاح می شود می خواهند این مراسم را چنان بزرگ جلوه دهند که گویی همه مشکلات گچساران حل شده و دیگر هیچ نگرانی درخصوص مشکلات این شهرستان وجود ندارد.
در برخی عکس ها عده ای گل به دست منتظر فرود هواپیما برای استقبال هستند که این حرکت ما را یاد برخی مراسمات استقبال در همین شهرستان گچساران می اندازد!
مسئولانی که گل به دست با نظم و ترتیب ایستاده بودند
نماینده شهرستان های گچساران و باشت که به عنوان شاخص ترین فرد در این افتتاحیه حضور داشت در هنگام پیاده شدن از هواپیما مورد استقبال کم سابقه برخی مسئولان استانی و شهرستانی که با نظم و ترتیب و گل به دست ایستاده بودند، قرار گرفت و این حرکت نمادین مخاطب را یاد روزهای نه چندان دور می اندازد که برخی مسئولان ارشد شهرستانی برای پیشواز این نماینده مجلس با گل به استقبال همین نماینده و در همین فرودگاه رفتند و گویی باز هم باید شاهد برگزاری چنین برنامه های استقبال نمادینی در این شهرستان باشیم.
در سایر استقبال ها شاهد حضور کودکان با شاخه های گل هستیم که به پیشواز مهمانان که اکثرا قهرمان های ملی هستند رفته و با قطعه شعری از آن ها استقبال می کنند و سپس شخص مهمان نیز به رسم ادب و احترام کادویی به آن کودک می دهد که در روز فرود این هواپیما در گچساران شاهد بودیم مسئولان ارشد این شهرستان با شاخه های گل به استقبال قهرمان ملی خود می روند.۳غلامرضا تاجگردون در این پرواز همسفرانی داشت که از آن جمله می توان به حجت الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و یکی از پیمانکاران شهر گچساران اشاره کرد!
مسئولان شهرستانی در بزرگ جلوه دادن افتتاح فرودگاهی که خود بارها افتتاح شده کمی باید افق دید خود را فراتر ببرند و فکر نکنند که مردم تشنه این جور افتتاحیه ها هستند و با توجه به قیمت بسیار بالای این پروازها شاید اکثر مردم گچساران که از توان مالی خوبی برخوردار نیستند هرگز نتوانند از این خدمت بی منت استفاده کنند و البته این در حالیست که اگر عمر حیات و فعالیت این فرودگاه به یک سال بکشد.
تاجگردون و چالش های پیش رو
دکتر تاجگردون که در شهرستان به دنبال پایه گذاری سیستم جدیدی از مدیریت می باشد در سال های اخیر دست به اقدامات بزرگی در سطح شهرستان زده که رسانه های منتسب نیز به خوبی اخبار این اقدامات را منتشر کرده اند ولی با همه این تفاسیر هنوز نتوانسته اصلی ترین مشکل شهرستان یعنی معضل بیکاری را در این شهرستان بهبود بخشد.
اوج مراجعات مردمی که اکثرا جوانان جویای کار هستند از یک سو و بهبود زیرساخت های شهرستان از سوی دیگر چالش هایی است که دکتر تاجگردون دراین دوره پیش رو داشته و قطعا خواهد داشت.
اما شاید مهم ترین مشکل تاجگردون را باید جناح های سیاسی شهر گچساران دانست.
سیاست با نام گچساران آمیخته شده و حتی برخی چهره های شاخص سیاسی، شهر گچساران را یکی از سیاسی ترین شهرهای کشور عنوان می کنند و بی شک پیروزی انتخاباتی در این شهرستان با وجود چنین جناح هایی کاری بس دشوار و طاقت فرا می باشد.
از این رو دکتر  تاجگردون در کنار دیگر اقدامات ساکت ننشسته و با ایجاد برخی کمیته های مردمی علاوه بر پاسخگویی به مشکلات آن ها سعی در ایجاد پایگاه هایی محکم و ریشه ای برای انتخابات آینده دارد.
عده ای نگاه فرا منطقه ای تاجگردون و حضور در رده های بالای مدیریتی مجلس را یک امتیاز برای شهرستان و حتی استان می دانند اما برخی از منتقدان بر این عقیده هستند که تاجگردون با حمایت اصولگرایان تصدی مدیریتی کمیسیون برنامه و بودجه را در دست گرفته و عده ای بر این باورند که تاجگردون در سال های آینده با ردای نمایندگی درپی پست وزارتی می باشد که همین اظهارنظرها و احتمالات چهره دکتر تاجگردون مردمی را به دکتر تاجگردون سیاسی تغییر داده است.
اما همه این اما و اگرها و احتمالات هرگز نتوانسته دردی از دردهای گچساران را شفا بخشد و چه خوشحالند عده ای که فقط دوست دارند که بشنوند و بگویند که ما چنانیم و چنینیم و مخاطب را یاد "صدای دهل از دور شنیدن خوش است" می اندازد.
عدم اعتماد جناح سیاسی اطلاح طلب به تاجگردون از یک سو و وجود رقیب همیشگی یعنی جناح اصولگرا از سوی دیگر قصه ی تکراری این یک ساله اخیر گچسارانی ها شده که طبق شعار دشمن دشمن دوست من است باید ادعا کرد که دکتر تاجگردون در دور آینده کار سختی در پیش خواهد داشت و این دشواری آن جا شدت می بخشد که اتفاقات عجیبی همچون انتخاب یک کاندید واحد از سوی طیف های مختلف سیاسی گچساران رخ دهد که با توجه به برخی شنیده ها این ادعا دور از ذهن نیست.
حمایت تاجگردون از برگزاری انتخابات استانی به دلیل گماردن برخی نیروهای نزدیک به خود و بعضا از خویشاوندان در پست های کلیدی مدیریتی استان نشان از برنامه فرامنطقه ای این نماینده دارد که حضور این مدیران را که بعضا در بسیاری از برنامه ها شاهد ساقدوشی آن ها هستیم یکی از برنامه های اصلی خود در انتخابات آینده می داند و گویی خود نیز به این موضوع پی برده که سرمایه گذاری در شهرستان  متبوع به تنهایی نمی تواند کارساز باشد.
اصولگرایان، رقیبی همیشگی
اما نباید طیف مقابل یعنی اصولگرایان را دست کم گرفت، این طیف تا قبل از دکتر تاجگردون انواع پست های مدیریتی و نمایندگی مجلس را در دست داشتند و بدون اشاره به چگونگی شکست در انتخابات گذشته باید اذعان داشت که این طیف با برنامه ریزی دقیق تر و بهره گیری از تجربیات و علل شکست دور پیشین سعی در مطرح کردن نماینده ی واحدی خواهد داشت.
بهار گچسارانی با یک افتتاح یا نشستن بر روی یک صندلی بزرگ محقق نمی شود و اگر هم شود شاید فقط برای کسانی باشد که آن روز به همراه نماینده از هواپیما پیاده شدند./بشارنیوز
*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

نفت
Iran, Islamic Republic of
برادر صداقتی تا جگردون وقتی به نیر و های وفادار خود و اعتدال در شرکت نفت پشت و از آنها استفاده نمی کند به چه امیدی باید در انتخابات شرکت کند وقتی اشخاصی مانند .... و .... که جز حزب باد هستند وفقط دنبال پست و در رفتن از کار هستند واز آنها حمایت می کند ما چرا خود را فدای دیگران کنیم و باید بداند که اصول گرایان همیشه مدافع نیروهای عادی خود در شرکت هستند چه رسد به تحصیل کرده و تاجگر دون باید بداند اکثر نیروهای متخصص و تحصیل کرده شرکت در جناح اعتدال قرار دارند این را در انتخابات ثابت کردند ولی متاسفانه هیچوقت مورد حمایت وی قرار نگرفتند امید واریم دکتر از نیروهای وفادار به اعتدال استفاده کند زنده با اعتدال سرافراز باد روحانی
رحمت
Iran, Islamic Republic of
اقای صداقتی نیا ما در تاریخ استانمون نماینده ای بهتر از تاجگردون نداشتیم.
اون نیمه خالی لیوان رو که نشانه رفتی فقط یک پنجم لیوان رو شامل میشه و چهار پنجمش آب توشه.
پول پول پول فقط پول حلال مشکلاته که تاجگردون در این شرایط بی پولی و کاهش شدید قیمت نفت برا این شهر سنگ تمام گذاشتند .
میدونی ۲۵ دلار کاهش قیمت نفت یعنی چی؟
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
در جواب نفت عزیز من اگر تاجگردون تا کنون از نیروهای متخصص و کاردان حا می اعتدال در شرکت استفاده نکرده ناراحت مباش ومطمئن باش دکتر خیلی از اینها زرنگ تر است وخود به همه کارها یی که در شرکت می گذرد آگاه است دکتر می خواهد افراد را بسنجد ودر زمان لازم وارد عمل خواهد شد و تا کنون مدیریت نفت با وی هما هماهنگ نبودند وکار شکنی می کردند وبا مدیریت جدید به امید خدا مشکلات نفت از نظر مدیریتی رفع خواهد شد افراد لایق کاردان در نفت منصوب خواهند شد
با وی
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت دکتر تا جگر دون صلوات
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
محاسن دکتر تاجگردون زیاده ، معایب شهر ما خیلی زیاده اینو همه میدونن و میبینن پس دلتونو به چیزای الکی خوش نکنید به فکر آینده باشید که فردای روزگار مثل الان تو رو بچه هاتون شرمنده نباشید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
افتتاح فرودگاه کار خوبی بود ولی خدا وکیل خداوکیل کلی به اون دسته گلها خندیدیم ، بذارین همینجور ادامه بدن شاید لبخند هرروزه برلبان مردم بیادراستی تاجگردون از کجا پول میاره میریزه گچساران حق جای دیگری رو میگیره میاره اینجا؟ خدانکنه اینجوری باشه که کلاهمون پس معرکه است اونوقت همه چیزمون میشه غصبی . فرودگاه ، ادارات سالنهای ورزشی و......
جوان
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی این گوهرگانی مدیر ابروی ملت را می برد
راز
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به نفت باید بگویم تحلیل شما از نفت و بها دادن به آنها نشان از عدم شناختتان از نفت و کمی هم توجه به خودتان دارد
شما می خواهید به خودتان توجه شود و چون نفت را نمی شناسید می خواهید با تاجگردون این پله قدرت طلبیتان را طی کنید و در واقع ایشان را فدا کنید
ایشان باید بداند نفت از یزرگانی تشکیل سده که امثالتان در نفت کم است و نمی خواهند کار عظیمشان ملعبه بازیهای کودکانه سیاسی و قدرت طلبی شود
آقای تاج گردون یا هر کسی که می خواهد زای بیاورد باید این دقت را بکند. کاندیداهای زیادی با این طناب پوسیده به چاه شکست افتاده اند.
باشت و باوی
Iran, Islamic Republic of
افتخار منطقه فقط دکتر تاجگردونه، دکتر جان فقط مونده سنگر نفت را فتح نمایی و به امید خدا و همت شما و پرسنل خدوم نفت شدنی است.
همسایه
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون اکه تونست تو استان از پس شبکه دنا بر بیاد اونوقت میتونه بگه کاری کرده نیم فصل تمام شده یک بار فوتبال گچساران پخش نشده
شفا
Iran, Islamic Republic of
خدایا همه رو شفابده اما این یه نفری که از صبح تاشب پای هرمطلبی واسه تاجگردون چیز مینویسه اصلا شفانده بذار تاقیومت بنویسه ماهم ی کم بخندیم آخه این نماینده نیازی به اینجور تبلیغات نداره
نفتی
Iran, Islamic Republic of
در جواب راز گفتی نفت از بزرگانی تشکیل شده چرا نام آنها را نبردی که ما آنها را بشناسیم حتما کسانی که به علت عملکرد ضعیف و رابطه با زی و قوم گرایی عزل شدند ودست وپا و می زنند که دوباره برگردند نه برادر کسی به دنبال سهم خواهی در نفت نیست آیا کسی که به نا حق پستی را گرفته نباید عزل شود ومگر نماینده قبلی اتوبوسی افراد مورد نظرخود را در شرکت نصب نکرد بله در شرکت نیروهای قوی متخصص زیادی وجود دارند چرا وبه چه علت نما آینده قبلی از آنها استفاده نکرد علت اینکه به نما آینده قبل رای ندادند لازم نیست تا ج فدای کسی شود زیرا ما فدای او می شویم درود بر امیر کبیر اقتصاد دکتر تا ج نماینده گچساران و با شت
نفت
Iran, Islamic Republic of
در جواب راز عزیز من در شرکت یک نیروی پیما نکاری هستم ونمی خواهم هیچ توجهی به من کند ویک نیر وی ساده وکم سواد هستم ولی بهتر از تو از حال وروز شرکت را می دانم که چه کسانی به نا حق در چه سمتهایی قرار دارند و مو جب نا راحتی کا رکنان می شوند وهمین کا رگر ی ساده را افتخار می دانم ویک کارگر سا ده می خواهد از چه پله ای بالا رود و ترقی کند دکتر جان از نیر وهای لایق استفا ده کن یا علی مدد
رونه
Iran, Islamic Republic of
خانه از پایبست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است. تاجگردون داره لامپها و ورودیها رو خوشگل میکنه که توی چشم هستن کاری به بیکاری و سفره مردم نداره
ميرزاهاشم
Iran, Islamic Republic of
بازهم سرگرم موضوعاتی شده ایم که ارزشی نداردفکرنمی کنم انتشاراین مطلب برای تعریف وتمجیدویاسرزنش کسی نوشته شده است.لازم است به جای افتتاح هرچندوقت یکبارفرودگاه فکری اساسی برای حل مشکلات شهرمان کنیم.
سر بیشه و بیدزرد
Iran, Islamic Republic of
تمام امید اون بخش از بویراحمدی ها که قومیت گرا هستند و نگران از پیشرفت گچساران اینه که تاجگردون در انتخابات آینده رای نیاره تا دوباره به غارت سرمایه های این شهر مشغول شوند.ولی خدا را شاهد میگیرم که سخت در اشتباهید و گچسارانی ها راه خودشون رو پیدا کردن.این حرفا فقط تا سال آیندست و پس از تمدید دور دوم وکالت تاجگردون دنبال این حرفارو ول میکنن.البته اینا چیز گران بهایی رو از دست دادن و به این سادگی کنار نمیرن.۲۰ سال آقایی که چیز کمی نیست
باشت و بوستان
Iran, Islamic Republic of
ای ککا جان، با گذاشتن برخی مدیران در بعضی ادارات حوزه های انتخابیه شاهد پارتی بازی های قومی وقبیله ای هستیم که نشانه های آشکار آن در شهر باشت وگچساران مشخص است ،مدیرانی که همه رسانه ها را متعلق به خودشان می دانند ودر صورت انتقاد کوچک وناچیز اصل قانون را زیر پا می گذارند وخبرنگار واقع بین را بصورت گروهی وقبیله ای از پست خود کنار می زنند واو را جارو بدست می کنند، پس باید به فکر همان دوکودک گل به دست باشیم که فرداهای نه چندان دور گلهای این عزیزان لگد مال نشود چون آینده در دست آنهاست ونگران نباش اواخر اردیبهشت ۹۴ دوباره باید خبر راه اندازی مجدد فرودگاه گچساران به گوش مردم ازهمه جا بی خبر برسد / باهمه این تفاسیر تاجگردون با توجه به کارهای خوب عمرانی باید برخی مدیران خود را تا افتتاحیه ها عوض کند وفکری به حال بیکاری جوانان نماید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1