تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۷۴۰۵۶

پیمانکاری که در زندان مناقصه برنده شد/صورت وضعیت‌های صوری پیمانکاران

۵
۰
کبنا ؛رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم هرگونه تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی را گزارش دهند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، علی جمادی  در نشست دفاع از حقوق بیت‌المال اظهار کرد: حفظ اموال دولتی برای پیشگیری از وقوع جرم الزامی است و تعرض به منابع طبیعی نیز هزینه‌بردار است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم هرگونه تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی را گزارش دهند تا دستگاه‌های اجرایی برای صیانت از حقوق بیت‌المال جدی‌تر رفتار کنند.
مختار کوشا، دادستان مرکز استان و دبیر این جلسه نیز اظهار کرد: مصوبات این شورا در حال اجرایی شدن هستند و انتظار داریم سازمان‌ها به جای مچ‌گیری، همکاری کنند تا حقی از بیت‌المال ضایع نشود.
انتقاد از وضعیت قراردادهایی دستگاه‌های دولتی با پیمانکاران
علی کرمی مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با انتقاد از وضعیت قراردادهایی که دستگاه‌های اجرایی استان با پیمانکاران انعقاد می‌کنند، گفت: در یکی از این مناقصه‌ها، پیمانکار در زندان به سر می‌برد ولی در مناقصه برنده شد و این نشان می‌دهد که اصول حاکم بر قراردادها اجرا نشده است.
مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قوانین قراردادها گفت: سوابق پیمانکار باید مشخص شود، تشریفات در مناقصه رعایت شود، مناقصه به صورت عمومی و قانونی برگزار و همچنین قراردادهای بزرگ به متوسط تبدیل نشود تا شرایط قانونی قراردادها عملی شود.
کرمی اظهار کرد: علت تخلف‌ها خود سازمان‌های اجرایی است، زیرا معلوم شده است بعضی پیمانکاران تا جایی که پروژه سود دارد ادامه می‌دهد و وقتی با مشکل رو به رو می‌شود ادعا می‌کند که توانایی ندارم و سازمان به راحتی قرارداد را فسخ می‌کند.
وی با انتقاد از تهیه صورت وضعیت‌های صوری که به نفع پیمانکار تمام می‌شود، تصریح کرد: ۱۹۷ پروژه عمرانی متوقف و یا با تأخیر مواجه شده است و یکی از عوامل این بی‌نظمی ترک اصل تشریفات است که می‌بایست در مناقصه‌ها رعایت می‌شد.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

حق طلب
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع جناب آقای کرمی زندانی که از فعالیت اجتماعی و اقتصادی محروم نشده است شرکتش در مناقصات بلامانع است و هیچ ممنوعیتی ندارد. اگر ممنوعیتی وجود دارد خواهشا بفرمایند. لطفا احساسی و عوام فریبانه قضاوت نکنید.
اصل حق
Iran, Islamic Republic of
با عرض پوزش خدمت آقای حق طلب! اگه طرف به خاطر سهل انگاری در پرداخت بدهکاری و یا در جریان یک پروژه خلافی کرده که به زندان افتاده به نظر شما دیگه چه حقی داره مناقصه برنده شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها هزار خلاف میکنند مواد میفروشند زندان هم نمیرن کارهای بدتر هم میکنند افتخار میکنند که زندان نرفتند اما گاهی باشرف ترین انسانها به خاطر اعتماد در یک معامله یا ضمانت دیگران به زندان می افتد.................
رونه
Iran, Islamic Republic of
انگونه که ما شنیده ایم پیمانکار بخاطر مسائل مالی در زندان نیست .گفته میشود مدیرکل دادگستری استان با ایشان لج کرده اند و حتی مرخصی به وی نمیدهند. اگر درحکم دادگاه ممنوعیت شغلی و اجتماعی لحاظ شده باشد سخن آقای جمادی صحیح است. لیکن به این برادر توصیه میشود اینقدر کینه توزانه و انتقام جویانه با خلق خدا برخورد نفرمایید. شاید روزی شماهم مواخذه شدید
علي
Iran, Islamic Republic of
کسی که در مناقصه شرکت میکند باید توانایی علمی - فنی - مالی اجرای مناقصه را داشته باشه - سوابق قبلی او در اجرای پروژه های قبلی باید لحاظ بشه حال کسی که به علت عدم پرداخت بدهی و یا تخلفات قبلی درمعاملات دولتی زندان باشه چگونه میشود پول مردم را دوباره به او سپرد. من این اقا ی مسول را نمی شناسم ولی با مقررات مناقصه اشنایی دارم حرفاش منطبق با واقعیات است . البته احترام شخص زندانی هم لازمه ولی نباید قوانین معاملات نقض بشه
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1