تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۷۴۰۱۶

کتابداران را دریابید؛ مستضعف اما وظیفه‌شناس

۵
۰
کبنا ؛فرهاد وفایی**۱۳۴۶۸۵۰۳۴۰
در هفته کتاب و کتابخوانی قرار داریم ضمن تبریک این هفته به کتابداران عزیز مطالبی را به عرض مسئولان می‌رساند.
بی‌شک فرهنگ یکی از مولفه‌های مهم و اساسی وز یربنایی هر کشور و حکومتی است. در کشور ما برنامه‌ها و حوزه فرهنگ در حد حرف و شعار باقی مانده و جنبه عملیاتی و اجرایی به خود نمی‌گیرند که این خود نیاز به برسی و کنکاشی علمی و پژوهشی دارد.
در این بین اختصاص تنها کمتر از ۷ درصد بودجه سالانه کشو به امور فرهنگی وضعیت این حوزه مهم را فاجعه امیز کرده است. عدم مطالعه و کتابخوانی در ایران فاجعه امیز و اسفناک است دراین بین کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان سربازان جنگ نرم و مشاوران امین نقش بسیار مهمی در رشد آگاهی‌ها و معلومات عمومی و ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند و اگر می‌خواهیم کشور را در برابر جنگ نرم و رسانه‌های گروهی دشمنان بیمه کنیم می‌بایست به کتاب و کتابخوانی و کتابداران و ناشران توجه داشته باشیم.
وضعیت کتابخانه‌های عمومی کشور و ساختار و بودجه این نهاد صدر صد فرهنگی و هم چنین مشکلات سخت افزاری و فیزیکی و نرم افزاری و ضعیت سرانه مطالعه درایران در مرز هشدار قرار داد اکثر کتابخانه‌های عمومی کشور فاقد کارایی، فرسوده و دارای مشکلات سرمایشی و گرمایشی و نبود امکانات اولیه و لازم برای اداره کتابخانه‌ها می‌باشد.
وضعیت معیشتی و رفاهی و حقوقی کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بسیار پایین و درشان و منزلت این قشر مهم فرهنگی نیست و همین امر باعث شده است که دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تالار وحدت تهران در همایش تکریم کتابداران که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، وزیر ارشاد، معاون ریس جمهور و تنی چند از نمایندگان مجلس برگزار شد بغض گلویش را گرفت و گریه کرد.
می‌انگیت دریافتی این قشر مظلوم ۷۵۰ هزار تومان است و در این نهاد فرهنگی از بهره وری، حق شیفت، اضافه کاری، حق مسکن، حق ماموریت، امنیت شغلی، ارتقا گروه و رتبه شغلی، وام خرید خودرو و مسکن و در ‌‌‌نهایت خبری از قانون مدیریت خدمات کشور ی نیست معلوم نیست که این قشر کارمند هستند یا کارگر.
دراین بین سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از شهرداری‌ها نیز قوز با لا قوز شد است و عملا شهرداران این حق قانونی را پرداخت نمی‌کنند.
نیر وی انسانی هر سازمان به عنوان موتور محرکه ان سازمان محسوب می‌شود ولی متاسفانه به دلیل اینکه حقوق و مزایای شغلی کتابداران در وضعیت اسفناکی است انگیزه و راندمان کاری این قشر باسواد و وظیفه‌شناس را به پایین‌ترین وضع موجود کاهش داده است. ولی این عامل باز هم سبب نشده است که کتابداران دلسرد شوند.
۶۵۰۰ کتابدار کشور از دولت تدبیر و امید و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار دارد که وضعیت معیشتی و حقوقی کتابداران را سرو سامان دهند تا ان‌ها بتواند به عنوان مشاوری امین و کتابداری دلسوز وظیفه سازمانی و عرفی خود را به بهترین نحو انجام دهند. در پایان از برادر گرامی اقای دکتر تاجگردون انتظارداریم در این راستا به کمک کتابداران بیایند.
**کتابدار و کار‌شناسی ارشد علوم سیاسی
نام شما

آدرس ايميل شما

کتابدار
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر استاد وفایی---واقعا که مستعضفیم از لحاظ حقوقی -شما حرف دل همه را زدید دستتان درد نکند--اما روز همایش کتاب استان ۲۴/۰۸/۹۳ آقای بزرگواری هم اشاره به مستضعف کردند. درود بر همه کتابداران
رها
Iran, Islamic Republic of
آخی بمیرم سی این قشز مظلوم واقع شده !!!!
حالا شما خوبه حداقلش اینکه که حقوق بگیرن و لی ما که بیکاریم چی ......
هی روزگار.......
Iran, Islamic Republic of
فرهاد وفایی از جوانان نخبه و تحصیلکرده بهمئی است
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
فرهاد وفایی از نخبگان کشوری است
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی کشور
بهتره یه کم هم به فکر کار باشیم
همه دوستان فقط حرف از حقوق میزنند
چه نظراتی درباره هفته کتاب و کتابخوانی ارائه دادین ؟
دلیلی این که کسی کتابدار رو نمیشناسه بخاطر کم کاری از خود کتابداران هست زمانی که کسی به کتابخانه مراجعه نمیکنه قطعا مسئولان هم به فکر نیستند در صورتی که اگه ما بتونیم کتابخوانان رو افزایش بدهیم مسئولین هم فکری برا بهبود کتابخانه ها در همه زمینه ها میکنند
و من الله التوفیق
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1