تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۷۳۹۱۰

واکسن جدیدی که در کهگیلویه و بویراحمد تزریق می‌شود

۵
۰
کبنا ؛HPATIT

در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، از واکسن جدید پنجگانه (پنتاوالان)، در برنامه ایمن سازی استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

 رئیس دانشگاه علوم کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم با بیان اینکه ایمن سازی یکی از شناخته ترین و موثرترین روش پیشگیری از بیماری های دوران کودکی است، گفت: واکسن پنجگانه، کودک را در مقابل پنج بیماری تهدید کننده دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت "ب" و هموفیلوس آنفلوآنزا تیپ"ب" محافظت می کند.

دکتر رضا چمن، افزود: واکسن های دیفتری، کزاز، سیاه سرفه و هپاتیت "ب" قبلا جز برنامه جاری ایمن سازی کودکان بوده اند و واکسن هموفیلوس آنفلوانزا تیپ "ب" (Hib)  در این طرح به آنان افزوده شده است.

وی ادامه داد: واکسن هموفیلوس آنفلوانزا از بیماری های خطرناکی از جمله پنومونی، مننژیت، باکتریمی، تورم اپی گلوت، آرتریت سپتیک(عفونت چرکی مفصل) که به وسیله هموفیلوس آنفلوانزای تیپ "ب" ایجاد می شود، پیشگیری می نماید.

فواید تزریق واکسن پنجگانه(پنتاوالان)


این متولی سلامت در استان با اشاره به فواید استفاده از واکسن پنجگانه(پنتاوالان) خاطر نشان کرد: کاهش تعداد تزریق، راحتی و آسایش کودکان، کمترین درد و عوارض برای کودکان، پایین آمدن میزان مراجعه به مراکز درمانی، دسترسی به برنامه ایمن سازی ساده تر و موثرتر و حفاظت از کودکان در مقابل پنج بیماری عفونی از فواید تزریق این واکسن است.

واکسن پنجگانه در سه نوبت به کودک تزریق می شود


دکتر چمن  تصریح کرد: واکسن پنجگانه(پنتاوالان) جایگزین واکسن های فعلی ثلاث(دیفتری، سیاه سرفه و کزاز) و هپاتیت "ب" است که در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی به کودک تزریق می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اضافه کرد: والدینی که کودک آنان از ۱۲ تا ۵۹ ماهگی که تا کنون به دلایلی  هیچ گونه واکسنی دریافت نکرده اند، می توانند با مراجعه به خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه های شهری نسبت به تزریق واکسن پنتاوالان آنان اقدام نمایند.

وی یادآور شد: واکسن هپاتیت "ب" بدو تولد، نیز براساس برنامه قبلی به کودک تزریق می شود.

بر پایه این گزارش؛ مراسم رونمایی از واکسن پنجگانه(پنتاوالان) همزمان با سراسر کشور، در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان، رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مرکز بهداشتی و درمانی شهید دستغیب یاسوج برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس بهداشت
Iran, Islamic Republic of
احسنت باید در بهداشت و پیشگیری بیشتر از درمان کار بشه و هم مردم و هم مسولین باید برنامه های بهداشت مثل همین واکسیناسیون را مهم بدونن و نزارین همه توجه به سمت درمان بره چون تاثیر این کارها بر سلامت خیلی بیشتر از درمان بیماریهاست.
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر مدیران و کارکنان علوم پزشکی استان که هر روز اخباری امید بخش دارند.
Iran, Islamic Republic of
اقا وسط متن خبر یه اشتباه کردی: رئیس دا نشگاه علوم پزشکی
محسنی
Iran, Islamic Republic of
هر چه که بیشتر روی برنامه های پیشگیری کار بشه که فراموش نشن خیلی خوبه چون مردم همش به درمان فکر می کنن.
مردم
Iran, Islamic Republic of
سلام نکنه به کودکان معصوم استان ما بطور آزما یشی تزریق بشه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1