تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۷۳۸۸۱

ساختمان «هرمزان» باز هم بلاتکلیف ماند/ رونمایی از حلقه انتخاب وزیر علوم

۱
۰
کبنا ؛

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری
دومین گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم هم نتوانست رای اعتماد نمایندگان خانه ملت را کسب کند و نمایندگان اعتقاد داشتند همه کسانی که برای وزارت علوم معرفی می‌شوند از یک حلقه هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت فخرالدین احمدی دانش آشتیانی دومین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم پس از استیضاح فرجی دانا، اختصاص یافت.

دومین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی پست وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری پس از استیضاح فرجی دانا هم نتوانست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد و این گزینه  با  ۱۷۱ رأی مخالف و  ۷۰ رأی موافق از راه یابی به کابینه یازدهم بازماند.

روحانی: در انتخاب وزیر تحت فشار هیچ گروه سیاسی نبوده ام

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی دولت گفت: برخلاف آنچه که برخی از رسانه‌ها و سایت‌ها شایعه می‌کنند، من در انتخاب وزیر، تحت فشار هیچ گروه سیاسی و یا هیچ شخصیتی سیاسی نه بوده‌ام و نه هستم و نه من کسی هستم که در این زمینه‌ها فشارپذیر باشم و بخواهم به خاطر نظر گروهی یا فشار گروهی، انتخابی را انجام دهم.

وی با بیان اینکه همه ما در پیشگاه خداوند، ملت ایران و وجدان‌مان مسئول هستیم، گفت: این سه دادگاه هیچ زمان ما را رها نخواهد کرد. بنابراین رئیس‌جمهور بر اساس وظایفی که قانون اساسی بر دوش آن گذاشته و بر اساس وعده‌هایی که من در دوره انتخابات به مردم داده‌ام، وزیر علوم را انتخاب کرده‌ام.

حجت الاسلام روحانی در واکنش به رسانه‌هایی که لفظ «لجبازی» را برای رئیس‌جمهور یا مجلس به کار می‌برند، گفت: این واژه، واژه مناسبی برای مجلس و برای دولت نیست.

وی تاکید کرد: اینجا، جای دعوا به آن مفهوم معروف و جای تنازع نیست. ما دو قوه‌ای نیستیم که بخواهیم با هم تنازع کنیم و روبروی هم بایستیم. هر دو قوه اهل تعامل هستیم و می‌خواهیم با کمک هم مشکلات کشور را حل کنیم و فکر نمی‌کنم پیام مردم برای دولت و مجلس دو نوع پیام باشد؛ یک نوع پیام برای مجلس و یک نوع پیام برای دولت داشته باشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های دانش آشتیانی ادامه داد: اولین کسانی که آشتیانی را برای این وزارتخانه به من معرفی کردند، دوستان قدیمی ایشان بودند که اتفاقا دوستان پر و پا قرص اصولگرای ما هستند. در مرحله اول هیچ فرد اصلاح‌طلبی با ما صحبت نکرد، اگرچه از نظر من اصولگرا و اصلاح‌طلب فرزندان انقلاب هستند و هیچ فرقی میان این حزب و آن حزب ندارند.

حجت الاسلام روحانی گفت: وقتی من با دانش آشتیانی صحبت کردم، گفت سیاست به معنای این جناح و آن جناح بودن را کنار گذاشته‌اند و بیشتر در کارهای  فرهنگی، اجرایی و عملیاتی هستند. برای من مهم نیست که سوابق سیاسی فرد کدام حزب و جناح بوده است. مهم وفادار بودن به انقلاب اسلامی، به نظام اسلامی، رهبری انقلاب، قانون اساسی و خدمت به مردم است و اینها اهمیت دارد.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه دوران سه ماهی که می توانستیم وزارتخانه را با سرپرست اداره کنیم، رو به اتمام است، تصریح کرد: اینکه ما زیاد خدمت مجلس برسیم، افتخار است اما امیدواریم دیگر برای وزیر علوم، ما را به مجلس  دعوت نکنید و انشاءالله امروز با کمک یکدیگر، دانش آشتیانی بتواند رای لازم را از شما کسب کند و دانشگاه ما منتظر است برای اینکه از حالت سرپرست دربیاید. هر چند که سرپرست درد آشنایی مثل نجفی دارد، اما باید یک وزیر دائم داشته باشد تا استقرار آرامش در دانشگاه بیشتر شود.

وی تاکید کرد: دانش آشتیانی مقبول در دانشگاه‌ها، نزد دانشجویان و نیز اساتید است و من مطمئن هستم حضور این شخصیت بی‌حاشیه،  برخی از حاشیه‌هایی هم که در داخل مجلس مطرح می‌شود، را به کنار براند و دانشگاه‌های ما بهتر از گذشته بتواند ادای وظیفه کند، خادم مردم باشد و دانشجویان را خوشحال‌تر از گذشته کند.

جعفری نماینده مخالف: سه فرزند آشتیانی در خارج از ایران زندگی می کنند

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم به عنوان اولین مخالف در سخنانی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی سخن از اعتدال است و چپ و راستش فرق نمی کند، ای کاش اصلاح طلب و اصولگرایی مطرح نبود و همه حق طلب می شدیم.

وی افزود: چه شده تصادفا وزرای پیشنهادی علوم از یک مجموعه انتخاب می شوند، چه شده تصادفا از حلقه دکتر معین انتخاب می شوند؟

جعفری به سخنان رئیس جمهور در دفاع از دانش آشتیانی اشاره کرد و گفت: شما که از مشورت صحبت می کنید ما می پرسیم مشورت رئیس جمهور با مجلس چه ضرری دارد، مشورت با رئیس مجلس، حداد عادل و ابوترابی فرد چه ضرری دارد.

وی خطاب به فخرالدین دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم گفت: اطلاعات ما نشان می دهد یکی از فرزندان شما در اسپانیا و یکی در مالزی و دیگری در کانادا است ظاهرا خانواده شما دوست ندارند در ایران زندگی کنند.

جعفری یادآور شد: در روزهای گذشته با روسای دانشگاه مصاحبه شده و سعی شده است این نکته القا شود که گویا اساتید چیز دیگری می خواهند و نظرشان با مجلسی ها متفاوت است.

وی در پایان به دوره سرپرستی نجفی در وزارت علوم اشاره کرد و گفت: معتقدیم در دوره نجفی وزارت علوم ۱۰ سال به عقب برگشت.

وزارت علوم

نقوی حسینی نماینده مخالف: همه کسانی که برای وزارت علوم معرفی می‌شوند بویی از اعتدال نبرده اند

همچنین سید حسین نقوی حسینی نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: آقای رئیس جمهور زمانی که دولت شما بر آرایش سیاسی اصولگرایان و اصلاح طلبان با اختلاف ۲۵۰ هزار رای پیروز انتخابات شد خط بطلانی بر فتنه گران کشیده شد و ثابت کرد نظام امانت‌دار آرای ملت است.

وی افزود: به محض رای آوردن دولت شما، نمایندگان مجلس کاندیداهای انتخابات و جبهه اصولگرا به شما تبریک گفتند و نشان دادند برای منافع کشور پای دولت هستند.

وی با اشاره به اینکه وقتی کابینه شما معرفی شد بالاترین آرا را وزرای شما در بین کابینه‌های دولت های دیگر کسب کردند، گفت: بالاترین آمار رای در بین کابینه ها را این مجلس اصولگرا به دولت شما داد.

نقوی حسینی افزود: آقای رئیس جمهور در وزارت علوم شما از چهار نفر اسم بردید؛ اما من نام پنج نفر را می برم، میلی منفرد به مجلس معرفی شد که اسناد و مدارک سوابق وی را نشان داد؛ رهبری فرمودند فتنه خط قرمز ماست. ما از این خط قرمر عبور نمی‌کنیم و اگر ۲۰ نفر دیگر معرفی شوند که ویژگی‌های دانش آشتیانی و نیلی منفرد و فرجی دانا را داشته باشد مجلس به آنها رای نمی‌دهد.

نقوی حسینی گفت: چه کسی اجازه می دهد که این گزینه ها در وزارت علوم اصلاح نکنند. چه حلقه ای در وزارت علوم حاکم است، ما عمل را می‌بینیم چرا همه کسانی که معرفی می‌شوند از یک حلقه هستند.

نماینده ورامین گفت: بعد از آن نیلی احمد آبادی معرفی شد که اسناد آن هم موجود است؛ مجلس اعتقاد دارد شعارهای دولت شما باید حفظ شود زیرا مردم به این شعارها رای دادند.

نقوی حسینی افزود: همه حلقه‌های معرفی شده برای وزارت علوم بویی از اعتدال نبرده و همه عضو حزب مشارکت هستند، انتظار داریم فردی خارج از این چنبره به مجلس معرفی شود.

مطهری نماینده موافق: نگاه دانش آشتیانی درست و معتدل است

علی مطهری نیز به عنوان اولین موافق دانش آشتیانی پشت تریبون رفت و در اعتراض به همکاران خود گفت:  ما نمایندگان مجلس باید بنیان کارمان را بر تقوای الهی قرار دهیم و تا زمانی که حجت بر ما تمام نشده رای مثبت و منفی ندهیم.

وی با بیان اینکه روشی که برخی از نمایندگان برای رای اعتماد به دانش آشتیانی در پیش گرفته اند را نمی پسندد، گفت: نفس حساسیت داشتن و رصد کردن امور وزارت علوم و دانشگاه ها قابل تقدیر است اما غیر از نگرانی های فرهنگی که معمولا در حوزه اصلاح طلبان وجود دارد که با تسامع و تساهل به امور فرهنگی می نگرند، بقیه نگرانی ها را قابل توجیه نمی دانم.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی های فرهنگی در مورد آقای دانش آشتیانی در حداقل است بلکه وجود ندارد گفت: معتقدم مجلس در چند ماه اخیر و در جریان استیضاح وزیر علوم ناخودآگاه در جهت تقویت جریان فتنه ۸۸ گام برداشته است.

مطهری تصریح کرد: وقتی افرادی با سابقه درخشان در انقلاب را حامی فتنه معرفی می کنیم این سوال برای مردم ایجاد می شود که این چه فتنه ای است که بخشی از انقلابیون و نخبگان کشور هم طرفداران هستند نکند این جریان بهره ای از حق داشته است.

مطهری گفت: وقتی ما فردی مانند آقای فرجی دانا را که از جنس شهید چمران است و از فرماندهان دفاع مقدس بود و سردار علی فضلی می گوید افتخار من این است که در دوره ای از جنگ فرمانده من آقای فرجی دانا بوده است. را فتنه گر می نامیم طبعا جریان فتنه را تقویت کرده ایم.

وی تصریح کرد: آقای نیلی منفرد هم مدتی معاون فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را عهده دار بودند و امروز درباره جناب آقای دکتر دانش آشتیانی که حضور فعال در دانش و جنگ و همکاری فعال با سپاه پاسداران داشتنه اند همین اتهامات را تکرار می کنیم.

مطهری  گفت: با این کار در واقع انقلابیون اصیل را به دو بخش تقسیم می کنیم و القای تفرقه می کنیم.

مطهری تصریح کرد: آقای دانش آشتیانی در زمان تحصن مجلس ششم اساسا معاون وزیر علوم نبوده است تا نامه حمایت را امضا کرده باشد ایشان هیچ نامه ای علیه نظام را امضا نکرده و منابع امنیتی آن را تایید کرده اند. پاسخ همه استعلام ها هم مثبت بوده است.

وی ادامه داد: نگاه دانش آشتیانی به فتنه ۸۸ هم نگاهی درست و معتدل است ایشان همه عوامل فتنه را محکوم می کند.

مطهری در پایان تاکید کرد: تیپ شخصیتی آقای دانش آشتیانی با آقای توفیقی و میلی منفرد متفاوت است. بنابراین نمی توان گفت افرادی که توسط رئیس جمهور معرفی شده اند از یک گروه و جناح هستند.

زاکانی نماینده مخالف: دانش آشتیانی از گردانندگان اصلی فتنه است

در ادامه علیرضا زاکانی به عنوان نماینده مخالف نطق کرد. وی در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم به عنوان مخالف، گفت: شرایط کشور خطیر است و ما در دوران فتنه و بهانه جویی هایی به سر می بریم که نظام سلطه به بهانه های مختلف به ما تحمیل می کند. امروز دولت و نظام در مواجهه با فتنه های جهانی قرار دارند.

زاکانی تصریح کرد: انتخاب مدیران دانشگاه از میان فعالان فتنه برخلاف مصالح است.  مجلس با انقلاب و شهدا پیوند دارد، مجلس مطیع رهبری و نوکر ملت است، مجلس خواستار ارزش های ۹ دی است.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی شما ۲۰ سال عضو خانواده مجلس بوده اید، چرا پیام منطقی مجلس در صیانت از حقوق ملت را نادیده می گیرید. از تابستان ۹۲ تا پاییز ۹۳ ، ۴ نفر به عنوان وزیر علوم معرفی شده اند که همه آنها از جریان افراطی بوده و پیوستگی با این جریان داشته اند.

زاکانی ادامه داد: آیا اصرار رئیس جمهور برای سپردن وزارت علوم به یک جریان خاص تعجب آور نیست؟ آیا تقاضای مجلس نامعقول است؟ نمایندگان جوابی برای این سئوالها پیدا نمی کنند اما مشخص است دست هایی پشت پرده است.

وی تصریح کرد: مجلس در پاسخ  به روحانی که می گوید ما ادراک البورسیه می پرسد ما ادراک الفتنه، هر کس به مجلس معرفی شده است در فتنه مشارکت داشته است و امروز که آقای آشتیانی به مجلس معرفی شده از عوامل و گردانندگان فتنه است. این راست گویی دولت است؟

نماینده مردم تهران به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه دانشگاه محل تولید علم است اشاره کرد و گفت: ما نمی توانیم گذشته روشن و آشکار دانش آشتیانی را نادیده بگیریم. مسئولیت های گذشته وی کاملا آشکار است.

وی گفت: در سال ۶۷ امام (ره) فرمودند ضروری ترین تشکل بسیج است که برای جلوگیری از ایادی شرق و غرب تشکیل می شود اما آقای آشتیانی در دوره وزارت علوم اقای معین نگذاشت بسیج دانشجویی به دانشگاهها وارد شود.

وی به گفته های علی مطهری در حمایت از وزیر پیشنهادی علوم مبنی بر اینکه مجلس نهم همانند مجلس ششم از نوع اصولگرایی اش شده است، اشاره کرد و گفت: از آقای مطهری تعجب می کنم که مجلس نهم و ششم را با هم مقایسه می کنید. تحصن مجلس ششم برای جلوگیری از امر انتخابات تشکیل شد.

زاکانی به امضای ۱۱۹ نفر از اساتید دانشگاهها در تاریخ ۱۳۸۲.۱۱.۷ به نفع تحصن کنندگان مجلس ششم اشاره کرد که امضای آشتیانی ذیل آن است و وی در آن روز در حمایت از متحصنین روزه سیاسی گرفت.

وی به بیانیه های حزب مشارکت مبنی بر حمایت از تحصن نمایندگان مجلس ششم و عدم شرکت در انتخابات مجلس هفتم و هشتم اشاره کرد و یادآور شد: نیش قلم آقای دانش آشتیانی مربوط به گذشته نیست و تا الان نیز ادامه دارد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: دانش آشتیانی حضور فعالی در فتنه داشته است.

به گزارش مهر، به درخواست زاکانی فیلم تحصن اساتید دانشگاه امیرکبیر در سال ۸۸ از تلویزیون های مجلس پخش شد و در ادامه زاکانی گفت: این فیلم مربوط به تحصن اساتید دانشگاه امیرکبیر است در حالی که آقای دانش آشتیانی از اساتید این دانشگاه نیست و در این تحصن حضور دارد و یکی از گردانندگان این تحصن است.

هاشمی نماینده موافق: انتظار داشتیم رئیس جمهور فردی را معرفی کند که شبهه‌ای نداشته باشد!

همچنین سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی که در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم در جلسه رای اعتماد به فخر الدین احمدی دانش آشتیانی سخن می‌گفت با اشاره به اینکه ۱۷ ماه است وزارت علوم بلاتکلیف بوده و ۴.۵ میلیون دانشجو و تعداد کثیری استاد منتظر تصمیمات دولت و مجلس هستند، گفت: ما در شرایط ویژه‌ای هستیم و باید فکری به حال آرامش کشور کنیم.

وی افزود: مخالفان وزیر پیشنهادی نگران هستند که محیط دانشگاه که حساس‌ترین محیط برای کشور است، دچار حوادث شود اما باید کاری کنیم که از این حوادث، دانشگاه دور بماند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: انتظار داشتیم رئیس جمهور کسی را معرفی کند که شبهه‌ای نداشته باشد؛ اما امروز باید به رئیس جمهور و وزیر پیشنهادی که یک مدیر دانشگاهی است، اعتماد کنیم.

هاشمی نخل ابراهیمی با اشاره به اینکه فتنه برای ما خط قرمز است، گفت: نباید به بهانه فتنه کاری کنیم که اصل نظام با مشکل مواجه شود، آشتیانی گفته که در سال ۸۸ وقتی رهبری موضع خود را مطرح کردند، دیگر به دنبال مسائل سیاسی نرفته است.

این نماینده موافق خاطرنشان کرد: به شما قول می‌دهم با رای اعتماد به آقای آشتیانی علاوه بر ارتقای سطح علمی دانشگاه، توجه ویژه‌ای نسبت به بکارگیری نیروهای علمی در کشور صورت گیرد.

تابش نماینده موافق: با منطق تفاهم دست به انتخاب آشتیانی بزنیم

در جریان بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم محمدرضا تابش نماینده مردم یزد نیز در موافقت با فخرالدین دانش آشتیانی پشت تریبون قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه در موقعیت تعیین کننده‌ای قرار داریم گفت: امروز خانواده انقلاب باید دست در دست هم برای ساختن کشور و گشودن گره‌ای از امور پیش روی همراه و هم رای شوند.

این نماینده مجلس افزود: مبادا اختلاف ما جنگ قدرت و ناکارآمدی نظام را به جامعه تلقین کند که این گناهی نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه مردم از ما حکومتداری می خواهند و مجلس و دولت باید در سایه وحدت ید واحد شوند خاطرنشان کرد: نباید اختلاف سیاسی موجب شکاف بین نیروهای انقلابی نظام شود، اگر مجموعه کار دولت و مجلس باعث گسست بین حاکمیت باشد جفا به اسلام و انقلاب است.

تابش در پایان عنوان کرد: نمی‌خواهم پاسخگوی ظن و گمان ها باشم اما بیش از این دانشگاه‌ها را در بلاتکلیفی گذاشتن بزرگترین آسیب را به نظام علمی کشور می‌زند. پس با منطق تفاهم دست به انتخاب آشتیانی بزنیم.

وزیر علوم: در حلقه دیگران نبودم

نوبت به گزینه دولت برای وزارت علوم رسید. فخرالدین احمدی دانش آشتیانی امروز در دفاع از خود در صحن علنی مجلس با تشکر از موافقان و مخالفان که فرصتی را برای گفتگو در خصوص نظام دانشگاهی کشور فراهم کردند و با اشاره به توجه خاص رئیس جمهور به توسعه علمی کشور گفت: مساله همه ما ضرورت اهتمام به توسعه علمی کشور است چرا که توسعه علمی شرط لازم توسعه همه جانبه کشور است و براین اساس بنده تمرکز صحبت خود را در این جلسه براین موضوع قرار می دهم.

وی در پاسخ به شبهاتی که مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: عنوان کرده اند من در یک حلقه ای هستم، من دانش آشتیانی شخصیت مستقل هستم، این را من نمی گویم بلکه عملکردم می گوید.

گزینه پیشنهادی وزارت علوم افزود: من زمان دکتر فرهادی وارد وزارتخانه شدم و در حلقه دیگران نبودم. من به دلیل عملکردم در دوره اول توسط وزیر بعدی انتخاب شدم. حتی خودشان شاهد هستند که در اولین جلسه حضورم در وزارتخانه مخالفت کردم چرا که در همان جلسه اختلاف پیدا کردیم البته به خاطر مسئله ای بود که من سوء ذهنیت در مورد آن پیدا کرده بودم که دوستان دیگر عنوان کردند که چنین نیست و همکاری من ادامه پیدا کرد.

دانش آشتیانی ادامه داد: من در مصاحبه ها گفته ام که نیروی جدید به کار می گیرم به خاطر اینکه برنامه من، برنامه دیگری است لذا چنین وصله هایی به من نمی چسبد.

گزینه پیشنهادی وزارت علوم به این شبهه که وی از موسسین حزب مشارکت است اشاره کرد و گفت: بروید وزارت کشور و ببینید که آیا من از موسسین هستم یا خیر، من عضو موسسین نبودم اما در جبهه مشارکت در آن ایام حضور داشتم که بعد از مدتی حضور فعالی نیز نداشتم. عملکرد من را در این حوزه در روزنامه های آن ایام نگاه کنید ببینید آیا مصاحبه ای از من هست یا خیر که لطمه به نظام زده باشد، این وصله ها به من نمی چسبد.

وی در ادامه به تحصن نمایندگان اشاره کرد و گفت: من آن موقع معاون نبودم چرا دوستان این مسئله را مطرح می کنند. من نامه ای در این رابطه امضا نکرده ام. چون کسی که می خواهد مسئولیت دانشگاه را برعهده گیرد باید فراجناحی عمل کند. چرا این گونه وی را خراب می کنید تا نتواند در دانشگاه فعالیت کند. من هیچ نامه ای را امضا نکرده ام، فقط درست می فرمایید نامه ای در رابطه با فرجی دانا امضا کرده ام که آن نامه در خصوص تعامل مجلس و دولت بود تا اجازه ندهند استیضاح فرجی دانا انجام شود.

دانش آشتیانی در ادامه با اشاره به شبهاتی که در خصوص مدرسه مفید مطرح شده بود، تصریح کرد: چرا مجموعه آموزشی را خراب می کنید، هیچ مدیر مدرسه ای دستگیر نشده، بروید و این مسئله را از مقامات امنیتی بپرسید. اصلا شما می دانید چه کسانی در این مدرسه بوده اند؟ فرزند آقای زاهدی در مدرسه ما تحصیل کرده است، چرا می گویید جناحی هستند،  فرزند حسینی شریعت در مدرسه ما درس خوانده است، فرزند آقای نقدی در مدرسه ما فارغ التحصیل شد، چرا اعلام می کنید که جناحی عمل می کنیم، مدرسه که نباید کار جناحی انجام دهد، چرا این مسائل را مطرح کنید. حداقل فقط مرا خراب کنید نه مجموعه آموزشی را.

وی افزود: من فرزند انقلابم و تهمت در راه نظام را به جان می خرم، ابایی ندارم، من به این خاطر حاضر شدم که مسئولیت وزارت علوم را قبول کنم چون دیدم نظام در خطر است، کشمکش بین دولت و مجلس در حال تبدیل شدن به یک مشکل ملی است، فقط به این دلیل پذیرفتم و از شما نمایندگان درخواست دارم اگر می خواهید دانشگاهی آرام داشته باشید، دانشگاهی که طرفدار نظام باشد و اگر می خواهید دانشگاهی با تولید ثروت برای کشور داشته باشید، به من رای دهید.

 وی در پایان دفاعیات خود گفت: الهی مرا مددی کن تا دانش اندکم نه نردبانی باشد برای فزونی تکبر و غرور بلکه گامی باشد برای تجلیل از تو و متعالی ساختن زندگانی خود و دیگران.  در این راه، هر چه عاشق تر، بنده تر و هر چه بنده تر، نزدیک تر و هر چه نزدیک تر، فناتر و هر چه فناتر، شادتر.

ابوترابی: منتظر گزینه بعدی دولت هستیم

حجت الاسلام ابوترانی که در نبود علی لاریجانی رئیس مجلس ریاست صحن علنی مجلس را برعهده گرفته بود،  پس از اعلام آرا و عدم رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی علوم، گفت: نمایندگان با سیاست حمایت از دولت و در چهارچوب اهداف نظام و انقلاب، منتظر معرفی گزینه بعدی از سوی رئیس جمهور هستند.

نعمتی: پایان مهلت ۳ ماهه سرپرست وزارت علوم

بنا بر این گزارش، بهروز نعمتی در گفتگو با مهر، با اشاره به عدم رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی علوم گفت: ۳ روز تا پایان مهلت ۳ ماهه نجفی برای سرپرستی وزارت علوم باقی مانده است که تا پایان این مهلت نجفی می‌تواند سرپرستی این وزارتخانه را برعهده داشته باشد.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور تا پایان مهلت سرپرستی باید از مقام معظم رهبری کسب اجازه کند و برای ادامه سرپرستی در وزارت علوم اذن بگیرد.
وی ادامه داد: این سرپرستی تا معرفی گزینه بعدی دولت برای وزارت علوم ادامه خواهد داشت.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درخصوص احتمال معرفی وزیر پیشنهادی علوم تا پایان مهلت سرپرستی گفت: دولت می‌تواند فرد دیگری را معرفی کند اما طبق آیین نامه مجلس گزینه بعدی وزارت علوم باید حداقل یک هفته برای معرفی خود فرصت داشته باشد، ۳ روز آینده فرصت کمی برای معرفی وزیر و برگزاری جلسه رای اعتماد است.

نام شما

آدرس ايميل شما

فداه شدگان اصلاح طلب های خانمانسوز
Iran, Islamic Republic of
جهنممممممم
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1