تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۷۳۸۳۹

آیا زارع به گزینه‌های وزارت علوم رای اعتماد داده‌است؟

۳۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛نامه وارده*
نزدیک آقای باهنر رفتم و دیدم هر که از او سوال می کند جواب می‌دهد«رد کن بره»؛ باهنر دو عبارت دارد، وقتی می خواهد تشویق به رای کند می گوید «بده برو» و وقتی می خواهد تشویق به رای ندادن کند می گوید «رد کن بره».
این جملات بخشی از حاشیه نگاری محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی و وزیر ارتباطات در کابینه دوم احمدی نژاد از جلسه رای اعتماد مجلس به نیلی احمد ابادی وزیر پیشنهادی دکتر روحانی برای وزرات علوم می باشد.
دکتر نیلی رای اعتماد نگرفت و بعد از او احمدی آشتیانی با هفت رای کمتر از رسیدن به طبقه ی چهاردهم ساختمان وزارت علوم در شهرک غرب باز ماند. قبل از این دو، دو نفر دیگر نیز حکایت مشابهی داشتند و حالا باید منتظر ماند و دید تفسیر قانون از شرایط خاص فعلی وزارت چه می باشد.
در این مقاله دنبال چرایی بروز و ظهور این وضعیت نیستیم اما آنچه که از حاشیه نگاری آقای سلیمانی و جو عمومی مجلس برداشت می شود آن است که یک برنامه مشترک و هماهنگ شده ای در مجلس در قبال وزارت علوم وجود دارد که آقای باهنر از همان اول صبح و بدون استماع دیدگاه های وزیر نمایندگان را تحریک به رای عدم اعتماد می کند.
صاحب این قلم باور دارد از آنجا که آقای زارعی نماینده بویراحمد و دنا عضوی از همین حلقه و جریان به رهبری آقای باهنر می باشد قطعا در رای گیری رکورد شکنانه ی مجلس برای وزارت علوم، همسو با این جریان به وزرای پیشنهادی و تحصیل کرده دولت برای وزرات رای عدم اعتماد داده است.
هیچ کس نمی تواند برای یک فرد تعیین کند که به چه کسی رای دهد و به کی رای ندهد اما نماینده میثاقی با مردم بسته است که از خواست و آرمان آنان دفاع کند و آقای زارع با رفتارهای خود این گونه القا می کند که حامی دولت هستند ولی در عمل جز همان سخنرانی دفاعیه ای که برای آقای نجفی داشتند که البته در آن زمان جو عمومی مجلس و همین طیف آقای باهنر با دولت همراهی داشتند تا کنون کار خاص دیگری در حمایت از دولت نداشته اند. و با این وجود، ایشان به خوبی توانسته اند از ضعف مجموعه ی استانداری و تعامل استاندار خوب بهره بگیرند و در چینش نیروها دخالت خوبی داشته باشند. گر چه مقصر بخشی از این تعامل نوع نگاه وزیر محترم کشور می باشد که اتفاقا از همین طیف باهنر و لاریجانی هستند.
عدم شفافیت در بیان مواضع و در تهران به گونه ای رفتار کردن و در یاسوج جور دیگر، مورد قبول هیچ کس نیست و این موضوع ما را یاد یکی از مشاوران آقای استاندار که اتفاقا سفارش شده آقای زارع می باشد می اندازد که در اتاق های استانداری با صدای بلند می گویند: روحانی را قبول ندارم اما خادمی را قبول دارم.
موضع آقای زارع از همان ابتدای فعالیت چندان روشن نبود ولی به هر حال عملکرد ضعیف آقای هدایتخواه و نارضایتی شدید مردم از ایشان باعث گردید در نتیجه ی «نه» به هدایتخواه آرای خوبی به سبد غلام محمد زارعی ریخته شد و ایشان نماینده مردم شریف شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس گردند.
ورود زارع به مجلس مصادف گردید با بروز اختلافات شدید میان مجلس و احمدی نژاد ،به گونه ای که رئیس جمهور وقت در نامه ای صراحتا خواستار عدم همکاری استاندارانش با نمایندگان مجلس شد.
حاج زارع به واسطه ی حمایتی که خود و دو نماینده دیگر استان از ریاست لاریجانی بر مجلس نهم به عمل آورده بودند عملاَ در صف نمایندگان مورد خصم دولت قرار گرفت.
این مسئله و وعده های بی حساب و کتابی که جناب حاجی و نزدیکانش در ایام تبلیغات به مردم داده بودند موجب شد فشارهای زیادی به نماینده وارد گردد و از همان ابتدا یک بدبینی و ناامیدی و البته نشانه هایی از اختلافات در بین او و برخی نیروهایش بروز نماید. زارعی در چنین شرایطی طرفدارانش را به انتخابات اینده ریاست جمهوری حواله می کرد.
در انتخابات ریاست جمهوری تا جایی که امکان داشت زارعی موضع صریحی نگرفت و نیروهایش را به همه ی ستادها فرستاد و خود برای اکثر نامزدها در مصلی یاسوج سخنرانی کرد، حرکت نادری که پیشتر هیچ کس در یاسوج و هیچ جای دیگر نمونه آنرا به یاد ندارد.
در نهایت هم گفته شد که رای خود را به دکتر ولایتی داد.
نماینده مردم بویراحمد در مجلس که این روزها از سوی شاهرضا دیودیده به سفلی ستیزی متهم هم شده است اندکی قبل از شروع ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جو ضد هاشمی رفسنجانی آنروزهای مجلس دچار یک اشتباه استراتژیک دیگر نیز شد و همراه با ۱۴۸ نماینده دیگر مجلس نامه تندی را علیه هاشمی رفسنجانی امضا نمود. ولی طنز قضیه آنجا بود که زارع تنها اندکی بعد از این حرکت و بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری همراه با غلام تاجگردون و جمعی دیگر به دیدار آیت الله رفتند و در جلوی ایشان ایراد سخن نیز فرمودند.
زارعی که احساس می کرد با این حرکت توانسته است اشتباه قبلی اش را جبران کند خیلی سریع و زمانی که متوجه گردید قصد دولت برای معرفی موسی خادمی قطعی است از خادمی حمایت کرد و همین هم باعث شد تا طی یک سال گذشته در ازای این حمایت تاییدیه استاندار را در کنار تصمیمات خود داشته باشد. و هر جا هم که زور دیگران بر خواستش چربید به جلسه تودیع و معارفه برود تا به نوعی نقش خود را در همه تحولات استان نشان دهد.
اما در عمل ایشان هیچ حمایتی از دولت حتی در رسانه ها انجام نداده است و تنها برای عزل و نصب ها به وزراتخانه ها و استانداری سر می زند.
با این تعاریف می توان خیلی ساده نتیجه گیری کرد که حلقه ای که سال گذشته آن نامه تند را به هاشمی رفسنجانی نوشتند اینک در مقابل دولت ایستاده است و بررسی لیست مخالفانی که در طول جلسات رای اعتماد به وزرای علوم صحبت کرده اند نشان می دهد بیش از نود درصد آنها از همان لیستی هستند که نامه علیه هاشمی را امضا کردند.
آقای بزرگورای هم یکی از همان ۱۴۹ نماینده بودند ولی ایشان در ادامه بر موضع خود ایستاد و البته به اشتباه هر بار هم مخالفت صریحش را با گزینه های وزارت علوم بیان کرد اما ظاهرا آقای زارع که منتقدینش را به خائن بودن متهم می کنند، میانه خوبی با شفاف بودن ندارد، غافل از آن که مردم خوب همه چیز را می دانند.
*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

ol
United States
کلا معلوم شد چی نوشت؟ به قول فیلم مارمولک این تفاسیر از کجات زده بیرون؟
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
با اتحاد اصولگرایان اصیل حسینی هدایتخواه و دهراب پور ، همه این مسائل جمع میشود
سیذللا
Iran, Islamic Republic of
احسنت
علی
Iran, Islamic Republic of
همیشه روباه از زرنگی دمش به تله است///////////
محمد
Iran, Islamic Republic of
اولا مسئولان بی مسئولیت این سایت تاج گردون باید ابتدا هر مطلبی را با نام نویسنده اش درج کنند تا پاسخ شفاف و درخوری دریافت نماید ، دوم اینکه این نویسنده که معلومست خیلی داغ به دل دارد از کجا ذهن آقای زارعی را خوانده که وی را مخالف دولت معرفی می کند اتفاقاً اگر اظهار نظر های اقای زارعی را در مورد رای اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم خوانده باشی تاکنون با همه موارد معرفی شده موافق بوده و رای مثبت داده سوماً شاهرضا دیودیده معلوم بود که اساسا مدیر نبوده چون اگه بود این رفتار بچه گانه را ازخود نشان نمی داد و چهارم اینکه نشان داد عامل برکناریش شخص زارع بود و نه دیگران .
صبوری
Iran, Islamic Republic of
مردم اشتباه کردند دیگر چهره های دورو را نمی خواهند
محسن
Iran, Islamic Republic of
زارع مخالف اکثریت مدیران جدید بود خود را به آن راه زده
صداقت
Iran, Islamic Republic of
قلم مقدس است
نباید دست هر کس بیافت تا هر چه می خواهد بنویسد
کسیکه به فکر اخرتش نیست و و اخرت خود را فدای دنیای دیگران می کند
حواس جمع
Iran, Islamic Republic of
نفهمیدم علیه زارع بود یا ..... برادر جان زارع الفبای سیاست را هم نمی داند
حواس جمع
Iran, Islamic Republic of
سئوال :زارع اگر در روز عاشورا ودر عصر امام حسین بود چکار می کرد؟؟
دولت
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی اصل مطالب راخوب تشریح فرمودی
برادر
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم ایشون خیلی با حاج زارع مشکل داره برادر آقای خادمی با معرفی حاج زارع وحمایت ایشون استاندار شد میخوای بدونی از تاج بپرس ضمن اینکه مگه آقای ولایتی وروحانی از یک گروه وباند نیستن مثل اینکه شما حالت خوب نیست که آقای روحانی هم قبلا اصولگرا بوده و با آقای ولایتی در انتخابات یک برنامه رو دنبال میکردن مگه همین اصولگراها نبودن که دنبال آقای ولایتی میگشتن تابه نفع آقای جلیلی کنار بره ایشون گفت حاضرم به نفع آقای روحانی کنار برم ولی جلیلی نه شما احتمالا کم مطالعه داری وخیال برت داشته اگرسایت وزارت علوم خونده باشی حاج زارع از دکتر میلی منفرد هم حمایت کرد وکار طیف مخالف دولت در مجلس رو زیر سئوال برد به گونه ای که تیتر اول سایت وزارت علوم شد شما تخریب گران با نزدیک شدن به انتخابات کارتون رو ادامه بدید درنهایت این مردم محروم وزجر دیده هستند که امسال شما که به نام سیاست میخواهید اعمال کثیف خود را جلو ببرید رو تودهنی خواهند زد
علي ازلوداب
Iran, Islamic Republic of
اکثرمطالب بی پایه است -ثانیا لازم نیست که نماینده همه جیک وپیکش راهمه بفهمند -مردم زارعی رادوست دارند
liy
Iran, Islamic Republic of
فقط چرت و پرت نوشتی و بس
تا
Iran, Islamic Republic of
به ما چه مربوط زارعی رای اعتماد داده یا عدم اعتماد بابا مشکل مردم گرانی وبیکاری است که بعد از ۳۵از پیروزی انقلاب هر روز بیشتر می شود.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
برای ما فرقی نمی کند زارع ودیگر نمایندگان استان رای اعتماد داده یا نه بابا بچسبید به مشکلات گرانی وبیکاری
سید
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم تحلیل بسیار معنادار و عالی بود که تاحالا در کمتر رسانه ای دیده بودم.احسن و صدافرین بر نویسنده با شعور و فهمیده.
کارمندان اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
توازعالم غیب خبرداری چرا اراجیف میبافی
کارمند نیروگاه گازی بوشهر
Iran, Islamic Republic of
ای ملت دس وجون حاج زارع ورداریت...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم چشم بسته غیب می گوید.ظاهرا وکیل همه هستند.عقده گشایی نموده کمی انصاف داشته باشید.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
نامه وارده خجالت بکش دفاع جانانه زارع از دولت در زمان معرفی وزرا و سخنان ایشون بعد سخنرانی بزرگواری در ذهن مردم استان هست و این نامه شما فقط جنبه تخریبی دارد و اون کسی که باید بفهمه می فهمه و کار امثال شما که ظاهرا غیب گو هم هستین اب در هاون کوفتن است از سایت وزین کبنا تقاضا داریم هر نامه یا توهین نامه و دروغ نامه ای رو چاپ نکنه حتی اگه رقیب هم باشه.
م
Iran, Islamic Republic of
قلم را به خوبی در بیان حالات درونی کسی که تظاهر به شفافیت و صداقت می کند بکار گرفته ای چنان که گویی از دوران بچه گی با آقای زارع بوده ای . الحق که نماینده مردم بزرگوار بویراحمد و دنا را خوب شناخته ای .زارع نه تنها از ایل و تبار من است بلکه از بستگان نه چندان دور ما بوده و شخصیت درون و برون حضرت ایشان را بارهای بار محک زده ایم و برون داد محک مان عین نوشته ی شماست.البته یک ویژه گی بارز جناب زارع در نوشته شما از قلم افتاده و آنهم مهارت و استعداد خارق العاده ی ایشان در پاچه خواری و تملق است که البته حنای ایشان دیگر برای مردم رنگی ندارد و خرد جمعی در بزنگا هها بخوبی سره را از ناسره تمیز داده و آن می کنند که باید کنند.
آگاه
Iran, Islamic Republic of
بابا جمع کن دوست عزیز! چی می گی اینارو از کجا آوردی!!! خودتم میدونی چرت نوشتی!تفسیر به رای نکن!
بویراحمد بت شکن
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع..مرد اراده و عمل..همچنان مثل کوه باش تا بدخواهانت بترکند....
مهمان
Iran, Islamic Republic of
بنظر می رسد که تفسیر درست و معقولی است. بهر حال هر کی به فکر خویش است. سایرین هم دست کمی از ایشان ندارند. مجلسی که خود مانع تراشی می کند و مانع توسعه فعالیت دولت شده و بر مشکلات می افزاید.
بویر
Iran, Islamic Republic of
مرسی کیان جان
ل
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای زارعی نتونستند در حد و قواره یه نماینده یا شخصیت سیاسی نشون بدن، واقعیت اینه تجربه و پختگی و شم یه فرد سیاسی را نداره. موضعگیریهای متفاوت و نامشخص و تغییر عقیده در فاصله زمانی کم بخصوص در انتخابات ریاست جمهوری و در رای اعتماد به وزرا شخصیت سیاسی ایشان را زیر سئوال برده. کما اینکه ایشان نتونستند وظیفه نمایندگی خود در امور کلان بخصوص سیاست خارجی، مسائل فرهنگی، و... را بخوبی ادا کنند. بیشتر به کارهای کلیشه ای و عوام پسند مانند سرکشی به روستاها پرداختند که البته با توجه به سابقه ناخوشایند این نوع کارها پیش مردم در دراز مدت جواب نخواهد داد.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
دروغ نگو اینم ترفند تو و امثال تویه ک مثلا بگن ببینید ما هم ک فامیلشیم مخالفشیم بس کنید دوران این جور بچخه بازی ها تموم شده برادری ک خودت از بستگان معرفی میکنی این کار شما هم یکی دیگه از ترفندای تخریب رقیب اونم با القا کردن نارضلیتی از سوی نزدیکان.......... شک نکنید منم ک دیدم اصلاحطلبیه این سری بر خلاف ادوار گذشته بهش رای می دم
ل
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای زارعی نتونستند در حد و قواره یه نماینده یا شخصیت سیاسی نشون بدن، واقعیت اینه تجربه و پختگی و شم یه فرد سیاسی را نداره. موضعگیریهای متفاوت و نامشخص و تغییر عقیده در فاصله زمانی کم بخصوص در انتخابات ریاست جمهوری و در رای اعتماد به وزرا شخصیت سیاسی ایشان را زیر سئوال برده. کما اینکه ایشان نتونستند وظیفه نمایندگی خود در امور کلان بخصوص سیاست خارجی، مسائل فرهنگی، و… را بخوبی ادا کنند. بیشتر به کارهای کلیشه ای و عوام پسند مانند سرکشی به روستاها پرداختند که البته با توجه به سابقه ناخوشایند این نوع کارها پیش مردم در دراز مدت جواب نخواهد داد.
تراکیه
Iran, Islamic Republic of
..بساطشو جم کنه.خداییش این ..ش میخواد فقط زارعی بره تا خودش .بویراحمد را..زارعی هم مثل مدیران استاندار ضعیف عمل کرده.برو جمع کن کاسه کوزتا تا .بیاد
نیدر
Iran, Islamic Republic of
.کمترین کارایی را درمیان نمایندگان مجلس داشته است.اصلا چرا موج طرف بهرامی است؟ چون زارع بد عمل کرده است
حق
Iran, Islamic Republic of
فقط اینو بهت میگویم که روز قیامت باید جوابگو باشی با این تهمتها
حق
Iran, Islamic Republic of
کبنا تو هم پاچه خوار تاجگردونی برای دو روز دنیای دیگران قیامت خودت را نسوزن اگر اعتقاد داری
نیدر
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز هرجایی اسم اسناندار وزارعی وتاجگردون اومده حذفش کردی.چرا؟دنیا دو روزه عزیزم.
باران
Iran, Islamic Republic of
زلرعی تمام.درود بر بهرامی
بدر
Iran, Islamic Republic of
موج بهرامی در راه است. بهرامی بهرامی بهرامی بهرامی بهرامی بهرامی بهرامی بهرامی
برای عکاشه
Iran, Islamic Republic of
نه جانم
زارع با هموناست
فقط دیده چون شورای نگهبان نمایندگان حامی وزرای علوم را زیر نظر گرفته، این متن رو نوشتن تا تبرئه اش کنن ....
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای از لوداب چرا برای این خطه سرنوشت ساز لوداب هیچ کاری نکرده ما کسی می خواهیم که ثبات قدم داشته باشد نه هر روز با یکی یک روز چپ یکروز راست
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1